تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
مشهورترین نفتکش کشور ونزوئلا به نام "آیاکوچو" با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا نام و پرچم خود را تغییر دادند.
تغییر نام نفتکش ونزوئلایی| نفت آنلاین
تغییر نام نفتکش ونزوئلایی| نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از اسپوتنیک، اطلاعات دو مؤسسه رهگیری خطوط کشتیرانی به نام‌های اکوآسیس و مارین ترافیک، حاکی از آن است که مشهورترین نفتکش ونزوئلا به نام آیاکوچو، پرچمش را تغییر داده و حالا با پرچم روسیه و با نام جدید ماکسیمو گورکی، در حال فعالیت است.

این نفتکش در سال 2013 در شرکت صنایع سنگین بوهای چین ساخته شد و ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارد که معادل 5 روز تولید نفت کنونی ونزوئلاست.
طول این نفتکش 332 متر بوده و عرض آن 60 متر است و 22 و نیم متر آب خور دارد.
این نفتکش در ماه می نام و پرچم خود را تغییر داده است.

تغییر نام این نفتکش باعث شده که حالا آیاکوچوی سابق به بزرگترین نفتکش در ناوگان نفتی روسیه بدل شود.

در فوریه سال 2019 بود که آمریکا در راستای سیاست خود برای اعمال فشار اقتصادی و سرنگون کردن دولت کاراکاس، آیاکوچو و چند نفتکش دیگر متعلق به دولت ونزوئلا را تحریم کرد.

مؤسسه مارین ترافیک، آخرین موقعیت مکانی ماکسیمو گورکی را در نزدیکی بندر نفتی پورتوخوزه در شمال شرقی ونزوئلا شناسایی کرده که البته موقعیت مکانی این نفتکش، مشخص نیست.

واشنگتن در فوریه و مارس سال جاری چند زیرمجموعه شرکت روسنفت روسیه را در لیست تحریمی‌های ونزوئلا اضافه کرد تا روس‌ها را بر آن دارد تا فعالیت‌های خود در ونزوئلا را متوقف کند.

بلومبرگ اخیرا گزارش داده که آمریکا قصد دارد با اعمال تحریم‌های جدید باقی مانده صادرات نفت ونزوئلا را متوقف کند.

علیرغم همه این فشارها اما ایران سطح همکاری‌های خود در حوزه انرژی را به شدت بالا برده و بارها به این کشور نفت، غذا و سوخت ارسال کرده است. 

ایران همچنین در تلاش است تا به ونزوئلا کمک کند که تولید نفت و ظرفیت پالایشگاهی خود را حفظ کند.

با توجه به آنکه ایران از سال 2018 و پس از خروج آمریکا از برجام تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد در واقع هیچ ترسی از تحریم‌های آمریکا و نقض تحریم‌های ونزوئلا ندارد.
https://naftonline.ir/news/21731/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0