تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
همراه با سایر نمایندگان اهواز انجام شد؛

دیدار مهندس مجتبی یوسفی نماینده اهواز با وزیر نفت

نماینده اهواز در مجلس پرداخت حق آلایندگی به خوزستان را ضروری دانست و گفت: وزارت نفت در اجرای پروژه های شهری خوزستان کمک کند و مجموعه های ورزشی در قالب مسئولیت های اجتماعی احداث کند.
تصویری از دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با وزیر نفت | نفت آنلاین
تصویری از دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با وزیر نفت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین امروز دوشنبه(۱۳ بهمن ماه) مجتبی یوسفی در نشست نمایندگان اهواز در مجلس با وزیر نفت، اظهار کرد: مردم خوزستان همواره حافظ منافع ملی بوده اند و همیشه این سرمایه ملی(نفت) را پاسداری و حفظ کرده اند.
 
وی بر پرداخت حق آلایندگی و اختصاص منابع و خط اعتباری جدید برای مناطق نفتخیز تاکید کرد و افزود: پرداخت حق آلایندگی می تواند بخش زیادی از مشکلات اشتغال، آب و فاضلاب، پروژه های عمرانی و شهری در خوزستان و سایر استان های نفتخیز را حل کند.
 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اشتغال نیروهای بومی در مجموعه نفت، گفت: حق آلاینده قانون و مصوبه مجلس است؛ یک بار برای همیشه باید تکلیف آن روشن شود.
 
یوسفی با اشاره به اینکه قانون گذار گفته است که یک درصد تولید محصولی که آلاینده دارد حق آلایندگی است، گفت: حق آلایندگی به شهرداری ها به طور خاص در مناطق نفتخیز باید پرداخت شود؛ هزار میلیارد تومانی که قرار است پرداخت شود را سالی ۲۰۰ میلیارد مازاد پرداخت کنید تا بخشی از مشکلات مرتفع و این ستخوان لای زخم تمام شود.
 
وی همچنین عنوان کرد: تعریض برخی جاده های روستایی مثل جاده تصفیه شکر و دغاغله به دلیل وجود لوله های نفت امکان پذیر نیست و می طلبد که پل احداث شود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه جاده ها باید تعریض شود و وزارت نفت در اجرای پروژه های شهری کمک کند، بیان کرد: نمی توان تلفات جاده ای را نادیده گرفت و جان مردم فدای لوله های نفت شود؛ در حالی که با احداث پل می توان مشکل تردد مردم را کاهش داد.
 
یوسفی افزود: برای بحث توسعه شهر اهواز، عریض کردن جاده های ساحلی و همچنین برای پاسخ استعلام و تعریض برخی از پروژه ها وقت بگذاریم تا از معطلی خارج شویم. این موضوعات باید کار کارشناسی شود و انتظار داریم وزارت نفت در این زمینه کمک کند. 
 
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث سرانه گاز رسانی به روستاهای استان خوزستان در محدوده مناطق نفتی دستور ویژه ای به مدیرعامل شرکت گاز بدهید تا سهمیه بیشتری برای ما در نظر بگیرد. 
 
وی در ادامه تصریح کرد: اکنون در غیزانیه روستاهایی وجود دارد که نزدیک خطوط لوله نفت بوده اما سرانه گاز کافی ندارند.
 
یوسفی در ادامه ابراز امیداری کرد: در بحث مسئولیت های اجتماعی، ساخت زمین و مجموعه ورزشی در روستاها کمک شود چرا که در رضایت بخشی مردم بسیار تاثیرگذار است.
 
وی در پایان یادآور شد: مشکلات استان خوزستان تنها به فاضلاب و آب‌گرفتگی ختم نمی‌شود و اشتغال و آب شرب نیز از موضوعات مهم استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
https://naftonline.ir/news/22936/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0