کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزییات جدید از افزایش حقوق‌های ۱۴۰۰

میزان افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟ + اخبار تکمیلی

3 آذر 1399 ساعت 13:27

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 1400 مشخص شد.


به گزارش نفت آنلاین ، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت : حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده با ۲۵ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

این میزان افزایش حقوق مربوط به کارکنان رسمی دولت می باشد.

شایان ذکر است افزایش حقوق کارکنان رسمی و قراردادی نفت بر این اساس می باشد و افزایش حقوق کارکنان غیررسمی نفت (پیمانکاری) بر اساس قانون کار می باشد.

همچنین میزان افزایش حقوق کارکنان غیررسمی یا پیمانکاری مطابق روال گذشته در اواخر سال جاری توسط شورای عالی کار مشخص خواهد شد.

در پایان این نکته قابل ذکر است کارکنان قراردادی نفت سال جاری نسبت به افزایش حقوق این دسته از کارکنان بصورت کارمندی انتقاداتی را مطرح کرده بودند و اعلام کردند وقتی مزایای کارمندان به نیروهای قراردادی نفت تعلق نمیگیرد افزایش حقوق و پرداخت عیدی آنان بصورت کارمندی منصفانه نیست.

اخبار تکمیلی از افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در سال ۱۴۰۰

معاون امور اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولتی را در سال اینده اعلام کرد.

 
به گزارش نفت آنلاین، سید حمید پورمحمدی درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و همچنین بازنشستگان گفت: حقوق کارکنان و بازنشستگان در بودجه سال آینده با ۲۵ درصد رشد در نظر گرفته شده است.
 
 لایحه بودجه طبق اعلام صورت گرفته مقرر است تا دوازدهم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شود. وی همچنین درباره تصمیم اتخاذ شده در خصوص میزان فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ نیز فروش نفت ۶۵۰ هزار بشکه در نظر گرفته شده است که قیمت هر بشکه ۴۰ دلار پیش بینی می شود.

شایان ذکر است محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه نیز قیمت دلار در بودجه سال آینده را برابر با ۱۱ هزار و پانصد تومان اعلام کرد. 
 
حقوق ۱۴۰۰
خبر تکمیلی دوم؛کف حقوق کارمندان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ چقدر می‌شود؟
 
براساس پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰ کف حقوق کارمندان و بازنشستگان ۳.۵ میلیون تومان می‌شود که نسبت به سال جاری ۲۵ درصد افزایش دارد.

در قانون بودجه سال جاری کف حقوق بازنشستگان و کارمندان دولتی اعم از رسمی، پیمانی و کارمعین کمتر از ۲/۸ میلیون تومان در ماه نبود. بنابراین در لایحه بودجه سال آینده میزان افزایش کف حقوق گروه‌های یاد شده ۲۵ درصد است.


کد مطلب: 22178

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22178/میزان-افزایش-حقوق-کارمندان-بازنشستگان-سال-۱۴۰۰-چقدر-اخبار-تکمیلی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir