کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش وزارت نفت به حواشی ابلاغیه حقوق پرسنل رسمی نفت

نیازمندی های همشهری , 6 شهريور 1399 ساعت 14:37

وزارت نفت به دنبال طرح برخی حواشی و ابهام‌ها درباره ابلاغیه‌های مربوط به حقوق برخی از پرسنل رسمی توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش نفت آنلاین ؛  در توضیحات وزارت نفت آمده است: 

- مدیران ذیربط در وزارت نفت در مذاکره با نهادها و دستگاه‌های مسئول تمامی تلاش خود را برای ترمیم حقوق پرسنل صنعت نفت به کار گرفته‌اند تا ضمن حفظ منافع آنها از بروز برخی حساسیت‌های نا به‌ جا در سطح جامعه نسبت به کارکنان خدوم صنعت نفت جلوگیری کنند.

- آنچه در ابلاغیه‌های اخیر وزیر محترم نفت آمده ماحصل تلاشی است که در شرایط موجود کشور امکان تحقق و تامین آن وجود داشته است.

- کاهش بخشی از مبالغ نفت کارت و حق‌الزحمه بهره وری سال ۹۹ موقتی بوده و از سال ۱۴۰۰ پرداخت همه تسهیلات در قالب بهره‌وری و نفت کارت‌ها به حالت عادی برمی‌گردد و کاهش اعلام شده صرفا ناشی از مصوبات قانونی بوده اما افزایش ۵۰۰ هزار تومانی پایه حقوق‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند.

- آن دسته از کارکنان رسمی که پس از اول فروردین ۱۳۹۳ در صنعت نفت استخدام شده‌اند مشمول کاهش مبالغ نفت کارت و حق الزحمه بهره‌وری نخواهند شد و کاهش مذکور برای سایر کارکنان رسمی نیز موقتی بوده و از سال ۱۴۰۰ به روال قبل باز می‌گردد ضمن آنکه نفت کارتی که برای بهار و تابستان پرداخت شده مشمول این کاهش نمی‌شود و صرفا دو نفت کارت پاییز و زمستان مشمول کاهش موقتی خواهد شد.

- در سال‌جاری پرداخت یک حق الزحمه بهره وری (نیمه اول ۹۹) مشمول کاهش می‌شود اما بهره‌وری نیمه دوم سال ۹۹ که سال ۱۴۰۰ پرداخت خواهد شد مشمول کاهش نخواهد شد.

- نفت کارت کارکنان قرارداد معین، حق الزحمه کارکنان قرارداد معین، موقت و پیمانکاری و کارکنان رسمی استخدامی از اول فروردین ماه ۱۳۹۳ به بعد هیچ گونه کاهشی نداشته است و همچون روال گذشته پرداخت خواهد شد.


پ ن :شایان ذکر است از روز گذشته صدها نفر از کارکنان رسمی نفت با ارسال پیام‌هایی به نفت آنلاین از مفاد بخشنامه ماده ۱۰ ویژه کارکنان رسمی نفت بشدت انتقاد کردند؛ این کارکنان می‌گویند با توجه به افزایش ۵۰۰ هزارتومانی پایه حقوق و در مقابل کاهش ۹۰ درصدی پاداش بهره‌وری و مبلغ پرداختی نفت‌کارت‌ها عملا هیچ افزایش حقوقی برای آنان اعمال نشده است!


کد مطلب: 21606

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21606/واکنش-وزارت-نفت-حواشی-ابلاغیه-حقوق-پرسنل-رسمی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir