کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مناطق نفتخیز جنوب برای مقابله با سیلاب­‌های احتمالی آماده می شود

26 آبان 1399 ساعت 9:59

نشست ستاد مدیریت بحران شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای مقابله با سیلاب­‌های احتمالی پاییز و زمستان، روز یكشنبه ۲۵ آبان‌ماه ۹۹ برگزار شد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت­ خیز، این نشست در پی هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص پیش­ بینی بارش­ طی روزهای آینده، باحضور اعضای ستاد بحران و مدیران عامل شركت‌های بهره‌بردار از طریق ویدئو كنفرانس برگزار شد.

در این نشست ایمنی تأسیسات و خطوط لوله انتقال نفت و گاز شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب واقع در استان‌های حوزه فعالیت به­ ویژه تأسیساتی كه بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از سیلاب هستند ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین ضمن اعلام آمادگی برای كمك به شهرها و روستاهای در معرض سیلاب‌های احتمالی در راستای مسئولیت­ های اجتماعی، در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای محافظت از تأسیسات و صیانت از تولید در مقابل حوادث ناشی از سیل بحث و تصمیم گیری شد.

مدیران ستادی و مدیران عامل شركت­ های بهره‌برداری نفت و گاز كارون،‌ مارون و گچساران و مدیران عملیات شركت‌های بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و مسجدسلیمان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا برای مقاوم‌سازی تأسیسات اداری و صنعتی ارائه دادند.

آخرین وضعیت جاده‌های دسترسی به چاه‌ها و واحدهای عملیاتی و پروژه‌های تعمیر و بازسازی آنها، پایش خطوط لوله جریانی و انتقالی، وضعیت شیرهای ایمنی بر روی خطوط لوله در مقطع رودخانه­ ها، وضعیت ماشین­‌آلات سنگین و سیار ساختمانی، آماده­‌سازی اسكیمرها و بوم‌ها برای پاكسازی رودخانه‌ها، مقاو‌‌‌م­‌سازی سیل­‌بندها، تعمیر و آماده‌سازی پمپ‌های جمع­ آوری و انتقال آب و مولدهای برق اضطراری،‌ آماده باش نیروهای عملیاتی و سازماندهی نیروی انسانی مرتبط با مدیریت بحران سیلاب، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس كرونا و استفاده از تجارب مقابله با سیلاب در سال‌های گذشته از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.


کد مطلب: 22174

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22174/مناطق-نفتخیز-جنوب-مقابله-سیلاب-های-احتمالی-آماده-می-شود

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir