کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توضیحات رییس روابط عمومی منطقه:

چرا کارکنان قراردادی مدت موقت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی معترض هستند؟

خبرگزاری ایلنا , 11 اسفند 1399 ساعت 15:49

رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرای طرح‌بندی مشاغل برای کارکنان قرارداد موقت را مستلزم اخذ مجوئز از وزارت نفت دانست.


به گزارش نفت آنلاین ، محسن ادیبی ، در ارتباط با کارکنان قرارداد موقت توضیح داد: کارکنان قراردادی مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، از سال۱۳۹۱ با دستور وزارت نفت با شرایط قبلی پیمانکاری، به عنوان نیروی قراردادی مدت موقت تبدیل وضعیت شدند، لیکن از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ و طی بخشنامه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت نفت، قرارداد این بخش از کارکنان از کارگری به کارمندی تغییر یافته است.

 
وی افزود: این بخش از کارکنان در حال حاضر درخواست اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برابر با حکم ابلاغی ماده ۵۰ قانون کار، تعلق گرفتن مزایای اقلیمی و پاداش عیدی پایان سال را از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی دارند.
 
به گفته رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اجرای این قانون را مستلزم اخذ مجوز از وزارت نفت می‌داند و از طریق منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال پیگیری و اخذ این مجوز از وزارتخانه است.

پ‌ن: شایان ذکر است ، بر اساس اطلاع رسیده کارکنان مدت موقت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای دومین روز پیاپی خواستار اجرای حکم قانونی طبقه بندی مشاغل در این سازمان شدند. علیرغم پوشش رسانه‌ای پایگاههای خبری و استعلام مکرر مدیران سازمان منطقه ویژه از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و وزارت نفت، کماکان مجوز اجرای قانون از سوی وزارت نفت به این سازمان داده نمی شود. این کارکنان از ده سال پیش تاکنون مشمول اجرای این قانون شده‌اند و مطالبات بی شمار و چند ساله آنها توسط وزارت نفت دیده نمی شود.


کد مطلب: 23134

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/23134/چرا-کارکنان-قراردادی-مدت-موقت-منطقه-ویژه-اقتصادی-پتروشیمی-معترض-هستند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir