تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱
کارکنان پیمانکاری همچنان در انتظار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل

قصه طبقه بندی مشاغل کارکنان ارکان ثالث نفت چه زمانی به سر می رسد؟!

۱۰۶ هزار نیروی پیمانکاری نفت همچنان در انتظار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت های تابعه وزارت نفت هستند.
تصویر کار و تلاش یکی از کارکنان پیمانکاری در مناطق عملیاتی نفت را نشان می‌دهد | نفت آنلاین
تصویر کار و تلاش یکی از کارکنان پیمانکاری در مناطق عملیاتی نفت را نشان می‌دهد | نفت آنلاین
نشر مجدد | به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ،با گذشت بیش از ده ماه از ابلاغیه اسفندماه ۹۸ وزیر نفت مبنی بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جهت ۱۰۶ هزار نفر از نیروهای پیمانکاری صنعت نفت هنوز این دسته از کارکنان در انتظار تحقق این وعده هستند.

این طرح قرار بود از اول فروردین ماه سال جاری اجرایی شود . بر اساس اعلام معاونت منابع انسانی وزارت نفت با اجرای این نظام، دریافتی نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت های مستمر غیرپروژه ای به طور متوسط بین هشتصد هزار تا یک میلیون تومان افزایش می یابد.

نکته ای که نیروهای پیمانکاری نفت با ارسال پیام به نفت آنلاین اشاره می کنند این است که در سایر وزارتخانه ها اول طرح برای کارکنان اجرایی شده و بعد از اجرا رسانه ای می شود و همین موضوع باعث می شود که کارکنان در انتظار نمانند. اما اینجا اول رسانه‌های میکنن و ابلاغیه را در رسانه های رسمی وزارت نفت منتشر می‌کنند بعد تا بخواهند اجرا کنند خون به دل نیروها می‌کنند.

همچنین علاوه بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل قرار بود از اول فروردین ماه سال جاری بیمه تکمیلی این دسته از کارکنان نیز اجرایی شود اما همچنان با گذشت بیش از هفت ماه از سال جدید هنوز این موضوع نیز اجرایی نشده است . البته پیگیری نفت انلاین در خصوص اجرای بیمه تکمیلی گروهی کارکنان پیمانکاری نفت نشان میدهد که کار ثبت نام بسیاری از کارکنان در این خصوص و جمع آوری اطلاعات آنها به پایان رسیده است و بزودی این موضوع نهایی خواهد شد و حتی کارکنان پیمانکاری در بعضی شرکت ها می توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنند. 

در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیز پیگیری ها نشان می دهد کمیسیون انرژی مجلس بشدت در حال پیگیری این موضوع جهت اجرا می باشد و  فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس نیز هفتم مهرماه  از اخذ کد کارگاهی جهت ۱۰۶ هزار نیروی پیمانکاری با پیگیری این کمیسیون خبر داده بود.

در پایان با توجه به پیگیری های صورت گرفته و نظارت کمیسیون انرژی مجلس این نکته خاطر نشان می شود طرح طبقه بندی مشاغل و موضوع بیمه تکمیلی کارکنان  قطعا بزودی  اجرایی خواهد شد و انشاله بعد از ماه ها انتظار یکصد و شش هزار نفر از نیروهای پیمانکاری وزارت نفت تحت پوشش بیمه و طرح طبقه بندی مشاغل قرار خواهند گرفت.

در خصوص پرداخت بک پی طرح طبقه بندی مشاغل ، با توجه به اینکه بر اساس ابلاغیه وزیر محترم نفت قرار بود این طرح از اول فروردین ماه ۱۳۹۹ اجرایی شود ، باید بر اساس ابلاغیه بک پی نیز به کارکنان پرداخت شود.
https://naftonline.ir/news/22242/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
باسلام.درودبه شرف رسانه نفت آنلاین که پیگیر تمام مشکلات کارکنان ارکان ثالث وهمه کارکنان نفت بوده وهست.حق نگهدارتان
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطفا اطلاع رسانی بکنید که منظور از ساماندهی تغییر قراردادها بصورت حجمی و عملا اخراج نیروها می باشد. فقط شعار میدن. برید ببینید تو شرکت ها ببینید واقعیت چی هستش.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سيد حسين
سلام
قطعاً ي چيزي هم بايد از جيب بدند
feedback
Japan
مهیار
از رسانه نفت آنلاین خواهشمندیم... بصورت جدی سه نکته را در راس اخبار خود قرار دهد جهت پیگیری..


1.پیگیری بازنشستگی مشاغل سخت طبق 20 سال.. و سن شرط نباشه

2.پیگیری وضعیت نیروهای قرار داد مستقیم و تبدیل وضعیت آنها که 8 سال بلاتکلیف مانده اند

3.پیگیری طبقه بندی مشاغل نیروهای صنعت نفت

4.بازبینی در اجرای افزایش حقوق سالیانه با توجه به مناطق سخت و زیان آور



با تشکر نیروهای شاغل در عسلویه و جنوب
feedback
Romania
با عنایت وزیر محترم نفت حتما اعمال میشه واقعا که
کارگران روی دکل حفاری۱۲ساعت کامل جان می‌کنند
و در بیابان و گرما و سرما و بدبختی عمر و‌جوانی میگذرانند و تمام بار فشار بردوش دکل بان و سکوبان بخش عملیات است بعد یه عده مفت خور حقوق عالی متعالی میگیرند ای خدا به کی بگی ??اگر یه لحظه بتونی جای نیروی روی سکوی حفاری باشی میفهمی ک ۱۲ساعت با پوتین سنگین و لباس کار واقعا سخته و آن وقت نه مزایایی نه تبدیل وضعیتی فقط کار و زحمت فقط
feedback
Iran, Islamic Republic of
حق
باسلام‌ناگفته‌نماندقانون‌فقط‌برای‌نیروهای‌رسمی‌اجرامیشود،نیروهای‌ارکان‌ثالث‌درصورت‌حرف‌زدن‌،جایش‌یازندان‌یااخراج‌بیاییدمنطقه‌ویژه‌ماهشهرببیندچه‌حق‌خوری‌شده‌وهرشرکتی‌قانونی‌داره‌ووقتی‌درموردبخشنامه‌وزیرنفت‌‌صحبت‌کنی‌باتمسخربهت‌میگن‌ماهیچ‌چیزی‌پرداخت‌نمیکنیم‌وزیریک‌حرفی‌زدآقاهمینی‌که‌هست‌هرکسی‌که‌اعتراض‌داره‌میتونه‌تشریف‌ببره‌خانه‌شان‌والله‌مانامیدشدیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدرسول الله
درود خدا بر شما.خدا اجرتون بده.در مورد نیروهای روزمزد شرکت نفت هم پیگیر باشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
نادر
سلام وقت بخیر به نفت انلاین لطفا پیگیر این تبدی وضعیت شرکتی ها باشین همین طرح چند وقت پیش که نامه زده بودن اونایی سهمیه ایثارگری دارن تبدیل بشن
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
خداوکیلی چرا این قدر فقط درمورد کارکنان قرار دا ی میان می نوسین این همه شرکت نفت بهشون رسیدن بس دیگه هرماه یه آیتم یه ذره اگه وجدان دارین بیاین درمورد کارکنان ارکان ثالث بنویسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
فولادی
باسلام واحترام به نفت آنلاین خواهشن از تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر پیمانیکاری هم اطلا رسانی کنید ممنون
0