کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی مخاطبین نفت آنلاین؛

بلاتکلیفی کارکنان قراردادی مدت موقت وزارت نفت ۹ ساله شد؟!

17 مهر 1399 ساعت 18:06

جمعی از کارکنان قراردادی مدت موقت وزارت نفت ، مخاطب نفت آنلاین با ارسال یادداشتی به این رسانه خبری از بلاتکلیفی این دسته از کارکنان انتقاد کردند.


جمعی از کارکنان قراردادی مدت موقت وزارت نفت و مخاطب رسانه خبری نفت آنلاین با ارسال یادداشتی  از بلاتکلیفی این دسته از کارکنان در یک دهه اخیر انتقاد کردند. 

به گزارش خبرنگار نفت آنلاین ، متن کامل دل نوشته کارکنان قراردادی مدت موقت نفت به شرح ذیل می باشد:

با سلام خدمت دست اندرکاران رسانه خبری نفت آنلاین ، اینحانبان جمعی از کارکنان قراردادی مدت موقت نفت در شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت هستیم . به استحضار می رساند ، در شرایطی که نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین سرمایه های صنعت نفت و انرژی کشور به شمار می رود و در مناسبت‌های مختلف از سوی دست‌اندرکاران پروژه ها در اکرام و احترام به آن ها سخنان بر زبان رانده می شود، به جای اینکه از کارکنان قراردادی مدت موقت نفت به نحو احسن و به شکلی درخور این قشر زحمت کش حمایت کنند متاسفانه در برخی موارد با سنگ اندازی موجبات سرخوردگی و ناامیدی این صنف را مهیا کرده‌اند.

محصور کردن کارکنان قراردادی مدت موقت با صدور ابلاغیه ها و بخشنامه های سختگیرانه در جهت تبدیل وضعیت  مصداقی از این ناامیدی هاست که خواه ناخواه منجر به شعله‌ور شدن حس ناامنی در شاغلان و کارکنان قراردادی مدت موقت می شود که شبانه روز در بخش های عملیاتی، در گرما و سرما و در خط مقدم جنگ اقتصادی اجازه توقف به این حرکت جهادی را نمی دهند.گواه فعالیت در خط مقدم صنعت نفت،شهدای جامعه قراردادی هستند که در دکل های حفاری و پالایشگاههای نفت و گاز تقدیم میهن نموده اند.
 


شهید محمد سلیمی و شهید فرزاد ارزانی از کارکنان قراردادی مدت موقت شرکت ملی حفاری ایران که در حادثه تلخ رگ سفید به شهادت رسید.


شهید مصطفی مددی از کارکنان قراردادی مدت موقت پالایشگاه تهران که در حادثه تلخ آتش سوزی در این پالایشگاه به شهادت رسید.
 
از یک سو فضاي شرکت‌ها به گونه ای شده كه كار كردن براي خيلي ها دشوار شده است و با توجه به ريزش شديد نيروهاي فني و متخصص  به خصوص در حوزهای  عملياتی ، تا الان هیچ فكری برای حل معضلات و مشكلات پرسنل قراردادی مدت موقت جهت تبدیل وضعیت به معین نشده است که موجب کاهش انگیزه این کارکنان شده است.

چه تفکری اجازه نمیدهد این کارکنان نظام ارتقاء یا نظام جبران خدمات داشته باشند و چه منطقی بلاتکلیفی ۹ ساله یک جامعه ۳۴ هزار نفری را در صنعت پیشران اقتصاد کشور میپذیرد.

آیا وقت آن نرسیده است که به برخوردهای دوگانه با این کارکنان پایان داد؟
 
در پایان نمونه هایی از برخورد سلیقه ای با قوانین را یادآوری میکنیم.

۱-افزایش حقوق ابتدای سال=کارمندی

۲-عیدی پایان سال=کارمندی

۳-فوق العاده ها پرداخت حقوق=عمومی کارگری

۴-پاداش بهره وری=کارگری

۵-فرمول اضافه کاری=کارگری


کد مطلب: 21862

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21862/بلاتکلیفی-کارکنان-قراردادی-مدت-موقت-وزارت-نفت-۹-ساله

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir