کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید کاستیک سودا در ایران توسط گروه صنعتی آراکس شیمی

17 دی 1399 ساعت 17:58

شرکت آراکس شیمی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان سود پرک با استفاده از خط تولید جدید و با بهره گیری از تولید سود مایع به صورت تکنولوژی روز دنیا و با الکترولایزرهای غشایی و به شکل کاملا اصولی اقدام به تولید این محصول نموده است.


کاستیک سودا چیست ؟ سود سوزآور که معمولا با نام کاستیک سودا شناخته می شود، ماده ای جامد و سفید رنگ با دمای ذوب ۱۳۹۰ درجه سانتی گراد و چگالی۲.۱۳ می باشد.

آراکس شیمی تولید کننده سود پرک در ایران

گروه صنعتی آراکس شیمی یکی از برترین شرکت های تولید کننده ، عرضه کننده و صادر کننده سود پرک و سولفات آلومینیوم با کیفیتی متفاوت و بسته بندی استاندارد و به روز دنیاست.

این مجموعه محصول تولیدی خود را همراه آنالیز عمومی و تخصصی مطابق با خواسته های مشتریان خود ارائه و به دلیل حساسیت و واکنش پذیری بالا، کاملا مطابق با اصول و استاندارد جهانی بسته بندی می کند.

ارائه انواع روش های حمل و نقل بین المللی محصول صادراتی (کاستیک سودا) FCA, FOB, CIF, CPT و انجام کلیه امور گمرکی و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و بکارگیری نیروی انسانی مجرب برای تولید کاستیک سودای با کیفیت و صادراتی جزو ویژگی های آراکس شیمی است.

نکته مهم اینکه : عرضه سود پرک 98.5% با در نظرگرفتن نوسانات ارز با قیمتی مناسب و کارشناسی شده توسط گروه صنعتی آراکس شیمی ارائه میشود.

فعالیت این شرکت شامل تولید سود پرک جامد 98% بوده که در کیسه های سه لایه (پلی اتیلن و پلی پروپیلن و یک لایه پلاستیک داخلی)  و سطل های فلزی ، که جهت مصرف در تمامی صنایع از جمله تولید مواد شوینده و کارخانه های تولید کاغذ و روغن نباتی و تولید لبنی و پالایشگاها و پتروشیمی ها و ……. تولید میگردد.

این ماده به‌عنوان یک حد واسط و واکنش‌دهنده در فرآیندهایی که بسیاری از مواد شامل حلال‌ها، پلاستیک، الیاف مصنوعی، سفیدکننده‌ها، چسب، پوشش‌ها، جوهر، رنگ، علف‌کش‌ها و مواد دارویی مانند آسپرین تولید می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

کاستیک سودا همچنین در صنایع نفت و گاز، صنعت سرامیک، خنثی‌سازی پسآب های اسیدی و تمیز کردن و حذف نمودن ترکیبات اسیدی از گازهای خروجی استفاده می‌شود. از این رو این ماده شیمیایی یکی از پرکاربردترین مواد شیمیایی در صنعت می باشد.

از نکات قابل ذکر در این کارخانه ، کیفیت بالای محصول و بسته بندی استاندارد این محصول می باشد .

گروه صنعتی آراکس شیمی سهم عمده ایی از محصولات خود را به بازارهای خارجی صادر می نماید، و در راستای تولید ملی از مصرف کنندگان داخلی حمایت نموده و بازار داخلی این محصول را پوشش می دهد .

ویژگی های سود پرک
 

 

سود پرک ( کاستیک سودا ) با نام علمی سدیم هیدروکسید ماده ای شیمیایی و پر کاربرد در صنعت می باشد.
این ماده جامدی بی بو ، بلورین سفید و شفاف ، غیر فرار و دارای خاصیت خورندگی بالاست،که رطوبت هوا را به راحتی جذب می کند.
هنگامی که با آب حل شود یا با اسید خنثی می گردد گرمای قابل توجهی از خود تولید می کند.
سود پرک دارای ویژگی های متنوعی می باشد ، همین ویژگی ها باعث می شود این ماده پر مصرف در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد باشد .
از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد
مصارف سود پرک
 
 

در صنایع غذایی : صنعت شیر ، کنسرو سازی ، شیرین کردن زیتون ، تصفیه آب ، تولید شکلات ، تولید کاکائو و کارامل ، شستشوی سبزیجات و میوه ها ، نوشابه سازی ، تصفیه روغن ، تولید قند و شکر. سولفات آلومینیوم چیست ؟

سولفات آلومینیوم یک نمک معدنی است  که پس از اکسید آلومینیوم دومین ترکیب پر مصرف آلومینیوم می باشد  و  هرگاه در آب حل می شود pH آب کاهش پیدا می کند و آب اسیدی می شود. توانایی بالای در انعقاد و لخته سازی ذرات کلوییدی دارد. شکل ظاهری  به صورت  جامد کریستالی سفید می باشد.
آراکس شیمی همچنین امروز به عنوان برترین تولید کننده سولفات آلومینیوم در ایران شناخته میشود.
ویژگی های سولفات آلومینیوم
سولفات آلومینیوم دارای ویژگی های متنوعی می باشد ، همین ویژگی ها باعث می شود این ماده پر مصرف در صنایع مختلف بسیار پر کاربرد باشد .
از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : مصارف سولفات آلومینیوم

این ماده به دلیل ویژگی هایی که دارد در صنایع مختلف بسیاری کاربرد دارد . در ادامه مختصری از این صنایع  را ذکر کرده ایم . در انتها توصیه میکنیم جهت مشاهده محصولات و خدمات آراکس شیمی به سایت araxchemi.com مراجعه کنید.


کد مطلب: 22724

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22724/تولید-کاستیک-سودا-ایران-توسط-گروه-صنعتی-آراکس-شیمی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir