تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مهندس محمد علیزاده، از کارکنان شرکت بهره­برداری نفت و گاز مارون موفق به ساخت یک پلیمر دوبعدی جدید از فلز روی و اتصال دهنده­های آلی از دسته پلیمرهای کوئوردیناسیونی شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنو به نقل از شرکت بهره­برداری نفت و گاز مارون  این ترکیب پس ازتعیین ساختار دقیق با استفاده از تکنیک تفرق اشعه ایکس(Single-crystal X-ray diffraction analysis)، در پایگاه داده کمبریج به عنوان یک ترکیب جدیدثبت جهانی گردید.

علاوه بر این، از این پلیمر دو بعدی کامپوزیتی نیز تهیه شد که کامپوزیت تهیه شده راندمان بالاتری را جهت جذب رنگ های کاتیونی نشان داد.

از این پلی مر دو بعدی جهت حذف رنگ­های کاتیونی محلول در آب استفاده می شود  و به همراه کامپوزیت تهیه شده از آن، جذب انتخابی رنگ های کاتیونی محلول در آب امکان­پذیر می­شود.

نتیجه این پژوهش که توسط محمد علیزاده به عنوان پروژه دکتری با همراهی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز و دو تن از اساتید دانشگاه دگلی میلان ایتالیا  انجام شد، در نشریه Journal of Solid State   Chemistry از انتشارات Elsevier به چاپ رسید.

گفتنی است پلیمرهای کوئوردیناسیونی ( Coordination Polymer) دسته­ی جدیدی از مواد می­باشندکه به خاطر خواص ویژه در حوزه های شيمي آلي و معدني، بيوشيمي، مواد، الکتروشيمي و داروسازي، مورد توجه صنایع زیادی در سراسر جهان قرار گرفته­اند.
https://naftonline.ir/news/22527/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0