کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پارافین مایع صنعتی

7 بهمن 1399 ساعت 15:49

 پتروشیمی ازجمله صنایع راهبردی است که به‌عنوان ارزآورترین صنعت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.


پارافین مایع صنعتی

 پتروشیمی ازجمله صنایع راهبردی است که به‌عنوان ارزآورترین صنعت کشور، از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. به‌خصوص با تغییر سیاست کشور از خام فروشی نفت خام به سمت تولید محصولات باارزش افزوده بالا، همچون پارافین مایع و جامد همواره بخش مهمی از صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

در علم شیمی موادی به نام آلکان‌ها وجود دارند که با فرمول شیمیایی CnH2n+2 شناخته می‌شوند که در واقع پارافین یک نام عمومی برای همین دسته از مواد یعنی آلکان‌ها به شمار می‌رود.پارافین به دو صورت جامد و مایع می باشد. پارافین کلوئیدی از هیدروکربن های انشعابی و پارافین جامد از هیدروکربن های خطی یا زنجیری تشکیل شده است و بنابراین ایزومر یکدیگرند.

پارافین جامد

پارافین جامد در 54 الی 60 درجه سانتیگراد ذوب می گردد. وزن مخصوص آن 901% الی 898% است. توده ای سفید رنگ است ویسکوزیته آن در 100 درجه سانتیگراد برابر 75/5 سانتی استوک می باشد پارافین های که توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می شود در 6-7 نوع می باشند که اختلاف آنها عمدتا روی نقطه ذوب می باشد. پارافین خمیری یا نرم دارای نقطه ذوب 48-42 درجه بوده و از آن برای ساختن شمع مومی و استارئین – آغشته کردن خلال های کبریت چوبی بی خطر – تهیه داروهای بهداشتی و آرایشی – تهیه شیشه های سخت – تهیه پارچه ها و کاغذهای صنعتی ضد آب و رطوبت – تهیه انواع واکس و جلادهنده ها – مرکب های جامد و صنایع لاستیک سازی استفاده می شود.
 


پارافین مایع

دو نوع متفاوت پارافین مایع وجود دارد که طبعا با هم متفاوت هستند. هرکدام از این انواع در صنایع و حوزه های مختلف کاربردهای مختلف دارند. یکی از اشکال پارافین مایع، نسخه به شدت پالایش شده نفت سفید است که از آن به عنوان سوخت استفاده می شود. دیگری نسخه به شدت پالایش شده نفت و روغن های معدنی همچون آیزوریسایکل یا لوبکات است که در ادامه با کاربرد آنها آشنا میشویم:

مصارف پارافین مایع صنعتی

این نوع خاص از پارافین به طور عمده در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صنایعی نظیر لاستیک ‌سازی، کبریت سازی، شمع سازی، باطری سازی و کابل سازی که در هر کدام از انها این ماده به گونه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.علاوه بر ان از وجود پارافین در صنایع و فعالیت‌های دیگری نظیر ساخت سموم مختص به دفع افات نباتی، ایزولاسیون، تولید رنگ ورزین، تولید چسب، تولید پارچه و کاغذهای صنعتی ضد اب، تولید واکس و پولیش، ساخت لوازم ارایشی و بهداشتی، صنایع مرتبط با بسته‌بندی چوب و کاغذ، صنعت ریخته گری، صنایع دفاعی، صنایع سیمان و صنعت نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به هر حال اگر در طول روز نگاهی به گوشه‌ و کنار خود بیاندازید می‌توانید حداقل یک مورد خاص از موارد متعدد مصرف پارافین را مشاهده نمایید.

به عنوان مثال در مدادهای شمعی و پاستل‌های روغنی، که به منظور کشیدن نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده از پارافین مشهود است. همچنین از این ماده برای لغزنده کردن چوب‌های اسکی و کاهش میزان اصطکاک انها با برف نیز استفاده می‌شود. افزون بر ان از پارافین اغلب در قامت جوهر مورد استفاده به عنوان پایه مرکب جامد برای پرینترهای حرارتی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

در کارگاه ها و امور صنعتی از پارافین مایع معمولا به عنوان چرب کننده استفاده می کنند؛ می توان از آن برای چرب کردن تیغه هایی که مخصوص بریدن کاغذ هستند استفاده کرد. معمولا جزئی از ترکیبات فیلترهای هوا هستند، به خصوص فیلترهای هوایی که برای کار کردن زیر آب ساخته شده اند. همچنین می توانیم از پارافین مایع به عنوان مایع هیدرولیک دستگاه ها و ماشین آلات استفاده کنیم.

استفاده پارافین مایع در صنعت منسوجات و پارچه بافی اغلب در روغن کاری و چرب کنندگی خلاصه می شود. پارافین مایع از ترکیبات روغنی مورد استفاده برای بافندگی و نخ ریسی است. برای روغن کاری ماشین های بافندگی و چرخ های خیاطی نیز معمولا از پارافین مایع استفاده می کنند. 
 

پارافین مایع به عنوان یک سوخت

یکی از اصلی ترین مصارف پارافین مایع به عنوان سوخت است. پارافین مایع شکل بسیار پالایش و تقطیرشده نفت سفید می باشد که میتوانیم از آن به عنوان سوخت چراغها و سایر دستگاه ها استفاده کنیم. این سوخت به هنگام سوختن دود یا بویی تولید نمی کند و همین امر مهم سبب می شود تا سوخت بسیار مطبوع تر و جذاب تری از نفت سفید پالایش نشده باشد.

مصارف پارافین مایع بهداشتی و دارویی

پارافین مایع مصارف دارویی فراوانی دارد چون پارافین مایع از سیستم گوارشی بدن انسان بدون جذب شدن می گذرد و می شود از آن به عنوان مسهلی که میزان آب خروجی بدن انسان را محدود می کند و یبوست را تسهیل می کند استفاده کرد. پارافین مایع در مراحل ساخت پنیسیلین هم کاربرد دارد و گاها از آن به عنوان چرب کننده چشم استفاده می شود.
صنعت لوازم آرایشی هم استفاده زیادی از پارافین مایع دارد. این ماده در ساخت بسیاری از لوازم آرایشی مثل کرم ها و ... استفاده می شود. از پارافین مایع مستقیما به عنوان لوسیون مرطوب کننده پوست های خشک هم استفاده می شود.
 
 شرکت خدمات نفتی کیان پترولیوم اولین شرکت تخصصی بین المللی در صنعت پتروشیمی است که  بنا بر نیاز به گسترش صنعت نفت،با هویت یک شرکت مستقل و فعال در زمینه بازرگانی خارجی و داخلی و با هدف توسعه کارخانه جات و پالایشگاه های مربوط به حوزه نفت و صادرات محصولات این واحد ها با سرمایه بخش خصوصی در ایران تاسیس گردید.

بـا مجـاز شـناخته شـدن اسـتخراج ارزهـاي دیجیتـال از سـوي مجلـس شـوراي اسلـامي و دولت، شـرکت کیـان پترولیـوم مفتخـر اسـت اعلـام کند، بـه عنـوان اولیـن شـرکت ایرانـي خصوصـي در صنعـت نفـت، گاز و پتروشـیمي ، با هـدف تبدیـل شـدن به یک شـرکت توانمنـد و خودسـاخته در راسـتای سیاسـت اقتصـاد مقاومتـی در سال 1398 نســبت بــه  اولیــن معاملــه تجــاري پارافیــن مایــع رنگبــري شــده گریــد صنعتــي با ارزدیجیتال بیت کوین از طریق صرافی ارزهای دیجیتال کیان مبـادرت نمـوده اسـت.

این شرکت دارای چندین واحد تولیدی زیر مجموعه و تحت قرارداد است، علاوه براین تمامی قراردادهای منعقد شده کیان پترولیوم با شرکت های کوچک و بزرگ داخلی در زمینه تولید و تامین محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی به منظور تامین نیاز های مشتریان بصورت بلند مدت بوده که این بیانگر آینده نگری و حصول اطمینان از تامین با کیفیت و مستمر در قراردادهای بلند مدت شرکت کیان پترولیوم با مشتریان است.

محصولات اصلی شرکت کیان پترولیوم:

پارافین مایع صنعتی
هیدروکربن سنگین
هیدروکربن سبک
حلال وایت اسپریت
حلال سولوسو

شرکت کیان پترولیوم به تهیه و تولید پارافین مایع را برای مصارف مختلف صنایع مبادرت نموده و با فروش پارافین مایع صنعتی ضمن پاسخگویی به نیازهای مشتریان در بازارهای داخلی و خارجی ، به اخذ نماینده در کشور های پاکستان، افغانستان و … مبادرت نموده است.

شما نیز می توانید جهت خرید پارافین مایع صنعتی با بالاترین کیفیت و رقابتی ترین قیمت با کارشناسان کیان پترولیوم در ارتباط باشید و یا درخواست خود را بصورت آنلاین در وبسایت کیان پترولیوم ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

دفترمرکزی:یزد؛بلوارپاکنژاد
تلفن: 00983535227500
همراه: 00989137773123
روابط عمومی: info@kianpetroleum.com
امور بین الملل: export@kianpetroleum.com
امور داخلی: Sale@kianpetroleum.com
 


کد مطلب: 22898

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22898/پارافین-مایع-صنعتی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir