تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
با راهبری شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و برای اولین بار در خاورمیانه؛

دستگاه آزمون مچالگی لوله‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز طراحی و ساخته شد

با راهبری شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و برای اولین بار در خاورمیانه دستگاه آزمون مچالگی (Collapse Test) لوله­‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز مطابق با الزامات استاندارد API 5C3 طراحی و ساخته شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این دستگاه به همت مدیریت امور فنی و پشتیبانی فنی نمایندگان بازرسی فنی و خوردگی فلزات شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در طرح­‌های نگهداشت و افزایش تولید نواحی آغاجاری و اهواز ساخته شد.
 
در مراسم بهره­‌برداری از این دستگاه، اولین نمونه از لوله‌های تولید شده در شركت لوله گستر اسفراین تحت نظارت نمایندگان مدیریت فنی مورد آزمایش مچالگی قرار گرفت و نتایج موفقیت آمیزی حاصل شد.
 
رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این خصوص اظهار داشت: پیش از این تكنولوژی ساخت دستگاه مذكور فقط در انحصار تعداد معدودی از شركت­‌های معتبر در كشورهای پیشرفته بوده است.
 
وی ساخت این دستگاه را در تحقق خودكفایی، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم­‌ها مؤثر دانست و افزود:  این رخ­داد گامی مهم در راستای حصول اطمینان از كیفیت ساخت لوله­‌های جداری چاه­‌های نفت و گاز تولید شده در شركت لوله­‌گستر اسفراین است و می­توان آن را یك افتخار ملی تلقی كرد.
 
مهران دقیقیان، درپایان ضمن تشكر از همكاری­‌ها و تلاش­‌های شركت لوله گستر اسفراین، گفت: دستگاه آزمون آب­بندی رزوه (CAL Test) نیز تحت نظارت و پشتیبانی فنی نمایندگان بازرسی فنی و خوردگی فلزات در شركت لوله گستر اسفراین در حال ساخت است كه به گامی دیگر در مسیر استقلال صنعتی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.
https://naftonline.ir/news/22108/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0