تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

برای نخستین بار آزمون دوره تئوری کنترل فوران چاه های نفت و گاز به صورت برخط برگزار شد

رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران از برگزاری آزمون دوره تئوری کنترل فوران چاه های نفت و گاز به صورت برخط برای نخستین در این شرکت خبر داد.
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
شرکت ملی حفاری ایران | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران حبیب صفری روز شنبه (18 بهمن ماه 99) در این باره توضیح داد: به دلیل اهمیت برگزاری آزمون این دوره تخصصی بسیار مهم در عملیات حفاری، آزمون های کنترل فوران در شرکت تحت نظارت دقیق و‌ جامع آموزش مرکزی شرکت ملی نفت ایران و با حضور ناظران آن امور برگزار می شود. 
 
وی گفت: پس از ابلاغ شیوه نامه صلاحیت حرفه ای حفاری از سوی وزیر نفت مبنی بر الزام گذراندن دوره های آموزشی کنترل فوران برای شاغلان سمت های عملیاتی، فنی و تخصصی و پروژه ای، اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی با استفاده از ظرفیت های موجود از نظر فضای آموزشی، امکانات و هماهنگی با آموزش مرکزی شرکت نفت و استفاده از اساتید مورد تایید آن مرکز از نیمه دوم سال 1398 برگزاری این دوره ها به صورت حضوری را آغاز و آزمون مربوط به صورت کتبی انجام می شد. 
 
صفری با بیان اینکه تعدادی از مدرسان این دوره ها از کارشناسان و متخصصان این شرکت می باشند، افزود: برگزاری دوره ها با شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پیش آمده به سبب ضرورت فاصله گذاری اجتماعی از ابتدای اسفند سال گذشته متوقف و تداوم آن به صورت غیر حضوری و با استفاده از بستر فضای مجازی از دی ماه امسال در دستور کار منظور و جنبه اجرایی به خود گرفت. 
 
رئیس آموزشگاه تکنولوژی حفاری اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: با اقدامات به عمل آمده برای تشکیل حدود 650 دوره کنترل فوران در سطوح مختلف برای چهار هزار نفر از افراد دارای سمت های اولویت اول، دوم و سوم طبق شیوه نامه حفاری پس از هماهنگی و پیگیری های مستمر با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت با استفاده از فضای مجازی برنامه ریزی گردید. 
 
وی با اشاره به اینکه هر یک از دوره ها در مدت یک هفته برگزار می شود، گفت: در این ارتباط برای سه ماه آخر سال جاری34 دوره ظرفیت پذیرش نزدیک به 420 نفر در نظر گرفته شد که تا نیمه بهمن ماه 16 دوره برای حدود 200 نفر از کارکنان واجد شرایط برگزار و هر هفته به طور همزمان چهار دوره با هماهنگی مرکز آموزش شرکت ملی نفت ایران در حال برگزاری می باشد. 
 
صفری افزود: با پی جویی های مستمر و با تهیه امکانات از جمله تعداد کافی رایانه، برگزاری آزمون دوره ها که می بایست با اعزام همکاران به سایر مناطق صورت می پذیرفت در محل اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی انجام و بلافاصله نتایج به آنان اعلام می گردد که این اقدام از نظر صرفه جویی در وقت، هزینه و رعایت مسائل بهداشتی برای شرکت با اهمیت است.
https://naftonline.ir/news/22960/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0