کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولید نفت خام شرکت ملی نفت در سال ۹۷ چقدر بوده است؟

خبرگزاری فارس , 13 آبان 1399 ساعت 16:08

تولید نفت خام شرکت ملی نفت ایران در سال 1397 بالغ بر 3 میلیون و 254 هزار بشکه در روز بوده که حدود 600 هزار بشکه در روز کمتر از هدف کمی درنظر گرفته شده در بودجه مصوب این شرکت بوده است.


یکی از بخش هایی که در قالب یادداشت های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت های دولتی مختلف، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود، مقایسه اهداف کمی و عملکرد شرکت هاست.

براساس صورت مالی شرکت ملی نفت ایران در سال 1397، تولید نفت خام شرکت ملی نفت ایران در سال مذکور حدود 3 میلیون و 254 هزار بشکه در روز، تولید میعانات گازی این شرکت حدود 676 هزار بشکه در روز، تولید نفتا و میعانات گازی آن حدود 99 هزار بشکه در روز و همچنین تولید گاز طبیعی شرکت ملی نفت ایران (تحویلی به شرکت ملی گاز ایران)، حدود 693.7 میلیون متر مکعب در روز بوده است.


 
 
براساس جدول فوق، مقایسه اهداف کمی و عملکرد شرکت ملی نفت ایران در سال 1397 نشان می‌دهد که به جز میزان گاز طبیعی تحویلی به شرکت ملی گاز ایران که هدف کمی درنظر گرفته شده به صورت کامل محقق شده، هیچکدام از اهداف کمی مذکور محقق نشده و بین 6 تا 50 درصد عدم تحقق دارند. 

بیشترین عدم تحقق مربوط به تزریق گاز به میادین نفتی با استفاده گاز مستقل بوده که نزدیک به 50 درصد آن محقق نشده و علت این موضوع هم عمدتا بخاطر افزایش مصرف داخلی خانوارها در فصل زمستان بوده است.


کد مطلب: 22060

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22060/تولید-نفت-خام-شرکت-ملی-سال-۹۷-چقدر-بوده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir