کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد شدید معاون امنیتی وزارت کشور از اظهار بی اطلاعی افراد از گرانی بنزین؛

صبح جمعه فهمیدید بنزین گران شده است؟!؟!؟!

تسنیم , 11 شهريور 1399 ساعت 14:24

معاون امنیتی وزارت کشور با انتقاد از اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه صبح جمعه از موضوع گرانی بنزین مطلع شده اند، گفت: من با سند می‌گویم کِی و چه ساعتی و توسط چه کسی از موضوع با خبر شده‌اند.


به گزارش نفت آنلاین ،  حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری درباره موضوع گرانی بنزین و اینکه برخی نمایندگان مجلس می‌گویند بحران های اجتماعی در دولت کنونی افزایش یافته است، تصریح کرد:

در دولت یازدهم کمترین بحران های اجتماعی را داشتیم و از سال 96 اتفاقاتی در کشور افتاد و به دلیل چندجانبه بودن، نمیتوان تحلیل این موضوعات را در نشست خبری توضیح داد و بخشی از آن به مباحث اقتصادی و بخشی به مسائل سیاسی و خارجی بازمی‌گردد. وقتی تورم ایجاد میشود در برخی جرائم افزایش می‌یابد و اینها یک‌علتی نیست.

وی ادامه‌داد: در بحث آبان ماه سال گذشته، همه مستندات از سال 96 تا پایان ماجرا در شورای امنیت کشور وجود دارد و باید حدود 3 ساعت توضیح داده شود و پیش بینی ها صورت گرفته بود و نظرات مختلفی وجود داشت و ارزیابی و جمع بندی ها انجام شده بود. نظر شورای امنیت کشور و وزارت نفت بر این بود که در شرایط کنونی تک نرخی بهتر است و پیشنهاد دادیم به نرخ 1500 تومان برسد و پیش بینی وقوع اعتراض انجام شده بود. برخی کارشناسان این کار به ما گفتند تک نرخی کاهش مصرف آنچنانی ندارد ولی ما پیامد های اجتماعی این کار را گفتیم . تمام  کسانی که روز جمعه می‌گفتند ما نمی‌دانستیم و روز جمعه متوجه شدیم، اینها سندهایی است که مواضع دوستان و مسئولان محترم و عزیزی است که اگر لازم شد یک روزی سر جایش می‌توان گفت که  کِی و چه ساعتی و فلان مجموعه توسط فلانی در جریان قرار گرفته‌اند. 

ما فقط یک چیز را مراقبت می‌کردیم. در سال 86 تغییر سهمیه بندی اشتباهی رخ داد. من آن زمان وزارت کشور نبودم و جای دیگری بودم. آن زمان ما همه برنامه‌ریزی‌ها را برای تمامی پمپ بنزین‌های سراسر کشور  انجام داده بودیم و اعلام شده بود که شما در جریان باشید و اعلام عمومی نکنید. ولی  ساعت 9 شب بنده پای تلویزیون دیدم که اعلام شد ساعت 12 شب سهمیه بندی اجرا می‌شود. بنابراین اینبار تصمیم بر این شد که اعلام کردیم اگر قرار است سهمیه بندی انجام شود ابتدا باید زیرساخت آن فراهم شود.  همچنین باید کارت سوخت تکمیل شود.

معاون امنیتی وزارت کشور افزود: همچنین باید کارت سوخت تکمیل شود. البته آن زمان می‌خواستند قیمت گازوییل نیز افزایش یابد و ما گفتیم امکان این وجود ندارد. ما افزایش قیمت را یک هفته به تعویق انداختیم و خواستیم که قبل از اجرای طرح، مزایای این طرح را توضیح دهند و گفتیم زمان اجرای آن از قبل رسانه‌ای نشود.

شبی که اجرا شد، مشکلی نبود و ما با آقای وزیر کشور صبح جمعه در وزارت کشور بودیم و اجرای سهمیه بندی مشکل نداشت و از ظهر جمعه دو گروه زحمت کشیدند؛ یکی تعدادی از مسئولین داخل کشور که توییت زدند و فعال شدند و گروهی هم خارج از کشور اقداماتی انجام دادند؛ خارجی‌ها تا حدود ساعت 12 ظهر احساس می‌کردند اینجا اتفاقی نیفتاده است. در مرحله اول برخی واقعا اعتراض داشتند ولی بعد از آن جریانات خاص وارد صحنه شدند و اهداف دیگری داشتند و آن حوادث رخ داد، تمامی این مسائل پیشینه دارد.


کد مطلب: 21625

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21625/صبح-جمعه-فهمیدید-بنزین-گران-شده

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir