تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
رئیس درمان غیر مستقیم و بیمه گری بهداشت و درمان نفت اهواز خبر داد؛

عقد قراردادهای جدید در حوزه درمان غیر مستقیم بهداشت و درمان نفت اهواز

دکتر رضا بقایی ، رئیس درمان غیر مستقیم بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : این بهداشت و درمان در حال حاضر با 13 بیمارستان ، 14 داروخانه ، 10 آزمایشگاه ، 4 درمانگاه ، 9 نفر پزشک معتمد و یک مرکز خدمات تخصصی دندانپزشکی در 8 شهرستان استان خوزستان از جمله اندیمشک ، اهواز ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، رامهرمز ، شوشتر و هفتکل عقد قرارداد نموده و مراجعین این مراکز می توانند با پرداخت فرانشیز خدمات را دریافت نمایند.
سازمان بهداشت و درمان نفت هواز | نفت آنلاین
سازمان بهداشت و درمان نفت هواز | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، واحد درمان غیر مستقیم و بیمه گری از سال 1386 و با توجه به سیاست وزارت نفت مبنی بر تکریم ارباب رجوع و اعطاء حق انتخاب به مراجعین و بیماران جهت انتخاب نوع درمان تشکیل شد. در راستای این سیاست ، مدیریت سازمان بهداشت و درمان نیز عزم خود را برای اجرای موفقیت آمیز این طرح جزم نمود و در مناطق 14 گانه سازمان بهداشت و درمان این واحد آغاز بکار کرد.

در همین راستا با دکتر رضا بقایی ، رئیس واحد درمان غیر مستقیم و بیمه گری بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفتگویی انجام دادیم:

دکتر رضا بقایی گفت : از سال 1386 این واحد با عنوان درمان در دسترس فعالیت خود را آغاز نمود و در سال 1395 به واحد درمان غیر مستقیم و بیمه گری تغییر نام یافت.

اطلاع رسانی در خصوص نحوه ارائه خدمات درمان غیر مستقیم به جمعیت تحت پوشش طی سالهای اخیر انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح به  بیمار حق انتخاب داده شده گفت : با استفاده از تسهیلات درمان غیر مستقیم ، جامعه بزرگ صنعت نفت می توانند علاوه بر استفاده از خدمات مراکز درمانی صنعت نفت ، از خدمات درمانی در سایر مراکز درمانی سطح کشور نیز بهره مند گردند.

وی در خصوص نحوه پرداخت در درمان غیر مستقیم گفت : اگر بیمار به مراکز طرف قرارداد مراجعه نماید ، می تواند خدمات آن مراکز را با پرداخت فرانشیز دریافت نماید ، اما اگر  به سایر مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه نماید ، پرداخت به وی مطابق تعرفه های ابلاغی خواهد بود.

رئیس درمان غیر مستقیم در خصوص مراکز طرف قرارداد بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : این بهداشت و درمان ، در 8 شهرستان استان خوزستان از جمله اندیمشک ، اهواز ، ایذه ، باغملک ، دزفول ، رامهرمز ، شوشتر و هفتکل ، با توجه به توان درمانی هر شهرستان با مراکز درمانی مختلفی عقد قرارداد نموده است ، بطوریکه در حال حاضر با 13 بیمارستان ، 14 داروخانه ، 10 آزمایشگاه ، 4 درمانگاه ، 9 نفر پزشک معتمد و 1 مرکز خدمات تخصصی دندانپزشکی قرارداد دارد.

وی اظهار داشت : در شهر اهواز مراکز درمانی تحت پوشش صنعت نفت بیشتر در شمال و شرق اهواز مستقر بوده اند ، اما در حال حاضر با عقد قرارداد با دو پلی کلینیک صنعت آب و برق و شهید حکیم ، ساکنین مناطق مرکزی و جنوبی شهرستان اهواز از جمله امانیه ،گلستان ، پردیس ، شهرک دانشگاه و ... نیز می توانند به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

به علاوه در حال حاضر در شهر اهواز با 6 بیمارستان (از جمله امام خمینی(ره) ، طالقانی ، فاطمه الزهرا(س)، سینا ، بقایی 2 و آریا )  ، 2 پلی کلینیک (صنعت آب و برق و شهید حکیم) ، 2 داروخانه (امام خمینی(ره) و هلال احمر) ، یک آزمایشگاه و یک مرکز خدمات دندانپزشکی عقد قرارداد نموده است و مراجعین این مراکز می توانند  با پرداخت فرانشیز خدمات را دریافت نمایند.

وی در خصوص آزمایشگاه طرف قرارداد در شهر اهواز نیز گفت : با توجه به ارتقاء سطح کیفی آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، فقط آزمایشات خاص و فوق تخصصی به آزمایشگاه طرف قرارداد ارجاع داده می شود.

دکتر بقایی با بیان اینکه ارائه خدمات در برخی مراکز طرف قراداد با فرم ارجاع از بیمارستان و در برخی مراکز دیگر بدون نیاز به فرم ارجاع می باشد گفت : برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت ahv.piho.ir  بخش مراکز طرف قرارداد مراجعه فرمایید.

وی در خصوص پرداخت هزینه های مرتبط با بیماری کووید 19 نیز گفت : در حال حاضر بیمارستان بزرگ نفت اهواز و کلیه مراکز سلامت خانواده تحت پوشش صنعت نفت ، در حال خدمات رسانی به جامعه بزرگ صنعت نفت در موارد سرپایی و بستری مشکوک و مبتلا به بیماری کرونا می باشد. همچنین در صورت بستری بیماران شرکتی (شاغلین و خانواده هایشان) مبتلا به کووید 19 در بیمارستان رازی (که به عنوان مرکز پذیرش بیماران کرونا در میان بیمارستانهای دانشگاهی شهر اهواز انتخاب شده است) کلیه هزینه های درمانی ایشان پرداخت شده و پس از این نیز پرداخت خواهد شد. هزینه های سرپایی مرتبط با بیماری کرونا در مراکز غیر طرف قرارداد نیز براساس تعرفه های ابلاغی پرداخت می گردد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع بحران کرونا و تاخیر درپرداخت اسناد برخی از مراجعین گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت کاهش تردد افراد در بیمارستانها و مراکز درمانی ، مراجعات جمعیت تحت پوشش به سایر مراکز درمانی سطح شهر افزایش و در نتیجه تعداد اسناد دریافتی واحد درمان غیر مستقیم نیز افزایش یافت. از طرفی به علت احتمال انتقال ویروس از طریق اسناد ، انجام روند بررسی اسناد نیز طولانی تر شد ، اما در حال حاضر با بکارگیری نیروهای زبده و مسلط از سایر واحدها به صورت پاره وقت ، این روند تسریع شده و توانسته ایم 70% اسناد دارویی را ثبت نماییم تا روند سندرسی و پرداخت را به زودی طی نماید.

دکتر بقایی در پایان با ابراز امیدواری از پرداخت اسناد با فاصله زمانی کمتر از 3 ماه در آینده نزدیک گفت : تلاش ما بر این است که سرعت بررسی پرونده های درمانی و اسناد را تسریع نموده تا  پرداخت ها در فواصل زمانی کمتری انجام گیرد.
https://naftonline.ir/news/22456/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0