کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نجومی‌‌بگیران چطور نجومی‌بگیر ماندند؟

30 دی 1399 ساعت 22:32

طبق قانون خدمات کشوری سقف حقوق ثابت نباید از ۷ برابر حداقل حقوق بیشتر باشد. بعد از جنجال‎ حقوق‎های نجومی، دولت برای حقوق پرداختی مدیران سقف تعیین کرد.


خبرگزاری فارس | طبق قانون خدمات کشوری سقف حقوق ثابت نباید از ۷ برابر حداقل حقوق بیشتر باشد. بعد از جنجال‎ حقوق‎های نجومی، دولت برای حقوق پرداختی مدیران سقف تعیین کرد.

 
در یکی از بندهای مصوبه دولت آمده بود که «سقف خالص پرداختی ماهیانه نباید از ۳ برابر سقف حقوق تعیین شده تجاوز نماید» و این یعنی عملا سقف خالص دریافتی برخی مدیران، ۲۱ برابر حداقل حقوق شد!
 
امسال حداقل حقوق حدود ۱.۸ میلیون بود، یعنی میزان خالص دریافتی مدیران و کارکنان می‎توانست تا ۳۸ میلیون در ماه باشد و با توجه به افزایش حقوق ۲۰ درصدی سال آینده این رقم به ۵۴ میلیون تومان در ماه می‎رسد.
 
جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌های دولتی بخصوص شرکت‎های حوزه نفت و گاز، در پرداخت حقوق تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نبوده و مقید به سقف ۲۱ برابری نیز نیستند!
 
حال باید دید کمیسیون تلفیق مجلس با ورود به این مسئله و اصلاح فرمول مذکور بساط این ناهنجاری را جمع خواهد کرد یا در سال آینده شاهد پرداخت حقوق‎های ۵۴ میلیونی به صورت قانونی خواهیم بود؟


کد مطلب: 22832

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22832/نجومی-بگیران-چطور-نجومی-بگیر-ماندند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir