تاریخ انتشارجمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
حادثه دلخراش برای کارگر پیمانکار اهوازی ملی حفاری موجب قطع یکی از دستان وی شد!
حادثه در یک دستگاه حفاری | نفت آنلاین
حادثه در یک دستگاه حفاری | نفت آنلاین
نفت آنلاین | حادثه دلخراش برای کارگر پیمانکار اهوازی ملی حفاری موجب قطع یکی از دستان وی شد!

این حادثه در دکل حفاری ۵۶ فتح در منطقه تنگ بیجار ایلام روی داد.

 تصویر ارسال‌ شده توسط مخاطبین نفت آنلاین 

واکنش شرکت ملی حفاری ایران

روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در واکنش به مطالب منتشره در فضای مجازی در خصوص مصدوم شدن دو نفر از کارکنان عملیاتی دستگاه حفاری 56 فتح در حین کار توضیحاتی برای اطلاع افکار عمومی و به ویژه جلوگیری از نگرانی کارکنان و خانواده های ارجمند آنان انتشار داد. 

این حادثه ساعت 14 و 15 دقیقه  روز سه شنبه 18 شهریورماه در موقعیت عملیاتی استقرار این دکل در منطقه تنگ بیجار در استان ایلام اتفاق و همکار تلاشگر آقای کریم سخیری سکوبان دستگاه به شدت از ناحیه دست و همکار دیگر بطور جزئی دچار آسیب شدند. 

مصدومان بلافاصله پس از اقدامات اورژانسی در معیت پزشک مقیم و متصدی اردوگاه دستگاه حفاری بوسیله آمبولانس شرکت با هماهنگی های به عمل آمده به مراکز درمانی اعزام شدند. 

برای شتاب بخشی به مراحل درمان، یکی از  مصدومان در مسیر به آمبولانس فوریت های پزشکی (115) ایلام منتقل و به بیمارستان امام خمینی (ره) که نزدیکترین مرکز درمانی مجهز در  مرکز استان است، در ساعت 15 و چهل و پنج دقیقه انتقال یافتند. 

در بیمارستان تیم درمانی و تخصصی به فوریت اقدامات اولیه در زمینه پذیرش، بستری و بررسی وضعیت مصدوم (کریم سخیری) و چگونگی عمل جراحی پیوند عضو (دست) انجام داد و مصدوم دیگر مداوا و ترخیص گردید.

همزمان با این مراحل، مراتب به خانواده این همکاران اطلاع و با هماهنگی بخش های پشتیبانی شرکت زمینه انتقال فوری تعدادی از افراد خانواده  و نماینده  اداره بهبود روابط کار از اهواز به ایلام فراهم شد. 

پزشکان متخصص بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام با بررسی شرایط مصدوم و عضو حادثه دیده، نظر خود را دال بر عدم امکان پیوند و لزوم قطع عضو (دست حادثه دیده) اعلام نمودند که تا رسیدن خانواده برای اخذ رضایت ، عمل جراحی به تعویق افتاد. 

با حضور خانواده و اعلام عدم رضایت مبنی بر قطع عضو و درخواست ترخیص بیمار با وجود سعی کادر درمانی بیمارستان در توجیه آنان که مصدوم  می بایست تحت عمل فوری قرار گیرد ، نسبت به اعزام بیمار با مسئولیت خودشان به تهران اقدام و همزمان از سوی شرکت در جهت رضایتمندی خانواده همکار حادثه دیده، اقدامات لازم برای انتقال مصدوم بوسیله هواپیما انجام که با توجه به نبود امکانات اورژانسی در پرواز، بیمار با آمبولانس مجهز جهت ادامه درمان به بیمارستان سینای تهران اعزام گردید. 

در این مرکز درمانی پس از بررسی های پزشکی هم نظر با پزشکان در ایلام، قطع عضو به علت شدت جراحت پیشنهاد و  بیمار مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان تحت درمان است. 

مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران که در نخستین لحظات از بروز حادثه مطلع گردید دستور داد تا مسئولان مرتبط نهایت توجه را نسبت به درمان این همکاران که از کارکنان پیمانکاری شرکت هستند بکارگیرند و همزمان مدیریت های عملیات، ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و فوریت های پزشکی شرکت،  کار گروهی برای بررسی علت و جلوگیری از تکرار وقوع چنین حوادثی تشکیل و موضوع را پی جویی نمایند. 

روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ضمن قدردانی از حسن توجه و دلسوزی همکاران رسانه ای انتظار دارد که مطالب خود را از مبادی موثق و معتبر پیگیری و منتشر نمایند و از انعکاس اخبار بر پایه اظهار نظرهای غیر کارشناسی و به دور از واقعیت که موجب نگرانی خانواده ها و تبعات اجتماعی می شود، اجتناب ورزند. 

با توجه به مراتب فوق و با نگاهی واقع بینانه به مطالب منتشره، بی شک استفاده از لفظ مسئولیت پذیری و  استناد به نظرات غیر مستند یکی از متخصصان پیوند اعضا پزشکی بی هویت در عالم مجازی که با انگیزه خاص، سوء نیت‌، تخریب و ایجاد بدبینی در افکار عمومی صورت می گیرد راه بجایی نخواهد برد و این حق برای شرکت ملی حفاری ایران محفوظ است که مراتب را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کند.
https://naftonline.ir/news/21678/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
مسعود
خدافقط بهش کمک کنه،من هم کارگر مپنا هستم انگشتم قطع شده بود پیوند کردم خیلی دردناک بود این بنده خدا کل دستش پیوند شده خدا کمکش کنه به این مرد.از ته دلم براش دعا میکنم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
امید
حفاری یعنی کار و تلاش در اوج مظلومیت.کارکنان شرکت ملی حفاری با حداقل امکانات ودر بدترین شرایط محیطی و آب و هوایی شبانه روز در حال کار و تلاش برای پیشرفت این مملکت هستند.ولی متاسفانه علاوه بر مشکلات اینچنینی هروزبا انتشار خبرهایی چون خصوصی سازی و واگذاری در رسانه های اجتماعزهمان حداقل امیدواری رو هم در اونها از بین می برند.
خواهشا مسئولین بجای ایجاد تشنج بفکر آسایش و آرامش فکری و ضمانت شغلی برای کارکنان شرکت ملی حفاری باشند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
قطع کردن برادر خدا به خانوادش صبر بده
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون دستش قطع شد پیوند هم نشد چند ماه دیگه پیگیری کنن ببین چه اقدامی براش انجام دادن .بعدش میفهمید که هیچی
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمود عسکری
باسلام خدمت خانواده محترم ازاین اتفاق بسیارناراحت شدم امیدوارم به خدا که اینشاالله بعدازبهبودی کامل به اغوش خانواده برگردد ازاین اتفاق که تقدیرالهی میباشد.منم بازنشته نفت هستم .خدا کمک کند.خدا نهگدار
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگر هلی کوپتر نداره که با آمبولانس بردنش بیچاره را!!!!
feedback
رضا
باز هم حادثه و عدم اجرای موارد ایمنی و فرار مسولین ملی حفاری با انتشار یک اطلاعیه از زیر بار مسو لیت بدون اینکه اشاره ای به جزییات حادثه بکنند.هیچ حادثه ای بدون دلیل نیست و توجه به این موارد می تواند از بروز حوادث جلو گیری نماید پس چرا چنین نمی شود؟!
feedback
Switzerland
بابک بابکی
تاکی دروغ
feedback
Iran, Islamic Republic of
من نمی خوام چیز بدی بگم اما دفعه قبل که اسم خصوصی سازی ملی حفاری امد سریع یک دکل اتیش گرفت و این دفعه نیز چنین خدا رحم کنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارگر
والا به پیر به پیغمبر کارگر براشون اهمیت نداره .من خودم یکی از همین کارگران هستم وقتی روی دکل مریض میشی و بهشون میگی،میگن دروغ میگه میخواد بره خونه تا کسی پیششون نمیره باور نمیکنن .من دیدم چطور با یکی از بچه ها که خونریزی داخلی کرده بود برخورد میکردن و اگه هم اعتراض کنه ریس دستگاه نامه میزنه برای اداره که ایشون از زیر کار در رفتن، اداره هم فقط بر اساس نامه میسنجه ،به داد کارگرانی که ترس از دست دادن کار نمیتونم صداشون دربیاد برسید
feedback
Iran, Islamic Republic of
انشاالله بزودی سلامتی خودش را بدست آورد بهترین هدیه امروز مسولین رسمی کردن این بنده خدا است ایشان بالای دکل هستند کارش خیلی سخت است از قهرمان ملی بودن چیزی کم ندارد یا حق حمید
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای مسول برید به ایشان سر بزنید البته نه برای گرفتن عکس فقط قول دروغ هم ندید روحیه به او وخانواده من هم در دکل کار کردم اگر دیریک من هستید کار بسیار سخت است
feedback
Romania
نا‌شناس
نیروهای ارکان ثالث را دریابید
feedback
Iran, Islamic Republic of
جان یک انسان در خطر افتاده؛ ارکان ثالث و قراردادی و رسمی چه فرقی می کنه؟ توی این شرایط فقط انسانیت مهم است؛ لطفا درک کن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
همشهری
بطور کلی در مجموع وزارت نفت تمام کارهای سخت و خطرناک به نیروهای پیمانکار واگذار میشود و نفرات رسمی به هیچ عنوان کار سختی انجام نمیدهند بلکه چیزی سنگین تر از خودکار بر نمی دارند و تمام وقت به میز وصندلی خود چسبیده اند و حقوق ده برابر هم میگیرند
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
باسلام. خیلی ناراحت کننده بود خداصبرشون بده. تمام وسایل چینیه و دست دوم و بدرد نخور ک منجر ب چنین اتفاقات تلخی میشه. مشکلات اخرهم برسر کارگر بدبخت خالی میشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
صالح قنواتیان
برادرهای عزیز سکوهای حفاری خواهشمندم شروع کار اول ایمنی کار وحوادث کار را در نظر بگیرید اولین اشتباه آخرین است حالا باید کمک کنند مسولین حداقل رسمی بشه
feedback
Iran, Islamic Republic of
سجاد
ما کارگران با دو دست وضعیت مان این است حالا اگه نقص عضو هم بشیم باید چکار کنیم .خدا بهشون کمک کنه .
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا حبیبی پور
این اولین و اخرین حادثه در شرکت نفت و گاز و حفاری نبوده و نیست و این حقوقی که پرسنل این وزارتخانه میگیرند پول خونشون هست
من با سی و دو سال سابقه کار در واحدهای عملیاتی بصورت نوبتکاری و اقماری الان در سن ۴۸ سالگی به علت نارسایی قلبی و کارگذاشتن باتری در قلب با نظر کمیسیون پزشکی ۷۵% ازکارافتادگی تشخیص و بازنشسته شدم و در مدت این ۳۲ سال حتی یک روز از منزل سازمانی استفاده نکردم و کلا دو مرتبه به مشهد مقدس و دو مرتبه در محمودآباد از امکانات تفریحی استفاده کردم اون هم با کسر نصف هزینه
لذا این پرسنل نیاز به توجه بیشتر هم از لحاظ حقوقی و رفاهی دارند و همچنین سایر پرسنل که به صورت قراردادی و پیمان کاری در این وزارتخانه مشغول انجام وظیفه هستند چرا نباید از بیمارستان شرکت نفت استفاده کنند تا با خیال راحتتر بتوانند از عهده انجام کار برایند
feedback
United Arab Emirates
من از کارگران دکلهای حفاری هستم. متاسفانه حتی با وجود کارکردن با وسایل معیوب در صورت حادثه به هر دلیلی کارگر را مقصر میکنند.
0