تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
استاندار کرمانشاه با اشاره به تصمیم وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه گاز و پتروشیمی استان، گفت: این سرمایه‌گذاری معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان است و زمینه ایجاد ۱۰۰ هزار شغل را در استان فراهم خواهد کرد.
استاندار کرمانشاه | نفت آنلاین
استاندار کرمانشاه | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی استان که با حضور نعمتی مشاور ارشد وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت: مهندس زنگنه فرزند برومند، دلسوز، غیور کرمانشاه در هیأت دولت است و منشاء بسیاری از خدمات و برکات برای استان در حوزه اقتصادی و همچنین در بحران زلزله و کرونا بوده‌اند که جای سپاس و تقدیر بسیار دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه گاز و پتروشیمی یک پروژه عظیم و بی‌سابقه در استان کرمانشاه و هدیه بسیار بزرگی از سوی دولت و مهندس زنگنه به مردم این منطقه است.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: این طرح در واقع نوعی جبران آسیب‌های فراوان هشت سال جنگ در کرمانشاه از سوی دولت به نمایندگی از حاکمیت است. جبران توسعه نیافتگی‌ها برای کرمانشاهی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است که در طول هشت سال جنگ در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی عنوان کرد: این ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در واقع معادل ۵۰ هزار میلیارد تومان است و به راحتی می‌تواند ۱۰۰ هزار شغل در این استان ایجاد کند و بسترساز تحولی بزرگ باشد.

بازوند گفت: استان کرمانشاه ۱۱ درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه صنعت و معدن کشور را جذب کرده و رتبه چهارم جذب سرمایه‌گذاری کشور است که یک موفقیت بسیار بزرگ برای حوزه اقتصادی و صنعت و معدن استان محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه یک جریان سیال است افزود: سرمایه در جاهایی به ثمر می‌نشیند که شرایط برای آن فراهم باشد؛ در غیر این صورت، به استان‌هایی که شرایط بهتری دارد، می‌رود. در این میان ضرورت دارد مدیران با پرهیز از فرصت‌سوزی و با حذف بوروکراسی‌های متداول در پی جذب سرمایه‌های جدید و ایجاد بسترها برای جهش در تولید و اشتغال استان باشد.

بازوند با تأکید بر کاربردی بودن پژوهش‌‌ها در استان، اظهار داشت: مردم باید اثرات این پژوهش ها را در زندگی و اقتصاد و معیشت خویش ببیند و بتواند چالش های استان را شناسایی کرده و برای آن راهکار ارائه دهد.

وی بیان کرد: پژوهش‌هایی که پس از مدتی راهی کتابخانه‌ها شوند، دردی از مردم را دوا نخواهند کرد.
https://naftonline.ir/news/22742/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0