تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان برگزار شد:

از میكروپمپ بومی تزریق مواد افزایه رونمایی شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب و با حضور مدیران ارشد صنعت نفت در جنوب از میكروپمپ بومی تزریق مواد افزایه رونمایی شد.
حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب | نفت آنلاین
حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس و  به همت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب و با حضور فرمانده سپاه خوزستان ؛ فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت و مدیران ارشد صنعت نفت در جنوب از میكروپمپ بومی تزریق مواد افزایه رونمایی شد.
 
مشروح خبر | در آيين رونمايي از اين تجهيز ويژه پاكسازي و زنده‌سازي چاه هاي نفت فرمانده سپاه وليعصر(عج) خوزستان، مديران عامل شركت‌هاي ملي مناطق نفتخيز جنوب، ملي حفاري، و جمعي از مديران ارشد صنعت نفت وفرماندهان حوزه مقاومت بسيج وزارت نفت و سازمان بسيج مستضعفين خوزستان حضور داشتند.

در اين آيين فرمانده سپاه حضرت ولي‌عصر(عج) خوزستان ضمن اداي احترام به امام راحل(ره) و گراميداشت ياد و خاطره ي شهداي دفاع مقدس، گفت: با تكيه بر ايمان راسخ و اعتقاد به توانمندي جوانان ايران اسلامي توانستيم در مقابل هجوم دشمني مقاومت كنيم كه توسط اكثر قدرت‌هاي جهاني حمايت مي شد و اينجا بود كه نام جنگ تحميلي به دفاع مقدس تغيير يافت چرا كه حفاظت از مردم و جلوگيري از اشغال كشورچيزي جز يك رسالت مقدس نبود.


سردارحسن شاهوارپور افزود: اكنون كه تداوم خصومت ها با انقلاب اسلامي ايران باعث شده تا دشمن تحريم‌هاي ظالمانه‌اي را بر ما تحميل كند، جوانان و نخبگان ما با غيرت و حميت خويش و با سرلوحه قراردادن منويات مقام معظم رهبري در همه حوزه ها دست به كار شده و به اتكاي دانش و تخصص خود بخشي از مهمترين نيازهاي كشور را مرتفع مي‌سازند.

وي ساخت دستگاه ميكروپمپ تزريق مواد افزايه براي اولين بار در كشور را مي‌توان از اقدامات مهمي برشمرد كه در سايه‌ي نگاه بسيجي و رويكرد جهادي توسط بسيجيان شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب محقق شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان وزارت نفت-جنوب نيز در بخشي از اين آيين، ضمن تقدير از تلاش كارشناسان و دست اندركاران حوزه پژوهشي بسيج و مهندسان كارشناسان صنعت نفت گفت: ساخت اين دستگاه در قالب طرحي به نام شهيد بزرگوار مهندس محمدجواد تندگويان و با محوريت آقاي مهندس اصغر عجمي از كاركنان بسيجي معاونت حفاري مديريت امور فني شركت ملي مناطق نفتخيز و جانباز دفاع مقدس به انجام رسيده است.


سرهنگ پاسدار عباس ممبيني همچنين از ساخت دستگاه ويژه ضدعفوني و گندزدايي محيط هاي آلوده به ويروس كرونا توسط بسيجيان اين حوزه خبر داد كه پيش از اين همزمان با هفته دولت رونمايي و مورد استفاده قرار گرفته است.

مهندس فاضل منصوری مسئول معاونت علمی و پژوهشی حوزه بسیج شهید تندگویان وزارت نفت جنوب در ادامه بیان داشت : هرگاه "علم" و "عمل" در کنار هم قرار گیرد، اتفافات خوب و رقم می‌خورد ، مخصوصاً اگر این علم و عمل در "تفکر" و "تقدم" ذهنی فردی باشد که "تعهد" و "تخصص" دارد

 جامعه‌ای "پویا" و "پایدار" است که "تعمق" و "تعقل" اولویت "تصمیم‌گیرندگان" و "تصمیم‌سازان" باشد.

ایشان اشاره داشت : اگر به جای "نام" به درستی "گام" فکر کنیم نامی خواهیم شد یادمان نرود آنانی "ماندگاری" داشتند که به نیکی در عمل "یادگاری" داشتند.

وی اشاره ای داشت به نقشه راه که بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص سرفصل علم و پژوهش هست و تفسیر جمله اینجانب همواره به دانشگاهیان دانشگاه ها و مراکز پژوهش و پژوهندگان گرم و قاطع و جدی در این باره تذکر و هشدار و فراخوان داده ام ولی اینک مطالبه عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید(جهاد علمی) اشاره داشت :

 عمل صالح بر دو نوع است اول عمل صالح جهادی و دوم عمل صالح غیر جهادی آن عملی که افزون بر صالح بودن جهادی نیز هست عملی است که در برابر دشمن انجام می گیرد و با مخالفت و تقابل و همراه است و به همین دلیل انجام آن دشوار است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه توز را که از جهاد علمی شما به شدت بیمناک است ناکام سازید امروزه نیز باید چنین تصوری داشت و از این منظر به مسئله تولید علم نگریست تا گره ها گشوده شوند.
 
جهد می‌کن تا توانی ای کیا
در طریق انبیا و اولیا


 پیش رو بودن از نظر اندیشه فارغ از هر سن جنس و تحصیلاتی ملاک تشخیص نخبه بودن در پژوهش حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان می‌باشد.

در بخشي از اين آيين مهندس عجمي مخترع و سازنده اين تجهيز نيز طي سخناني ، توليد فناورانه اين دستگاه را حاصل دو سال تحقيق و تلاش براي بومي سازي فناوري هاي موجود در جهان دانست به گونه اي كه با شرايط و الزامات چاه‌هاي نفت كشورمان تطابق داشته باشد.

 
وي با اشاره به اينكه اين دستگاه كه در شرايط دبي‌هاي زير  0.25 (یک چهارم) لیتر در دقيقه و فشار حداكثري 6 هزار پوند بر اينچ مربع نيز امتحان خود را پس داده است، تست ميداني و عملياتي دستگاه در سه حلقه از چاه هاي مناطق نفتخيزجنوب را كاملاً موفقيت آميز برشمرد.

عجمي در تشريح مزاياي اين دستگاه بيان داشت: كاهش فرايند انجام عمليات به توليد آوري چاه با اين دستگاه نسبت به پمپ تراك، قيمت تمام شده پايين نسبت به نمونه خارجي و قابليت‌هاي تزريق مواد افزايه كف‌ساز در درصد حجمي كم با حداكثر فشار تزريقي و امكان تزريق فوم پليمري، مواد بازدارنده خوردگي و محلول را از مهمترين مزاياي بكارگيري اين دستگاه برشمرد.
 

در پايان اين برنامه، كاروان حامل هزار بسته كمك معيشتي كه توسط پايگاه مقاومت بسيج شركت بهره برداري نفت و گاز كارون براي تحويل به خانوارهاي كم برخوردار مجاور تاسيسات عملياتي تهيه شده بود، توسط حاضران در اين آيين، بازديد و بدرقه شد.
https://naftonline.ir/news/21747/
منبع : خبر ارسالی از حوزه بسیج شهید تندگویان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0