تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
‫مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از برنامه‌ریزی، تدوین و پیاده‌­سازی پروژه‌هایی به‌منظور تحول در حوزه منابع انسانی این شرکت خبر داد.‬
منوچهر بارانی مدیر منابع انسانی نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
منوچهر بارانی مدیر منابع انسانی نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، منوچهر بارانی گفت: نیاز مدیریت منابع انسانی همواره این بوده که تحولی در روش‌ها و فرآیندهای گزارش‌دهی و انعکاس شفاف و گویای وضع موجود و آتی در حوزه منابع انسانی همانند سیستمی شدن، مکانیزه‌ کردن و بهینه‌سازی فرآیندها و افزایش تأثیر نفوذ اطلاعات در انجام کارها شکل بگیرد که خوشبختانه در همین راستا در سال­‌های اخیر چند پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در گذشته اطلاعات مربوط به حوزه منابع انسانی سازمان به‌صورت پراکنده بود که با انجام پروژه داشبورد مدیریت، همه اطلاعات مورد نیاز مدیران از بانک­‌های اطلاعاتی مختلف سازمان استخراج و به‌صورت یکپارچه به همراه نمودار و عناصر گرافیکی، در محیطی پویا و ساده و روزآمد نمایش داده می­‌شود و می‌تواند ابزار قدرتمندی برای نظارت بر عملکرد سازمان باشد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به پروژه داشبورد فضای اداری نیز پرداخت و اظهار کرد: با وجود محدودیت‌ها در فضای اداری، در برخی شرکت‌ها و مدیریت‌­ها فضای اداری بلااستفاده زیادی وجود دارد و در برخی دیگر از آنها با کمبود فضای اداری روبه‌رو هستیم. به همین منظور با استفاده از این پروژه، قابلیت محاسبه سرانه فضای اداری برای همه مدیریت­‌ها و شرکت‌ها امکان‌پذیر شده و از طرفی همه فضاها از طریق داده­‌های جدولی و نمودارهای گرافیکی شناسایی می‌شود و سرانجام تخصیص و بازتخصیص فضای اداری از طریق این داشبورد قابل اجرا و پایش خواهد بود.

بارانی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت این داشبورد از سوی همکاران منابع انسانی و با همکاری فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده، ادامه داد: نسخه نخست این پروژه عملیاتی شده و در فاز نخست آن، بهینه کردن فضای اداری ساختمان‌های بلوک یک و دو و ساختمان‌­های چهارطبقه و دوطبقه انجام می‌­شود و در فازهای بعدی هم دیگر ساختمان­‌ها و فضاهای اداری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تحت پایش و مدیریت خواهد شد.

وی پیاده‌سازی پروژه BPMS را از دیگر برنامه‌های این مدیریت برشمرد و گفت: این پروژه نیز به‌منظور بررسی فرآیندها، آموزش نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های شرکت، کارآمدسازی امور روزانه، جلوگیری از اتلاف وقت و تغییر و بهینه‌­سازی فرآیندهای سازمان انجام خواهد شد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت­‌خیز جنوب طرح مدل ۳۴۰۰۰ منابع انسانی را در حال تصویب و اجرایی شدن دانست و افزود: این الگو نیز به‌منظور ارزیابی و ارتقای سیستم منابع انسانی در نظر گرفته شده و از طریق آن همه فرآیندهای منابع انسانی به‌صورت جامع، نظام­‌مند و یکپارچه­ بررسی می‌شوند تا سرانجام سازمان در بحث جذب، توسعه، نگهداری و انگیزش کارکنان بتواند موفق­‌تر عمل کند.

بارانی به بحث جانشین‌پروری نیز پرداخت و بیان کرد: اهمیت جانشین‌پروری در شرایط کنونی بیش از گذشته احساس می­‌شود. این مقوله به‌عنوان یکی از راهبردهای کلان مدیریت منابع انسانی در اولویت مناطق نفت­‌خیز جنوب است و خوشبختانه به‌عنوان یک پروژه تدوین شده، جدول زمان‌بندی آن تهیه و در برخی مدیریت­‌ها و شرکت‌­ها، این کار با بررسی سمت‌­ها و شرایط احراز آن آغاز شده است. بر این اساس برای هر سمت چند نفر از بین افراد مستعد بر مبنای شایستگی تعیین شده‌اند که با اجرای فرآیند یادگیری و آموزش و بهبود مستمر این افراد، شرایط جانشینی آنها فراهم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت حوزه منابع انسانی، تصمیم گرفته شد مدیر منابع انسانی نیز در نشست‌های پیش‌­بینی بهره­‌دهی چاه‌ها حضور یابد و نشست‌های صمیمانه­‌ای با کارکنان شرکت­‌های بهره‌بردار به‌منظور بیان بلاواسطه مشکلات آنان به مدیران برگزار شود. خوشبختانه پس از احصا و دسته‌بندی این مشکلات به‌صورت مدون، برخی از آنها به شرکت‌­های بهره­‌بردار، بخشی به ستاد و تعدادی دیگر نیز برای حل مسائل و دغدغه­‌های کارکنان به شرکت ملی نفت ایران ارجاع داده شد.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به حوزه آموزش و سلامت کارکنان پرداخت و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اماکن رفاهی و تفریحی و آموزشی شرکت، تصمیم گرفتیم با فراهم کردن زیرساخت‌­های ارتباطی در دو مرکز آموزش و فنون و آموزش ستاد، دوره‌­های مجازی مورد نیاز کارکنان به‌صورت آنلاین و آفلاین برگزار شود، همچنین در حوزه سلامت کارکنان نیز بدون تعریف پروژه، فضای ۴ هکتاری انتهای مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک نفت با تلاش مدیریت و کارکنان امور ورزش و استفاده از مصالح موجود به یک پارک ورزش و نشاط برای بهره‌­برداری کارکنان و خانواده‌­های آنان تبدیل شده است.
https://naftonline.ir/news/22690/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0