کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی مخاطبین نفت آنلاین

نگرانی کارکنان قراردادی عملیاتی نفت از عدم امکان شرکت در آزمون آنلاین

21 آذر 1399 ساعت 11:44

جمعی از کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در مناطق عملیاتی صنعت نفت با ارسال پیام هایی به نفت آنلاین می گویند با توجه به شرایط مناطق عملیاتی نفت امکان شرکت در آزمون آنلاین ویژه کارکنان قراردادی مدت موقت نفت را نداریم.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ،وزارت نفت در اطلاعیه ای اعلام کرد قرار است آزمون های آنلاینی ویژه نیروهای قراردادی مدت موقت نفت با عنوان طرح توانمند سازی این نیروها برگزار شود.

بر اساس اعلام معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، زمان ثبت‌نام در این آزمون ۲۳ آذرماه است و آزمون‌های آنلاین آن شامل ارزیابی شناختی، توانمندی شناختی و زبان انگلیسی در تاریخ‌های ۳۰ آذر و هفتم دی‌ماه برگزار می‌شود.

بعد از انتشار اطلاعیه برگزاری آزمون آنلاین توسط وزارت نفت صدها نفر از کارکنان قراردادی مدت موقت نفت شاغل در مناطق عملیاتی (سکوهای نفتی ، دکل های حفاری و ...) با ارسال پیام هایی به این رسانه خبری از عدم امکان شرکت در آزمون سخن گفتند.

به گزارش نفت آنلاین در یکی از پیام های ارسالی کارکنان قراردادی مدت موقت نفت از شرکت ملی حفاری ایران بعنوان نمونه آمده است:

اینجانبان از کارکنان قراردادی مدت موقت یکی از دکل های شرکت ملی حفاری ایران هستیم . دکل حفاری محل کار ما در موقعیتی قرار دارد که نه آنتن موبایلی وجود دارد و نه اینترنتی و همین موضوع باعث استرس کارکنان قراردادی شاغل در این دکل شده است. با توجه به اینکه در این دکل حفاری بیش از چهل نفر از کارکنان قراردادی مدت موقت وجود دارند واقعا امکان ترخیص و مرخصی دادن به همه این نیروها  توسط رییس دستگاه جهت شرکت در آزمون آنلاین نیست و این موضوع باعث نگرانی کارکنان قراردادی در این دکل حفاری شده است و این موضوع فقط محدود به دکل محل کار ما نمی شود و بسیاری از دکل های حفاری مشکل اینچنینی دارند.

همچنین یکی دیگر از کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در یکی از شرکت های نفتی با ارسال پیامی از طرف کارکنان عملیاتی این شرکت نوشت:

محل کار ما در سکوی نفتی است و اینترنت در آنجا بشدت قطع و وصل می شود. همین موضوع باعث شده که به فکر مرخصی گرفتن در تاریخ برگزاری آزمون باشیم . اما مسئول مربوط علی رغم بخشنامه وزارت نفت که گفته شده مدیران و روسا باید با کارکنان قراردادی در خصوص مرخصی یا دورکاری در زمان آزمون همکاری کنند گفته اند امکان استفاده از مرخصی نیست. دلیل عدم همکاری ایشان هم این است که اکثر شاغلین بر روی سکو قراردادی مدت موقت هستند و به قول ایشان کار عملیات تعطیل ناپذیر است و امکان مرخصی دادن به همه کارکنان نیست.این موضوع باعث استرس بسیار شدید کارکنان قراردادی در این سکوی نفتی شده است.

علاوه بر دو پیامی که بعنوان نمونه منتشر شده ، صدها پیام دیگر از طرف کارکنان عملیاتی صنعت نفت در خصوص این آزمون برای ما ارسال شده است.

کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در مناطق عملیاتی از مسئولین ارشد منابع انسانی نفت خواسته اند در خصوص موضوعات اشاره شده چاره ای برای آنها بیاندیشند تا این دسته از کارکنان با آرامش فکری و بدون هیچگونه دغدغه ای بتوانند در آزمون آنلاین طرح توانمند سازی نیروهای قراردادی نفت شرکت کنند.

نفت آنلاین در پایان امیدوار است مسئولین محترم منابع انسانی نفت هر چه سریعتر بدنبال راهکاری جهت رفع مشکل کارکنان عملیاتی در این خصوص باشند و موجبات آرامش فکری و روحی آنان را جهت شرکت در این آزمون فراهم کنند.


کد مطلب: 22478

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22478/نگرانی-کارکنان-قراردادی-عملیاتی-نفت-عدم-امکان-شرکت-آزمون-آنلاین

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir