کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان بهداشت و درمان نفت اهواز:

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز پشتیبان کارکنان عملیاتی صنعت نفت است

2 دی 1399 ساعت 18:14

دکتر دهقان : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یاری گر و پشتیبان همکاران عملیات نفت و خانواده های ایشان است.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در نشستی که به مناسبت گرامیداشت هفته پرستار در تالار اجتماعات ستاد بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد، دکتر بهرام دهقان ، رئیس این بهداشت و درمان به همراه جمعی از معاونین ایشان ، دکتر سید حسن موسوی ، معاون بهداشت و طب صنعتی ، دکتر رضا بقایی ، رئیس درمان غیر مستقیم و بیمه گری ، دکتر نسرین مدرس موسوی ، مسئول امور هماهنگی درمان و سلامت ، مهندس ناصر بهره ور ، معاون پشتیبانی و شیرین چنگیزی ، مترون  با سرپرستاران بخش های بستری بیمارستان بزرگ نفت و مسئولین پرستاری مراکز سلامت خانواده دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست صمیمانه ابتدا دکتر دهقان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار از همه همکاران شاغل در کادر پرستاری تشکر کرد و گفت : در یکسال اخیر همه ی کادر درمانی و بویژه پرستاران در کنار هم ، دوشادوش هم و پاپابه پای هم تلاش کردند تا علاوه بر مدیریت بحران کووید 19، بهترین خدمات را به جامعه بزرگ صنعت نفت و بویژه عملیات نفت ارائه کنند.

وی با اشاره به سفر اخیر دکتر سید مهدی هاشمی ، مدیر عامل جدید سازمان بهداشت و درمان گفت : خوشبختانه حضور ایشان  در اولین روزهای تصدی مسئولیت جدید نشان داد که هدف ایشان تقویت حوزه سلامت در جنوب و ارتقاء کیفی خدمات در حوزه سلامت در مناطق عملیاتی نفت بوده و ستاد سازمان نیز پشتیبان و مدافع همکاران ما در مناطق عملیاتی است.

دکتر دهقان با اشاره به فرسودگی برخی درمانگاهها و شرایط نامناسب آنها گفت : کادر پرستاری ما در مراکز سلامت خانواده سالها تلاش کرده اند علی رغم مشکلات و کمبودها و فرسودگی ساختمانی ، خدمات کیفی را به مراجعین ارائه نمایند و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به پروژه های در حال انجام بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : ساخت و تکمیل مجتمع سلامت خانواده کوی جواهری 85 درصد پیشرفت داشته و مدتی متوقف بوده است اما پیگیری ها برای از سرگیری کار و تکمیل قسمت های  باقی مانده این مجتمع در حال انجام است و ان شالله ظرف چند ماه آینده فاز اول این مرکز به اتمام می رسد و مراکز سلامت خانواده و مراکز بهداشتی کوی ملت و زیتون در این مرکز ادغام خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به فرسودگی ساختمانی برخی واحدها و بخش های پرتردد و پرمراجعه بیمارستان نفت نیز گفت : اورژانس ، کلینیک های تخصصی و بخش دیالیز در اولویت بازسازی ها قرار دارند که تاکنون فقط جهت بخش دیالیز تامین اعتبار شده و به زودی تعمیرات این بخش نیز آغاز خواهد شد و ظرف مدت کوتاهی یک بخش دیالیز با ظرفیت بیش از 40 تخت را در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خواهیم داشت.

دکتر دهقان با اشاره به اینکه در شهر اهواز مراکز درمانی تحت پوشش صنعت نفت بیشتر در شمال و شرق اهواز مستقر بوده اند و در منطقه گلستان و مناطق اطراف آن هیچ مرکز درمانی زیر مجموعه صنعت نفت وجود نداشته است گفت : نزدیک ترین مرکز سلامت خانواده تحت پوشش صنعت نفت به این مناطق ، درمانگاه لشکر بوده که شرایط مناسبی نداشته و پیگیری جهت رفع مشکلات این مرکز در حال انجام است .

همچنین با عقد قرارداد های جدید با دو پلی کلینیک صنعت آب و برق و شهید حکیم ، ساکنین مناطق مرکزی و جنوبی شهرستان اهواز از جمله امانیه ،گلستان ، پردیس ، شهرک دانشگاه و ... نیز می توانند به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

وی گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در حال حاضر در شهر اهواز با 7 بیمارستان (از جمله امام خمینی(ره) ، طالقانی ، فاطمه الزهرا(س)، سینا ، بقایی 2 ، آریا  و میلاد )  ، 2 پلی کلینیک (صنعت آب و برق و شهید حکیم) ، 2 داروخانه (امام خمینی(ره) و هلال احمر) ، یک آزمایشگاه و یک مرکز خدمات دندانپزشکی عقد قرارداد نموده است و مراجعین این مراکز می توانند  با پرداخت فرانشیز خدمات را دریافت نمایند.

وی درادامه تاکید کرد : همکاران ما در بهداشت و درمان صنعت  نفت اهواز یاری گر و پشتیبان همکاران عملیات نفت و خانواده های ایشان هستند تا این عزیزان با همه ی توان و بدون دغدغه مشغول به خدمت بوده و تولید نفت به خطر نیفتد.

دکتر دهقان در ادامه با اشاره به تاکید مدیرعامل جدید سازمان بر بهبود شرایط و رضایتمندی همکاران شاغل در بهداشت و درمان گفت: در اولین روزهای تصدی مسئولیت ایشان ، اهداء کارت هدیه به کلیه نیروهای کادر  پرستاری در شرکت ملی نفت ایران تصویب و تامین اعتبار شد.

وی تاکید کرد : در یکسال اخیر در حوزه منابع انسانی و پشتیبانی اقدامات بسیار خوب و موثری در جهت ارتقاء رضایتمندی و بهبود شرایط معیشتی همکاران انجام شده از جمله تبدیل وضعیت کلیه پزشکان ، دندانپزشکان و ... از حالت پرکیس به حالت پیمانکاری و اختصاص مزایای قانون کار از جمله مرخصی ، عیدی پایان سال ، اضافه کار ، پاداش و ... به ایشان . اقدام بسیار موثر دیگر حوزه منابع انسانی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جهت نیروهای ارکان ثالث بوده که در حال انجام است . البته این طرح مسائل و مشکلاتی نیز دارد که با رایزنی های انجام شده تلاش میکنیم نیروهای ارکان ثالث شاغل در بهداشت و درمان نیز همچون نیروهای عملیاتی در نظر گرفته شوند  و آیتم های حقوقی ایشان نیز ترمیم گردد.

در پایان پرستاران بخش ها و واحدهای مختلف از دغدغه ها ، چالش ها و مسائل و مشکلات شغلی و صنفی خود صحبت کرده  و با مدیران به بحث و تبادل نظر پرداختند.


نشست پرستاری5

نشست پرستاری4

نشست پرستاری3

نشست پرستاری2

نشست پرستاری

دکتر دهقان 2
 


کد مطلب: 22587

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22587/بهداشت-درمان-صنعت-نفت-اهواز-پشتیبان-کارکنان-عملیاتی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir