کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نفت آنلاین با توجه به سوالات بی‌شمار مخاطبین پاسخ می دهد:

آیا وزارت نفت می‌تواند قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا نکند؟

18 آبان 1399 ساعت 16:50

قانون تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجرا می باشد.


به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، قانون تبدیل وضعیت ایثارگران اواخر مهرماه در مجلس یازدهم تایید شد .

 
بر این اساس خانواده ایثارگران ( شهدا ، جانبازان ، آزادگان و ایثارگران ) که بصورت غیررسمی در دستگاه های اجرایی مشغول به خدمت هستند باید به رسمی تبدیل وضعیت شوند.

این قانون در دهه اول آبانماه توسط شورای نگهبان تایید و سپس توسط دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهور ابلاغ شد.

همچنین در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ قانون تبدیل وضعیت ایثارگران توسط رییس جمهور به بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

بعد از ابلاغ رییس جمهور ، سازمان اداری و استخدامی کشور باید این قانون را به همراه جزییات آن به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ نماید.

شایان ذکر است از زمان تایید این قانون در مجلس تا ابلاغ به دولت ، کارکنان نفت در خصوص اجرای این قانون توسط وزارت نفت سوالات بی شماری از این رسانه خبری پرسیدند.

بر این اساس به اطلاع مخاطبین عزیز می رساند بعد از ابلاغ قانون به دستگاه های اجرایی ، قطعا این مصوبه به وزارت نفت نیز ابلاغ خواهد شد و بعد از ابلاغ به این وزارتخانه با توجه به اینکه این بخشنامه تمامی مراحل قانونی خود را از مجلس ، تایید شورای نگهبان و ابلاغ توسط دولت طی کرده است ، وزارت نفت نیز ملزم به اجرای آن می باشد و نمی تواند آنرا اجرا نکند.

این قانون نه تنها در وزارت نفت ، بلکه در تمامی وزارتخانه ها لازم الاجرا می باشد و تمام وزارت خانه ها (از جمله نفت) و دستگاه های اجرای ملزم به اجرای بند بند این قانون می باشند.

انشالله با اجرای این بخشنامه در وزارت نفت و سایر دستگاه های اجرایی ، دولت بعد از سال ها خدمت کوچکی به ایثارگران و خانواده محترم آنان کرده باشند.

قطعا آسایش و امنیت امروز کشور مدیون فداکاری های ایثارگران عزیز می باشد و امیدواریم همه دستگاه های اجرایی با اجرای کامل و بی نقص این بخشنامه دین خود را به خانواده بزرگ ایثارگران ادا نمایند.

در پایان این نکته قابل ذکر است که بعضی از فرزندان خانواده ایثارگران (شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان ) همچنان در پشت دربهای استخدام در دستگاه های اجرایی مانده اند و انتظار می رود مجلس محترم فکری نیز برای استخدام این عزیزان در دستگاه های دولتی نماید .
 

مهمترین اخبار مرتبط در این خصوص (از تایید در مجلس تا ابلاغ توسط دولت)

دولت موظف به تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنها شد
قانون تبدیل وضعیت ایثاگران توسط شورای نگهبان تایید شد
جزییات دقیق تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان
قانون تبدیل وضعیت ایثارگران جهت اجرا به دولت ابلاغ شد
مراحل اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران و خانواده‌های آنان
گزارش جدید از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان
رییس جمهور استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران را ابلاغ کرد
 

 


کد مطلب: 22100

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22100/آیا-وزارت-نفت-می-تواند-قانون-تبدیل-وضعیت-ایثارگران-اجرا-نکند

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir