تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
به همت کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه­‌ها محقق شد:

تعمیر و مانده­‌یابی دو چاه نفتی در شرکت مناطق نفتخیز بدون حضور دكل

تعمیر و مانده­‌یابی دو چاه ۱۱۶ و ۱۵۳ مارون بدون حضور دكل به همت کارکنان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه­‌ها محقق شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شیرآلات سرچاهی معیوب چاه تزریق پساب ۱۱۶ و مانده­‌یابی چاه ۱۵۳ مارون با تلاش كاركنان مدیریت تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه­‌های مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت انجام شد.

به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی مناطق نفت­‌خیز جنوب، مهندس یونس عباسی لركی در این خصوص گفت: این شیرآلات كه از مدار عملیات خارج شده بودند پس از بررسی و ایمن‌سازی چاه، تجهیزات معیوب تعویض و تعمیر شدند و با انجام آزمایش فشار مطابق استاندارد، چاه به‌صورت آماده عملیات در اختیار شرکت بهره‌بردار قرار گرفت.

وی افزود: تعمیر این چاه بدون نیاز به دکل انجام پذیرفت و در سریع‌ترین زمان با رعایت دستورالعمل­های پدافند غیرعامل جهت جلوگیری از آسیب رساندن به محیط‌زیست و تجمع حجم عظیمی از پساب، مجدداً در مدار عملیات قرار گرفت.

 مانده­یابی موفقیت آمیز چاه ۱۵۳ مارون بدون حضور دکل


عباسی لركی ادامه داد: همچنین در پی اعلام مانده­گذاری در چاه تزریق گاز شماره ۱۵۳ مارون، همکاران پرتلاش و مجرب خدمات فنی این مدیریت، کلیه وسایل باقیمانده در چاه را با تلاش و مهارت کم‌نظیر بازیافت نمودند و این چاه نیز آماده تحویل به شرکت بهره‌بردار شد.

مدیر تعمیر، تكمیل و خدمات فنی چاه­های مناطق نفتخیز جنوب تصریح كرد: انجام این کار ارزشمند بدون حضور دکل علاوه بر پیشگیری از وقفه چندماهه عملیات تزریق گاز، باعث جلوگیری از هزینه‌های آماده‌سازی محل چاه، هزینه‌های دکل تعمیراتی و تجهیزات کمیاب و گران‌قیمت رشته تکمیلی و تاج چاه شد.

وی در پایان گفت: چنین عملیات‌های تخصصی و موفقیت‌آمیز در شرایط سخت تحریم­های ظالمانه روزافزون و شرایط خاص همه‌گیری کرونا و در سال جهش تولید با رعایت کلیه دستورالعمل­هایHSE  و شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام پذیرفت.

شایان ذكر است تعمیر چاه‌های فوق‌الذکر بیش از ۳۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.
https://naftonline.ir/news/22165/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0