کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر تولید NISOC خبر داد:

کسب گواهینامه مدیریت انرژی توسط مناطق نفتخیز

30 مهر 1399 ساعت 10:09

مدیرتولید شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از دریافت گواهینامه بین المللی استقرار نظام مدیریت انرژی برمبنایISO50001 از سوی این شركت خبرداد.


به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندس سعید كوتی گفت: این موفقیت با تلاش و تعهد همه همكاران در مدیریت‌ها و ادارات ذیربط بامحوریت مدیریت تولید به عنوان متولی استقرار نظام مدیریت انرژی حاصل شده است.

وی اظهار داشت: استقرار نظام مدیریت انرژی در راستای اجرای سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف (ابلاغی مقام معظم رهبری) و مطابق ابلاغیه مقام عالی وزارت برنامه‌ریزی شد و در فاز اول در همه ساختمان‌های ستاد و ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز اجرا و گواهینامه بین‌المللی ISO 50001 با موفقیت دریافت گردید.

مهندس كوتی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به بهبود عملكرد انرژی، مصرف بهینه انرژی و جلوگیری از هدر رفت آن، ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت مدیریت انرژی را ضروری دانست.

وی هدف از استقرار نظام مدیریت انرژی و استفاده از این استاندارد بین‌المللی را كمك به كاهش هزینه‌های مصرف انرژی، بهبود مداوم بازدهی انرژی و همچنین كاهش گازهای گلخانه‌ای از طریق مدیریت به هنگام و نظامند انرژی برشمرد.

مدیرتولید شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: با بهبود عملكرد انرژی و كاهش هزینه‌های مصرف  انرژی علاوه بر صرف جویی در منابع، رقابتی‌تر شدن سازمان و ارتقاء بهره‌وری فراهم خواهد شد.

وی درباره ابعاد این پروژه  گفت: این پروژه در ساختمان‌های ستاد اهواز در دامنه و مرز فیزیكی سیستم با تعداد ۱۶۴ باب ساختمان با زیربنای تقریبی ۴۰۰/۰۰۰ متر مربع و مصرف برق سالانه حدود ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ كیلووات ساعت، و در ساختمان‌های مجتمع آموزش فنون اهواز در دامنه و مرز فیزیكی سیستم با تعداد ۱۸ باب ساختمان زیر بنای حدود ۴۵/۰۰۰ متر مربع و مصرف سالانه حدود ۴/۰۰۰/۰۰۰ كیلو وات ساعت، توسط معاونت بهینه سازی مصرف انرژی اجرا گردید.

مهندس كوتی افزود:‌ این سیستم همچنین در ساختمان‌های شركت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در مرحله تكمیل فرآیند و ممیزی نهایی جهت دریافت گواهینامه می‌باشد.

وی افزود: برنامه‌زمانبندی استقرار نظام مدیریت انرژی در تمامی بخش‌های ساختمان و صنعت در سطح شركت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب(ستاد و شركت‌های تابعه) تدوین و در صورت تامین منابع مالی و صدور مجوز تشریفات مناقصه عملیاتی خواهد شد.

مهندس كوتی در پایان گفت: استقرار نظام مدیریت انرژی علاوه بر وجود الزامات قانونی و دستورالعمل مربوط به اجرای آن، یكی از راهكارهای مهم و موثر بهبود مستمر مصرف انرژی و باعث افزایش كارایی و ایجاد ارزش افزوده، كمك به توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست، كاهش گازهای گلخانه‌ای و انجام مسئولیت اجتماعی در صیانت از منابع انرژی است كه اجرای فازهای بعدی این پروژه مورد تاكید قرار دارد.


کد مطلب: 21947

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21947/کسب-گواهینامه-مدیریت-انرژی-توسط-مناطق-نفتخیز

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir