کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باز هم اقتدار سپاه در خلیج فارس؛

آخرین اخبار موثق و لحظه ای در خصوص توقیف نفتکش کره‌جنوبی در خلیج فارس

15 دی 1399 ساعت 15:07

نیروی دریایی سپاه یک نفتکش متعلق به کره جنوبی را در آبهای خلیج فارس توقیف کرد.


به گزارش نفت آنلاین ، نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: این نفتکش از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.

این فیلم لحظه توقیف نفتکش کره‌جنوبی در خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.
دانلودفیلم
 
این نفتکش با پرچم کره‌جنوبی در حال تردد و حامل 7هزار و 200 تن اتانول بوده است.

خدمه‌های این نفتکش از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.
 
این نفتکش که پس از توقیف در لنگرگاه بندرعباس پهلو گرفت و پرونده آن برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی کشور خواهد شد.

توقیف این نفتکش به درخواست اداره بنادر و کشتیرانی و با حکم داداستانی استان هرمزگان در ساعت 10 صبح پانزدهم دی ماه انجام شد.
 

اولین تصاویر از توقیف کشتی‌ متعلق به کره‌جنوبی در خلیج فارس

خبر تکمیلی یک/فرانس پرس: کره جنوبی یک واحد نظامی را در پی توقیف نفتکش این کشور توسط ایران،به خلیج فارس اعزام می کند.

خبر تکمیلی دو/وزارت امور خارجه کره جنوبی توقیف یک نفتکش حامل مواد شیمیایی این کشور توسط ایران را تأیید کرد و خواستار آزادی فوری آن شد؛وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد در پی توقیف این نفتکش، یک واحد دریایی به آب‌های مجاور تنگه هرمز اعزام شده است.

خبر تکمیلی سه/سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره ای:
 بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است. 

جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می کند. 

این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

خبر تکمیلی چهار/وزیر امور خارجه کره جنوبی در واکنش به توقیف یک نفتکش کشورش در آب های تنگه هرمز از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دلیل عدم رعایت پروتکل های زیست محیطی گفت که به دنبال آزادی کشتی و خدمه آن از طریق تلاش های دیپلماتیک هستیم.

خبر تکمیلی پنج/واکنش سخنگوی دولت به توقیف نفتکش کره‌ای؛ربیعی: اگر صحبت از گروگان گیری است این دولت کره بوده که هفت میلیارد دلار ما را گروگان گرفته است؛بنا بر حکم قضایی نفت کش به خاطر آلودگی نفتی توقیف شده است.
دانلود واکنش ربیعی
 


کد مطلب: 22700

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22700/آخرین-اخبار-موثق-لحظه-خصوص-توقیف-نفتکش-کره-جنوبی-خلیج-فارس

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir