تاریخ انتشارشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
وزیر نفت هند پیشنهاد عربستان برای استفاده از ذخایر نفتی خود را «غیر دیپلماتیک» نامید و تأکید کرد هند نسبت به منافع خود آگاه است.
جدال هند و پاکستان | قیمت نفت | نفت آنلاین
جدال هند و پاکستان | قیمت نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از رویترز، دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند نصیحت عربستان را برای کاهش ذخایر نفتی جهت مقابله با قیمت بالای نفت خام «غیر دیپلماتیک» نامید.

 وزیر نفت هند گفت:« این یک پاسخ غیردیپلماتیک از طرف یکی از دوستان قدیمی ما بوده است و من مودبانه با چنین رویکردی مخالفت می‌کنم. مطمئنا هند استراتژی خودش را دارد که چه زمانی و چگونه از ذخایر خود استفاده کند و نسبت به منافع خود آگاه است».

پرادان از اقدام اوپک و عربستان در کاهش تولید جهت حمایت از قیمت نفت انتقاد و اعلام کرده که باید به دنبال جایگزین‌های دیگری برای نفت خلیج فارس باشد.

وی به دنبال ضربه خوردن هند از افزایش قیمت نفت، بارها از اوپک و متحدانش خواسته به کاهش تولید پایان دهند.

 عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نفت عربستان در پاسخ به این درخواست هند پیشنهاد داده بود تا این کشور از ذخایر استراتژیک خود که در زمان سقوط قیمت نفت در سال گذشته میلادی پر کرده بود استفاده کند.


 هند سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در دنیاست و از پالایشگاه‌هایش خواسته وابستگی به نفت خاورمیانه را پایین بیاورند و منابع دیگری را جایگزین آن کنند.

 پرادان با اشاره به اینکه شرکت‌های هندی آزادند از هر کشوری که می‌خواهند نفت خریداری کنند گفت:«عراق امروز عرضه کننده شماره یک نفت به ماست و نفت زیادی هم از امارات وارد می‌کنیم که یک شریک بسیار قابل اطمینان است».

 وی تاکید کرد هند باید برای کاهش وابستگی خود به واردات نفت، از انرژی های تجدید پذیر استفاده کند. پرادان همچنین اظهار داشت کشورهای آفریقایی هم می‌توانند نقش مهمی در متنوع کردن منابع نفتی این کشور بازی کنند.
https://naftonline.ir/news/23383/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0