کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگیری یک جاسوس نفتی در نزدیکی یک پالایشگاه

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1399 ساعت 13:31

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور یک جاسوس آمریکایی را با مقادیر زیادی پول نقد و سلاح سنگین دستگیر کرده‌اند.


به گزارش نفت آنلاین ؛ ونزوئلا بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرده یک جاسوس آمریکایی را با سلاح‌های سنگین و پول در نزدیکی دو پالایشگاه در ایالت «فالکون» دستگیر کرده است.

به نوشته راشاتودی، فرد دستگیر شده سابقاً تفنگدار دریایی آمریکایی بوده و برای سیا در عراق کار کرده است. «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک نطق تلویزیونی گفت این جاسوس به دنبال گردآوری اطلاعات از این پالایشگاه‌ها بود.

طبق گفته مادورو، فرد بازداشت‌شده آمریکایی عضو سپاه تفنگداران دریایی آمریکا است و در عراق با «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) همکاری داشته است. رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت این فرد با «سلاح‌‌های سنگین و تخصصی و مقادیر زیادی پول» دستگیر شد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا اضافه کرد او بعد از دستگیری این جاسوس دستور تشدید تدابیر امنیتی در پالایشگاه‌های ونزوئلا را صادر کرده است.

مادورو ساعاتی قبل از این سخنرانی گفته بود وزارت نفت ونزوئلا، توطئه ایجاد انفجار در پالایشگاه «ال‌پالیتو»، واقع در غرب کاراکاس را ناکام گذاشته است.

مادورو از آمریکا بابت راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه ونزوئلا انتقاد کرد و گفت که واشنگتن به دنبال تخریب صنعت نفت این کشور است. او گفت: «آنها به مرز دیوانگی رسیده‌اند.»

دولت آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه، «خوان گوایدو»، سیاستمدار غرب‌گرای ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته است.

گوایدو علی‌رغم برخورداری از حمایت آمریکا و اکثر کشورهای آمریکای لاتین تا کنون چندین بار برای گرفتن قدرت از مادورو تلاش کرده و ناکام مانده است.

تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا لطمه‌های زیادی به این کشور واقع در آمریکای لاتین وارد کرده است. دولت آمریکا تمامی اموال شرکت دولتی «PDVSA» را مصادره کرده است.

ونزوئلا چند ماه پیش هم اعلام کرد دو عضو سابق ارتش آمریکا را بازداشت کرده است. آنها اعتراف کرده‌اند قصد داشته‌اند مادورو را ربوده و گوایدو را به جای او رئیس‌جمهور معرفی کنند.


کد مطلب: 21682

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21682/دستگیری-یک-جاسوس-نفتی-نزدیکی-پالایشگاه

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir