کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاکانی: ادعای فروش روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت، زدنِ جیب مردم است

خبرگزاری دانشجو , 12 دی 1399 ساعت 17:48

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به بسته‌شدن بودجه ۱۴۰۰ با ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری گفت: برای این اولین بار در طول تاریخ انقلاب درآمد‌ها در بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ما کمتر است.


به گزارش نفت آنلاین ، علیرضا زاکانی پنجشنبه شب در مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از مساجد محله سیدمعصوم قم گفت: شهید سلیمانی اکنون در بین ما نیست، اما می‌توانیم منش و رفتار و مسلک او را به عنوان معیار اندازه‌گیری رفتار دیگران قرار دهیم گفت: امروز که سالگرد شهید شده ببنید برخی مسئولان چگونه از او یاد می‌کنند برخی آقایان چند روز قبل از شهادت سردار سلیمانی می‌گفتند از دست فلانی شکایت کنیم، چطور امروز این افراد خود را پیرو مکتب شهید سلیمانی می‌دانند.

زاکانی افزود: آقای رئیس جمهور می‌گوید صد‌ها و هزار ساعت جلسه با این شهید داشته است، این مهم نیست! باید بگوییم ملاک این است که آیا در مدار آن شهید هستید یا نیستید؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خود این شهید امکانی را ایجاد می‌کند تا ما دیگران را بشناسیم، تصریح کرد: شهید سلیمانی اعتقادش این بود مسیری را که می‌رود نباید باری روی دوش مردم اضافه کند، در حالی که بیچارگی امروز و مشکلات اقتصادی جامعه مربوط به بی تدبیری مسئولین و طراحان بودجه سال ۹۸ است.


بی توجهی مسئولان به نتایج تصمیماتشان در زندگی مردم


وی با بیان اینکه دولتی‌ها بودجه ۹۸ را با ۱۶۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه بستند و بعد مجبور شدند یا مجوز فروش اوراق بگیرند و یا از بانک مرکزی و شبکه بانکی یا صندوق ذخیره ارزی پول بردارند، افزود: در نهایت این پول تبدیل شد به پول پرقدرت و تورم ایجاد کرد و پدر مردم را در آورد، اما عجیب این است که سال ۹۹ هم تنبیه نشدند و ۱۶۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه را در سال ۹۸ امسال به ۲۷۳ هزار میلیارد تومان رساندند باید بگویم مشکلات امروز به خاطر نبودن تدبیر است و باید پرسید این بی تدبیری چه نسبتی با شهید سلیمانی که ویژگی اش تدبر بود، دارد؟

زاکانی با اشاره به بسته‌شدن بودجه ۱۴۰۰ با ۳۵۰ هزار میلیارد تومان کسری گفت: برای این اولین بار در طول تاریخ انقلاب درآمد‌ها در بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ما کمتر است و رئیس جمهور نامه میزند و می‌گوید ما این کسری را در یکسال درست می‌کنیم و سوال این است که به چه کسی نمی‌خواهید پول بدهید؟ آیا مملکت داری با شوخی و مزاح می‌شود؟ وضعیت امروز مملکت عجیب و غریب شده است.

وی با تاکید بر اینکه دولتمردان دقت نمی‌کنند نتایج این تصمیمات چه آثاری در جامعه دارد افزود: امروز فاصله طبقاتی بسیار بیشتر شده، به عنوان مثال طبقات پایین در سال یک کیلو گوشت مصرف می‌کنند و طبقات بالا سالانه ۹۶ کیلو گوشت مصرف می‌کنند و این چه ربطی به تدبیر شهید سلیمانی دارد و چرا باید ۷۰ درصد سپرده‌های بانکی به یک درصد از جمعیت کشور اختصاص یابد و این مدل اداره کردن مملکت نشان دهنده بی دردی است.


درآمد‌های بدون پشتوانه در بودجه ۱۴۰۰


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه دولت می‌گوید می‌خواهد در سال آخر نفت زیادی بفروشد گفت: چرا با مردم صادق نیستید، سال ۹۸ می‌دانستید از هجدهم اردیبهشت سال ۹۷ تحریم‌های ویژه‌ای روی ما اعمال شده و با این تحریم‌های بانکی نمی‌توانیم یک میلیون و نیم نفت بفروشیم و بعد چرا با علم به این موضوع در بودجه سال ۹۸ فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت با قیمت ۵۰ دلار را بستید.

وی درباره دلیل دولت از چنین اقدامی گفت: دولت می‌گوید این کار را کردیم تا تو دهنی به ترامپ بزنیم، حالا این کار را کردید چرا هزینه واقع برایش در نظر گرفتید؟

زاکانی در ادامه با انتقاد از پیش بینی فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز در بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: این چنین رفتار درست نیست و مصداق زدن جیب مردم است، چرا کاری می‌کنید مردم در مقابل زن و بچه و خانواده شأن شرمنده شوند آیا این میزان نفت را می‌توانید بفروشید و آیا توان تولید دارید؟

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از دیدار با خانواده شهید سلیمانی مجدد به داخل منزل بر می‌گردد و میگویند این را بدانید در آخرالزمان شهید ما در رکاب امام زمان باز می‌گردد.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: شب قدر ما، انتخابات آینده است تقدیر سال‌های بعد را رقم می‌زند، باید دقت کنیم کشور را به کسانی بسپاریم که بتوانند اداره کنند و باید به شاخص‌ها و ملاک‌هایی که رهبری می‌فرمایند دقت کنیم تا مجدد همه ما گرفتار نشویم.

وی افزود: باید ببینیم این‌ها در انقلاب و جنگ کجا بودند که بعد یک تعداد افراد حاشیه نشین به میدان بیایند و بعد ناکارآمدی خود را گردن انقلاب و اسلام و رهبری و مردم بیاندازد.


کد مطلب: 22673

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22673/زاکانی-ادعای-فروش-روزانه-۲-میلیون-۳۰۰-هزار-بشکه-نفت-زدن-جیب-مردم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir