کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام ۲۴۲ عملیات تخصصی لوله‌گذاری چاه در ملی حفاری

12 آبان 1399 ساعت 11:13

۲۴۲ عملیات تخصصی لوله‌گذاری چاه در ۷ ماه امسال توسط شرکت ملی حفاری ایران انجام شد.


به گزارش نفت آنلاین ،  به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، برزو ترابی، رئیس اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه مدیریت خدمات فنی این شرکت گفت: لوله‌گذاری چاه شامل راندن و کشیدن انواع لوله‌های جداری، آستری و مغزی و رشته‌های تکمیلی در سایزهای مختلف است که این خدمات روی انواع چاه‌های در حال حفاری از جمله اکتشافی، توسعه‌ای و توصیفی کاربرد دارد.

وی افزود: متقاضیان عمده این سرویس شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت مناطق مرکزی، نفت فلات قاره ایران، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، دستگاه‌های حفاری در مناطق خشکی و دریایی و مدیریت پروژه‌های ملی حفاری است.

رئیس اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در زمینه نحوه ارائه این خدمات اظهار کرد: پس از دریافت تقاضای خدمات لوله‌گذاری چاه از شرکت‌های متقاضی و هماهنگی‌های لازم بسته به اندازه (سایز) و نوع عملیات، تجهیزات لازم آماده‌سازی و به همراه متخصصان مجرب به موقعیت‌های عملیاتی و دستگاه‌های حفاری اعزام می‌شود.  

ترابی گفت: این واحد یکی از زیرمجموعه‌های مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت است که با برخورداری از آچارهای هیدرولیکی در سایزهای مختلف، مولدهای قدرت هیدرولیکی، تجهیزات جانبی مرتبط به راندن لوله‌های جداری و همچنین نیروی انسانی ماهر و توانمند، وظیفه لوله‌گذاری در انواع چاه‌های نفت و گاز را به‌عهده دارد.  

وی با اشاره به اینکه این اداره با داشتن حداقل ۱۵ گروه عملیاتی خبره، توانایی انجام هم‌زمان ۱۵ عملیات در روز  را داراست، درباره به‌کارگیری تجهیزات روزآمد، توضیح داد: با توجه به درخواست کارفرماها در زمینه ارائه خدمات گوناگون و حفظ مستندات عملیات، اقدام به تهیه تعدادی دستگاه‌ سیستم ثبت اطلاعات (JAM SYSTEM) شده است.  

رئیس اداره لوله‌گذاری چاه و نصب آویزه مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: این تجهیز اطلاعاتی از قبیل میزان گشتاور تعداد دور یا (TURN) و زمان صرف شده در مدت عملیات راندن لوله‌ها را به‌صورت دیتا ارائه می‌دهد، همچنین بر حسب نیاز  دو دستگاه (COMPENSATOR) خریداری شده و در مواقع لزوم به مناطق عملیاتی ارسال می‌شود.


کد مطلب: 22051

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/22051/انجام-۲۴۲-عملیات-تخصصی-لوله-گذاری-چاه-ملی-حفاری

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir