تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
جدول قیمت نفت در تاریخ 15 سپتامبر 2020 مطابق با 25 شهریور 1399 - منبع : اویل پرایس
قیمت نفت | نفت آنلاین
قیمت نفت | نفت آنلاین
منبع : OIL PRICE ترجمه ، توضیح و تفسیر : قوام

توضیح و تفسیر :

بعد از 2 پریود پیاپی در کاهش قیمت نفت، در ماه جاری؛ که خلاف روند متداول پریودیک بود؛ این هفته با افزایش جزئی در WTI و ناچیز در برنت مواجه بود. با این وصف چنین تعبیر می گردد که قیمت نفت باید در حول مبلغی که هم اکنون مشاهده می گردد، تثبیت شود. و چنین دریافت می شود که جهش سه شنبه 25 آگوست مطابق با 4 شهریور برای نفت WTI و جهش 45.64 برای نفت برنت در تاریخ اول سپتامبر مطابق با 11 شهریور، امری خارج از روند بوده است. همانگونه که در گزارش های قبلی ذکر شده بود: "زیرا فراتر از آنچه که باید رشد پیدا می کرد؛ در هفته های قبل، قیمت نفت بالا رفته بود."

قیمت نفت WTI یا متوسط غرب تگزاس، برای تحویل در ماه اکتبر با کمتر از 2% افزایش نسبت به معامله نازل قبلی که 37.3 دلار بر بشکه بوده به حدود 37.9 دلار بر بشکه رسید. یعنی قیمت دوران اواخر خرداد ماه که اواخر بحران اوج کرونا بوده است. WTI به بالای 43 دلار نیز ارتقاء یافته بود و هم اینک 13% زیر آن قرار گرفته است.

 قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه نوامبر، با کمتر از 1.4% افزایش نسبت به معامله نازل قبلی که 39.6 دلار بر بشکه بوده به حدود 40.2 دلار بر بشکه رسید که در حول و حوش 40 دلار سیر می کند. یعنی مبلغی که در اواخر خرداد معامله شده بود. برنت به بالای 45.6 دلار نیز ارتقاء یافته بود و هم اینک حدود 12% زیر آن قرار گرفته است.

 قیمت گاز طبیعی نیز با حدود 2.5% افزایش در زیر  2.4 دلار برای هر یک میلیون BTU  ظرفیت حرارتی برای تحویل در ماه اکتبر  قرار گرفت. آخر مرداد با حدود چنین مبلغی معامله شده بود.

تعداد ریگ های حفاری آمریکا، هم در نفت و هم در گاز نسبت به هفته قبل یک دستگاه کاهش داشته است.

نمودار روند قیمت نفت برنت و WTI در زیر آمده است.

 
https://naftonline.ir/news/21726/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0