تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
زمزمه های جدید از تشکیل وزارت انرژی/نایب رئیس كمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت و نیرو با هم ادغام می شوند/تشکیل وزارت انرژی قطعی است!

مرادی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: باتوجه به اینکه دو وزارتخانه نفت و انرژی در بسیاری از موارد موازی کاری انجام می‌دهند به همین دلیل این دو وزارتخانه با یکدیگر ادغام می‌شوند.
تشکیل وزارت انرژی با ادغام وزارت نفت و نیرو | نفت آنلاین
تشکیل وزارت انرژی با ادغام وزارت نفت و نیرو | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ، احمد مرادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «نقشه راه» رادیو گفت وگو اظهار کرد: ما در کمیسیون انرژی مجلس ارتباط مستقیمی هم با وزارت نیرو و هم وزارت نفت داریم و هر کدام از این وزارتخانه ها می‌توانند نقش اساسی در تولید داشته باشند.

وی افزود: این دو وزارتخانه خیلی جاها موازی کاری کرده و حتی به حل مشکلات نه تنها کمک نکرده بلکه به صورت ناخواسته به مشکلات هم دامن زده اند و به همین دلیل می‌خواهیم این دو وزارتخانه بایکدیگر ادغام شده و وزارت انرژی نیز تشکیل شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بخش خصوصی به راحتی کارهایی را انجام می دهد که دولت قادر به انجام آن نیست، لذا باید موانع را از جلوی پای آن ها برداشته و از ظرفیت این بخش استفاده کرد، در هیمن راستا ما با انجمن ها و سندیکاهای بخش خصوصی جلساتی را برگزار کرده ایم.

مرادی با بیان اینکه ما باید از انرژی های فسیلی دور شویم و انرژی های تجدید پذیر را تقویت کنیم، خاطر نشان کرد: نکته بسیار مهم این است که پس از تشکیل وزارت انرژی باید این وزارتخانه صرفا به کارهای حاکمیتی پرداخته و نظارت خود را انجام دهد.

نفت آنلاین : رییس کمیسیون انرژی مجلس نیز تیرماه سالی جاری گفتند:ما راه ­حلی نداریم جزء اینکه دستگاه­‌هایی مثل سازمان انرژی اتمی، وزارت نیرو و وزارت نفت را به صورت واحد و یکپارچه اداره کنیم که تشکیل وزارت انرژی می‌تواند مشکل را حل کند!؛ شایان ذکر است موضوع تشکیل وزارت انرژی در دولت احمدی نژاد نیز بارها بر سر زبان‌ها افتاد اما به نتیجه نرسید.
https://naftonline.ir/news/22015/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ژن
اگه جواب نداد با وزارت کشاورزی هم امتحان کنید
0