تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها و آلودگی هوای کلانشهرها این روزها به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.
آلودگی هوا و سوزان مازوت در کلانشهرها | نفت آنلاین
آلودگی هوا و سوزان مازوت در کلانشهرها | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین،  بنا بر اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فروش نرفتن مازوت به عنوان یک فرآورده نفت در بازار جهانی علت مصرف این سوخت در نیروگاه و صنایع بزرگ است.

این در حالیست که یک منبع آگاه در وزارت نفت، ضمن تکذیب اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:« تولید مازوت در پالایشگاه‌های کشور در طول ماه‌های مختلف، متفاوت است اما به طور میانگین حدود ۱ میلیون تن در ماه از این فرآورده تولید می‌کنیم که بازار صادراتی آن نیز مهیا است.»
 
این مقام مسئول، با اشاره به این نکته که تحریم صادرات فرآورده نفتی را دشوار کرده اما مانعی برای صادرات این محصولات از جمله مازوت به وجود نیاورده است، گفت:« اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین صادرات گاز و مازوت برقرار کنیم، باید گفت، صادرات گاز طبیعی به علت محدویت فنی انتقال و همچنین مقصدهای انگشت‌شمار صادراتی بسیار دشوارتر از نفت کوره بوده و ادعای پر بودن انبارها از مازوت به علت ناتوانی در صادرات از اساس غلط است.»
 
بررسی دقیق علت مصرف مازوت در نیروگاه‌های کشور پیش از اینکه به دلیل وجود بیش از اندازه مازوت در کشور باشد، به علت کمبود وجود گاز طبیعی در کشور است. در همین راستا، همه ساله در فصل سرد شاهد افزایش مصرف گاز خانگی هستیم. تا جاییکه نزدیک به ۸۰ درصد از گاز تولیدی کشور به مصارف خانگی اختصاص می‌یابد.
https://naftonline.ir/news/22684/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0