تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
شرکت ملی حفاری ایران با بهره گیری از متخصصان مجرب و کارآزموده و تجهیزات فنی و آزمایشگاهی روز آمد، برای نخستین بار مراحل اجرای پروژه آنالیز و مطالعات زمین شناسی مغزه های حفاری در میدان های نفتی دارخوین و اروند را به طور کامل تحقق بخشید.
شرکت ملی حفاری ایران
شرکت ملی حفاری ایران
به گزارش نفت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهدی حسین زاده کارشناس ارشد اداره زمین شناسی شرکت و مجری پروژه، روز دوشنبه (26 آبان ماه 99) در این باره توضیح داد: این پروژه شامل خدمات مطالعات تخصصی و جامع زمین شناسی مغزه های سازند سروک، ایلام و فهلیان  در میدان های نفتی پیش گفته می باشد. 

مهدی حسین زاده  گفت: تا پیش از این تمامی این خدمات از طریق برون سپاری و در خارج از استان صورت می گرفت که در زمان حاضر با کاربست امکانات موجود شرکت و استفاده از توان نیروهای متخصص و توانمند شرکت انجام و زمینه صرفه جویی قابل توجهی برای سازمان را فراهم آورد.

مجری اجرای پروژه آنالیز و مطالعات زمین شناسی مغزه های حفاری در میدان های نفتی دارخوین و اروند  در شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب افزود: در گذشته این خدمات به طور جزئی انجام می شد که می توان از ارجاع اولین سرویس زمین شناسی مربوط به مغزه توسط دانشگاه صنعت نفت اهواز در خصوص تهيه مقاطع نازك به روش Blue Dye براي تعداد 380 نمونه طبق زمانبندی دریافت تایید فنی دانشگاه مذکور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پس از مغزه گیری از چاه ها  لزوم شروع سریع و به موقع آنالیز نمونه ها، فاکتور بسیار تعیین کننده در کیفیت نتایج حاصله خواهد بود ، اظهار کرد: از جمله مخاطرات پیش رو برای سلامت مغزه ها نحوه حمل و نقل در مسافت های طولانی می باشد که به طور قطع برای ملی حفاری با توجه به اتکا به مزیت های ذاتی نظیر استقرار در محل مغزه گیری منجر به حذف مخاطرات، هزینه های بالاسری و بسته بندی و انتقال مغزه ها به سایر نقاط کشور یک دستاورد تلقی و موجب کسب امتیاز بسیار بالایی در مناقصات آتی می شود.

حسین زاده دیگر مزایای این اجرای این پروژه برای شرکت را  امکان آموزش تخصصی و عملی به کارشناسان شرکت های کارفرما و  زمینه ساز درآمد زایی برای شرکت عنوان کرد و گفت: در صورت تداوم فعالیت ها در بخش مطالعات زمین شناسی مغزه ها، در آینده نزدیک شاهد تشکیل قطب مطالعاتی آنالیز و مطالعات مغزه در جنوب کشور با محوریت شرکت ملی حفاری ایران خواهیم بود.

کارشناس ارشد اداره زمین شناسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت با توجه به در اختیار داشتن تمامی امکانات تخصصی و دانش فنی لازم، آمادگی انجام مشاوره و ارایه کلیه خدمات آنالیز زمین شناسی مغزه های حفاری را به شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بخش خصوصی دارا می باشد.

وی در پایان از اهتمام و مساعدت های بی دریغ رئیس و مجموعه کارشناسان اداره زمین شناسی در تحقق اجرای موفق مراحل آنالیز و مطالعات زمین شناسی مغزه های حفاری در میدان های نفتی دارخوین و اروند قدردانی به عمل آورد.
https://naftonline.ir/news/22175/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0