کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چاه شماره ۹ میدان نفتی سعادت آباد در استان فارس تولیدی شد

10 فروردين 1400 ساعت 13:03

در راستای اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، چاه شماره ۹ سعادت آباد در استان فارس پس از عملیات حفاری و تکمیل چاه با استفاده از تجهیزات سرچاهی ساخت داخل با دبی حدود ۷۰۰ بشکه در روز در مدار تولید قرار گرفت.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت نفت مناطق مرکزی نفت ایران، مجری طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت سه میدان این شرکت در این باره توضیح داد: این شرکت در اجرای برنامه های شرکت ملی نفت ایران، پروژه های نفت شهر، دانان و سعادت آباد را در استان های کرمانشاه، ایلام و فارس در دست اجرا دارد.

 
پرویز صالح وند با اشاره به اینکه عمق حفاری این چاه سه هزار و ۱۳۳ متر است، افزود: حفاری این چاه در خرداد ماه سال جاری از سوی یک شرکت ایرانی شروع و با تلاش و پشتکار شبانه روزی مهندسان و متخصصان این شرکت و به کار گیری تجهیزات ساخت داخل در مدت شش ماه تولیدی شد.
 
وی خاطرنشان کرد؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و در راستای اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت، عملیات حفاری دو حلقه چاه جدید و یک حلقه چاه تعمیری در میدان نفتی سعادت آباد در دستور کار است که با تولیدی شدن چاه شماره - ۹ این میدان، عملیات حفاری چاه شماره - ۱۰ نیز بهمن ماه تکمیل و پیش بینی می شود تا خرداد ۱۴۰۰ در مدار تولید قرار گیرد و تعمیر چاه شماره -۶ این میدان نیز آغاز شده است.
 
صالح وند با بیان اینکه نفت استحصال شده از چاه های میدان سعادت آباد، پس از فرآورش از طریق خطوط لوله به پالایشگاه شیراز انتقال خواهد یافت، یادآور شد: میدان نفتی سعادت آباد در استان فارس و در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت های تابعه نفت مناطق مرکزی ایران می باشد که از سال ۱۳۹۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.


کد مطلب: 23428

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/23428/چاه-شماره-۹-میدان-نفتی-سعادت-آباد-استان-فارس-تولیدی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir