تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

حفاری ۱۱۷ حلقه چاه توسط حفارمردان در یکسال گذشته

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر ۱۱۷ حلقه چاه های نفت و گاز در مناطق نفتخیز خشکی و دریایی کشور با بکارگیری ناوگان حفاری این شرکت از دهه فجر سال ۹۸ تا دهه مبارک فجر امسال خبر داد.
مهندس سید عبدالله موسوی | مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران
مهندس سید عبدالله موسوی | مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبداله موسوی روز یکشنبه (19 بهمن ماه) با تبریک ایام مبارک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در تشریح کار و تلاش کارکنان سختکوش این شرکت، گفت: در این مدت متراژ حفاری چاه ها به میزان 85 هزار و 616 متر به ثبت رسید.
 
وی افزود: از تعداد این چاه ها 27 حلقه توسعه ای، چهار حلقه اکتشافی، یک حلقه توصیفی و 85 حلقه تعمیری بوده است که در گستره عملیاتی شرکت های ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی و در قالب پروژه حفاری و تکمیل گردید. 
 
موسوی با این توضیح که در عملیات حفاری در این مدت حفاری 18 حلقه چاه 326 روز زودتر از برنامه انجام و برای بهره برداری به شرکت متقاضی تحویل شد، اظهار کرد: این موفقیت که در نتیجه تعامل میان متخصصان این شرکت و شرکت بهره بردار محقق می شود از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه، ترخیص دکل و کاهش هزینه ها ارزش اقتصادی قابل توجهی دارد. 
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در زمینه فعالیت های صورت گرفته در حوزه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی که از سوی این شرکت به موازات با عملیات حفاری و تعمیر چاه ها ارایه می گردد، اظهار کرد: در بخش عملیات ویژه در مدت پیش گفته نزدیک به 14 هزار و 860 متر حفاری جهت دار و افقی بر روی 60 حلقه چاه و بیش از 800 متر مغزه گیری صورت پذیرفت. 
 
وی همچنین شمار خدمات ویژه از جمله نمودارگیری، نمودارگیری از سیال و چاه پیمایی را یک هزار و 216 و خدمات فنی حفاری مانند سیمانکاری چاه ها، اسیدکاری، تزریق پذیری، آزمایش چاه با ساق مته، لوله مغزی سیار، لوله گذاری چاه، حفاری با هوا، حفاری به روش فرو تعادلی و ... ، را سه هزار و 711 مورد عنوان کرد. 
 
موسوی گفت: مشارکت فعال این شرکت در پروژه های میدان محور که تحت عنوان طرح توسعه 28 مخزن در مراحل اجرایی قرار دارد را یادآور شد و گفت: در این ارتباط در مدت مورد نظر نسبت به امضای تفاهمنامه های مربوط به طرح توسعه میدان های بالارود، بنگستان لالی، میدان های سپهر، جفیر و سیاهمکان با شرکت های بخش خصوصی مشارکت و در این راستا 17 دستگاه حفاری خشکی شرکت بکارگیری می شود. 
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید، این شرکت در خصوص توسعه فرصت های همکاری با شرکت های سازنده داخلی، دانش بنیان، مراکز علمی و پژوهشی در راستای تامین حداکثری قطعات، تجهیزات، کالا و مواد اقدام نموده که از جمله قراردادهای همکاری در بخش های ساخت تجهیزات سرچاهی، حفاری جهت دار و به روز رسانی ژنراتورهای دستگاه های حفاری است که به تازگی با شرکت های داخلی امضا و مبادله گردیده است. 
 
وی پیگیری، تمدید و استقرار استانداردها و گواهینامه های بین المللی، مرتبط با مدیریت های کیفیت، محیط زیست، بهداشت حرفه ای ، ایمنی و سلامت دکل های حفاری، برگزاری دوره های تخصصی با استفاده از بستر فضای مجازی با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، تمهیدات کاربردی در زمینه پیشگیری و مقابله با همه گیری ویروس کرونا و ایجاد شرایط مناسب در راستای حفظ سلامت کارکنان و استمرار کار دستگاه های حفاری، راه اندازی سامانه جامع دستمزد و مزایای کارکنان ارکان ثالث (HRM)برای اولین بار از ابتدای امسال را از شمار اقدامات شرکت از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال برشمرد و خاطرنشان کرد: اهداف این شرکت بر مبنای پروژه محوری و حفظ خط مشی و بنگاه‌های اقتصادی و مشتری‌ مداری ترسیم و همچنان در دستور کار قرار دارد.
https://naftonline.ir/news/22965/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0