تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت : در صورت عدم تمدید قرارداد از سوی شرکت‌های پتروشیمی برای ۶ ماهه دوم سال، خدمات درمانی به جمعیت مذکور ارائه نخواهد شد.
دکتر حبیب الله سمیع | نفت آنلاین
دکتر حبیب الله سمیع | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از NIOC ؛   حبیب‌الله سمیع با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت برای راه‌اندازی بخش پی‌سی‌آر عسلویه آمادگی دارد، گفت: البته این مسئله منوط به تخصیص اعتبار لازم از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که طبق برآورد اولیه برای خرید ساختمان، تجهیزات و لوازم مورد نیاز، رقمی بالغ بر ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است که به محض هزینه‌کرد آن، سازمان بهداشت و درمان اقدام‌های لازم را برای راه‌اندازی این بخش انجام خواهد داد.

وی به خرید و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان بهداشت و درمان به دستگاه‌های ونتیلاتور اشاره و اظهار کرد: بر این اساس، مصوبه هیئت مدیره تأیید شد و هم‌اکنون مراحل خرید ۲۰ دستگاه ونتیلاتور رو به اتمام است. این دستگاه‌ها بر حسب برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مناطق مورد نیاز توزیع خواهد شد و ظرفیت تخت‌های ویژه سازمان را افزایش خواهد داد.

ارائه خدمات درمانی به پتروشیمی‌ها منوط به تمدید قرارداد است

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر الزام شرکت‌های پتروشیمی به پرداخت سرانه‌های درمان کارکنان خود تأکید کرد و گفت: در صورت عدم تمدید قرارداد از سوی شرکت‌های پتروشیمی برای ۶ ماهه دوم سال، خدمات درمانی به جمعیت مذکور ارائه نخواهد شد.

سمیع به مطالبات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از شرکت‌های پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های پتروشیمی رقمی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بابت سرانه ۶ ماهه اول امسال به سازمان بدهکار هستند که متأسفانه هنوز مبلغی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه تنها منبع درآمدی سازمان دریافت سرانه درمان از سوی شرکت‌های متقاضی است، افزود: نیمی از شرکت‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر سرانه‌های خود را تا پایان ۹۸ پرداخت کرده‌اند و با این اوصاف همچنان از خدمات سازمان استفاده می‌کنند، هرچند قرارداد سازمان با این شرکت‌ها تا پایان شهریورماه امسال است؛ بنابراین سازمان آماده تمدید قرارداد است که بتواند خدمات درمانی را ادامه دهد، اما طبیعی است در صورت عدم تمدید قرارداد نمی‌توانیم به ارائه خدمات ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اظهار کرد: با توجه به بحران پیش‌آمده در سطح دنیا تقاضا داریم همه شرکت‌های دولتی و خصوصی با پرداخت به‌موقع سرانه درمان خود، ما را حمایت کنند.

روند نزولی ابتلا به کرونا موقتی است

سمیع با اشاره به روند نزولی مبتلایان به ویروس کرونا در استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد: خوشبختانه تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی تحت پوشش سازمان فروکش کرده است، به‌گونه‌ای‌ که تعداد کل بستری‌ها رقمی بالغ بر ۸۰ مورد را نشان می‌دهد که از این تعداد ۳۰ مورد آن در تهران بستری هستند.

وی افزود: البته پیش‌بینی می‌شود در هفته‌های آتی شاهد افزایش تعداد مبتلایان باشیم، چراکه متاسفانه به‌ ‌رغم توصیه‌های اکید مسئولان وزارت بهداشت و درمان مبنی بر به تعویق انداختن سفرهای غیرضرور، این مسئله اتفاق نیفتاد و ما با روند افزایش بی‌سابقه سفرها در تعطیلات اخیر روبه‌رو بودیم.

تلاش برای تامین کمبودها

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه به کمبود ماسک در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مراکز درمانی سازمان به‌شدت با کمبود ماسک روبه‌رو هستند، به همین دلیل به دنبال خرید دستگاه تولید ماسک هستیم؛ هرچند شرکت‌هایی هستند که می‌توانند با شرایط مناسب و کیفیت عالی این دستگاه را در اختیار ما قرار دهند اما ضوابط و شرایط خرید سازمان را مبنی بر دریافت ضمانت‌نامه و شرکت در مناقصه نمی‌پذیرند، بنابراین شرکت‌های پتروشیمی و خصوصی قبول زحمت کردند و قرار است دستگاه از سوی آنان خریداری و براساس مطالبات فی‌مابین حسابرسی شود.

سمیع عنوان کرد: همچنین ترک تشریفات برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز و مخزن اکسیژن برای دو بیمارستان انجام شده و در مراحل خرید این دستگاه‌ها هستیم.

واکسن آنفلوآنزا برای عموم توصیه نمی‌شود

وی در ادامه یادآور شد: لازم است بار دیگر پیرامون واکسن آنفلوآنزا و شبهاتی که در این زمینه در بین آحاد جامعه وجود دارد مسائلی را عنوان کنم. اولاً تزریق این واکسن برای عموم جامعه توصیه نشده است، عمدتاً افراد بالای ۶۵ سال، کودکان و در نهایت بیماران دیابتی، آسم، بیماران قلبی، کبدی و کلیوی و افرادی که به هر دلیلی نقص ایمنی دارند باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند و ثانیاً این واکسن هیچ ایمنی در برابر کرونا ایجاد نمی‌کند و اینکه اگر فردی واکسن آنفلوآنزا را بزند دیگر کرونا نخواهد گرفت یا کمتر در معرض خطر این ویروس است، سندیت ندارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: سازمان مکاتبات زیادی با وزارت بهداشت درباره دریافت سهمیه واکسن آنفلوآنزا انجام داده است که گویا سیاست اخیر وزارت بهداشت بر این اساس است که هیچ‌گونه سهمیه‌ای به ارگان یا سازمانی اختصاص داده نخواهد شد. هرچند ما پیگیر هستیم در صورتی ‌که وزارت بهداشت سهمیه اختصاص دهد حتماً برای وزارت نفت، شاغلان و بازنشسته‌ها و کسانی که به نوعی در معرض خطر هستند، تهیه کنیم.

واکسن کووید ۱۹ ایمنی پایدار و طولانی‌مدت ندارد

وی در ادامه به اخبار ضدونقیضی که پیرامون تولید واکسن کووید ۱۹ در فضای مجازی مطرح است، اشاره کرد و گفت: کشورهای روسیه، چین و آمریکا مدعی هستند این واکسن را تولید کرده‌اند، اما هیچ کدام از آنها به‌ویژه کشور روسیه که در این زمینه عنوان می‌کند به تولید انبوه نیز رسیده است، تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را نگرفته و این واکسن امکان توزیع عمومی در سطح دنیا را ندارد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: مردم تصور نکنند این واکسن حتماً مفید و مؤثر خواهد بود و ایمنی قابل توجه می‌دهد، بلکه باید همچنان نسبت به رعایت دستورعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مبنی بر زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست‌ها حساس بود.

سمیع عنوان کرد: بررسی‌ها نشان داده است که ۲۰ درصد مبتلایان مجدداً به این ویروس دچار شده‌اند، بنابراین نباید این شائبه وجود داشته باشد که تولید این نوع واکسن، ایمنی صددرصدی را به همراه خواهد داشت، چراکه حتی این واکسن ایمنی پایدار و طولانی‌مدت هم نخواهد داد.

شرمنده کادر درمانیم

وی در اظهارات پایانی خود به کادر درمان اشاره و بیان کرد: متأسفانه شرمنده این عزیزان هستیم و نتوانستیم آن‌گونه که باید و شاید از زحمات و تلاش‌های آنان در این برهه از زمان به نحو شایسته‌ای قدردانی کنیم. روز پزشک را پشت سر گذاشتیم و در چند ماه آینده هم روز پرستار را داریم، اما با وجود تنگناهای مالی که در وزارت نفت وجود داشت این امکان برایمان فراهم نشد که بتوانیم لااقل گوشه‌ای از زحمات این دوستان را ارج نهیم.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت افزود: برخی پرستاران زحمت‌کش بیمارستان سازمان به بنده اعلام کردند که وزارت بهداشت در حوزه پرستاری افزایش حقوق داشته است، اما متأسفانه این امکان برای ما مقدور نیست که البته امیدوارم در آینده با اتخاذ تدابیر لازم و اصولی بتوان گامی هرچند کوچک برای این عزیزان برداشت.

سمیع عنوان کرد: بنده خستگی را در چهره‌های کادر درمان می‌بینم که لازم است همکاران ما بیشتر مورد توجه قرار بگیرند تا انگیزه لازم برای ادامه کار داشته باشند و نیز بتوانیم با ارائه خدمات بهداشتی درمانی شایسته و به‌موقع در قبال خانواده نفت به‌خصوص در مناطق عملیاتی روسفید باشیم.
https://naftonline.ir/news/21689/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0