کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همراه با خانواده بزرگ ایثارگران؛

چه کسی در کار تبدیل وضعیت ایثارگران سنگ‌اندازی کرده است؟!

خبرگزاری فارس , 8 دی 1399 ساعت 12:44

رئیس کمیسیون ایثارگران مجلس گفت: عزیزی در سازمان دیوان عدالت اداری بدون اینکه کسی از او سؤال بپرسد آمد و یک نظری در خصوص این استفساریه داد؛ آن هم نظر مشورتی که بررسی کردیم او تا به حال چهار بار در کار ایثارگران سنگ‌اندازی کرده است.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، یکی از مهمترین خواسته های ایثارگران مشخص شدن تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر است. موضوعی که ۱۰ سالی از قانون شدن آن می‌گذرد، اما همچنان خبری از اجرا شدن آن نیست. 

کمیسیون ایثارگران مجلس یازدهم با توجه به درخواست‌های این عزیزان تصمیم گرفت تکلیف بند (و) ماده (۴۴) برنامه پنجم توسعه را که در آن به موضوع استخدام فرزندان ایثارگر پرداخته بود مشخص کند.

به همین دلیل استفساریه‌ای بر این قانون زد و به تأیید شورای نگهبان هم رسید و این قانون برای اجرا توسط رییس جمهور به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شد. 

اما در این میان یک نظریه مشورتی از سوی سازمان دیوان عدالت اداری مجدد نور امیدی که در دل ایثارگران برای اجرای یک قانون ۱۰ ساله روشن شده بود، خاموش کرد.

در این نظریه نیروهای شرکتی را از رده استخدامی قطعی جدا کرده بود و سازمان اداری استخدامی هم برای اجرا به همین نظریه مشورتی اکتفا کرد و آن را ملاک اجرا شدن قرار داد. 

این موضوع، خانواده ایثارگران را بسیار گله‌مند کرد و بیشتر از اجرا نشدن قانون، این سردرگمی و شفاف نبودن در تصمیم‌گیری مسئولان آنها را ناراحت کرده بود.

احمد امیرآبادی، رییس کمیسیون ایثارگران که به دنبال رفع این مشکل برآمده است از جلسه خود با آیت‌الله رییسی رییس دستگاه قضا خبر داد و گفت: این جلسه دستاوردهای مثبتی در جهت رفع مشکل تبدیل وضعیت استخدامی داشته است. 

امیرآبادی در جمع فرزندان ایثارگر گفت: مجلس یازدهم که شروع شد، فراکسیون ایثارگران ۳-۴ جلسه با شورای نگهبان برگزار کرد؛ مبنی بر اینکه چه متنی را برای استفساریه ماده «و» برنامه پنجم توسعه آماده کنیم که با آن مشکل فرزندان ایثارگر حل شود و از طرفی قانون هم توسعه پیدا نکند؟

وی ادامه داد: زیرا اگر بعد از استفساریه قانون افزایش پیدا کند این موضوع خود بی‌قانونی است و ما تنها می‌توانیم قانون را تفسیر کنیم. یعنی بگوییم آیا منظور قانونگذار فلان موضوع است یا خیر؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همین آقایان گفتند در ماده «و» بند ۴۴ مشخص شده که بدون شرایط سنی باید ایثارگران رسمی قطعی شوند. باید این کار انجام شود، حالا که انجام نشده باید استفسار شود که ما هم این کار را کردیم. این استفساریه در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان هم آن را تایید کرد.

وی با شاره به اینکه یک دفعه دیدیم عزیزی در دیوان عدالت اداری بدون اینکه کسی از او سوال بپرسد، آمد و یک نظری داد، آن هم نظر مشورتی افزود: بررسی کردیم او تا به حال چهار بار در کار ایثارگران سنگ‌اندازی کرده است. دو بار در موضوع هیأت عمومی دفاع کرده و رأی بر علیه ایثارگران گرفته است و دو بار هم نظریه مشورتی علیه آنان داده است.

رییس کمیسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان اداری استخدامی هم چون به نظر می‌رسد نمی‌خواهد این قانون را اجرا کند، همان نظریه مشورتی دیوان را برای اجرا ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: ما نامه‌ای خدمت آقای رئیسی نوشتیم و رفتیم خدمت او. رییس دستگاه قضا هم دستور پیگیری دادند و ما از او این موضوع را پیگیری می‌کنیم. همچنین در آن جلسه از عملکرد برادرمان در دیوان عدالت اداری نیز گله کردیم. در نهایت به جامعه ایثارگری می‌گویم ما به عنوان نمایندگان شما در کمیسیون ایثارگران تمام راه‌ها را برای حل این موضوع خواهیم رفت.

هر چند بعد از گذشت حدود دو هفته از جلسه نمایندگان با آیت الله رییسی هنوز نتیجه مشخصی در جهت اجرای این قانون به دست نیامده، اما نمایندگان و جامعه ایثارگری امیدوارند رییس دستگاه قضا این مشکل را حل کند. 

در همین خصوص، مهدی ایزدی، معاون حقوقی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از جلسه اوحدی با انصاری رییس سازمان اداری استخدامی خبر داد و گفت: چند روز گذشته این دو مسئول با موضوع استفساریه بند «و» برنامه پنجم توسعه جلسه‌ای داشتند که فعلا ملاک اجرا شدن بخش نامه‌ای است که سازمان اداری استخدامی ابلاغ کرده که اعلام کردند اسامی کسانی که در دوره برنامه پنجم به هر طریقی در دستگاه‌ها شاغل بودند را بگیرند و مجوز تبدیل وضعیت را بدهند. 

وی بیان داشت: کسانی که طرف قرارداد شرکت‌های دولتی هستند، فعلا به استثناء بخش خصوصی که صرفا شرکت خصوصی هستند، را در بر می‌گیرد. البته برای عزیزان شرکت‌های خصوصی هم پیگیر هستیم مشکلشان حل شود.  


کد مطلب: 22631

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22631/کسی-کار-تبدیل-وضعیت-ایثارگران-سنگ-اندازی-کرده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir