تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
حمایت رییس کمیسیون انرژی مجلس از دانشگاه صنعت نفت:

دانشگاه صنعت نفت ، نعمت وزارت نفت است

دکتر فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:نعمتی که در وزارت نفت وجود دارد، دانشگاه صنعت نفت است که می‌تواند در کنار دانشگاه‌های دیگر فعالیتی قوی‌تر از گذشته داشته باشد.
دکتر فریدون عباسی | رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
دکتر فریدون عباسی | رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
نفت آنلاین | فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در آیین امضای ۱۳ قرارداد طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت:

باید به دانشگاه‌های کشور بیش از گذشته توجه کنیم.

وزارت نفت در این زمینه می‌تواند هم راهبر و هم پشتیبان باشد.

نعمتی که در وزارت نفت وجود دارد، دانشگاه صنعت نفت است که می‌تواند در کنار دانشگاه‌های دیگر فعالیتی قوی‌تر از گذشته داشته باشد.

مشروح کامل خبر:

فریدون عباسی، امروز (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) در آیین امضای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با بیان اینکه امروز در مراسمی شرکت می‌کنم که استفاده از ظرفیت‌های داخلی در آن نقش پررنگی دارد، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند دانشگاه مبدأ همه تحولات است و همان‌طور که همه می‌دانیم و به نوعی فارغ‌التحصیل دانشگاه نیز هستیم عمده کارشناسان و تمامی مدیران کشور در دانشگاه‌ها رشد می‌کنند، پس اگر می‌خواهیم توسعه سریع‌تری داشته باشیم باید بیش از گذشته به نقش دانشگاه توجه کنیم.

وی افزود: وزارت نفت در این زمینه می‌تواند راهبر و پیشتیان باشد تا بتوانیم از مراحل سختی که پیش رو داریم و آن مرزهای دانش است زودتر عبور کنیم.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، دانشگاه صنعت نفت را نعمتی برای دیگر دانشگاه‌ها دانست که در بخش فنی و مهندسی به تربیت دانشجو می‌پردازند و عنوان کرد: دانشگاه صنعت نفت می‌تواند در کنار دانشگاه‌های دیگر فعالیتی به مراتب قوی‌تر از گذشته داشته باشد.

عباسی ادامه داد: تجربه‌های به‌دست آمده در دانشگاه صنعت نفت می‌تواند در شرکت‌های مختلف رسوخ کند و دستاورد بزرگی برای ایران در حوزه فنی و مهندسی به جای گذارد و حتی این تجارب فنی و مهندسی را به کشورهای دیگر صادر کند.
وی بحث سلامت کارکنان نفت را مهم دانست و تصریح کرد: هر فعالیت و صنعتی که انجام می‌دهیم باید دارای پیوست‌های مختلفی از جمله پیوست فرهنگی و اجتماعی باشد و اضافه بر آنها پیوست سلامت نیز بسیار مهم است، زیرا ما هر جا کارخانه احداث می‌کنیم مسئولیت‌های اجتماعی را نیز باید مدنظر قرار دهیم، البته رسیدگی به خانواده‌های کارکنان نفت نیز اهمیت بسیاری دارد که باید به آن توجه کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من هم در محیط نفتی به دنیا آمدم و در آنجا زندگی کردم، گفت: امیدواریم وزیر نفت توجه بیشتری به مسائل و مشکلات بیمارستان صنعت نفت داشته باشد، هرچند سایه تحریم نیز امروز بر حوزه سلامت احساس می‌شود.

عباسی به سخن امام (ره) که فرمودند مجلس در رأس امور است اشاره کرد و افزود: بخشی‌نگری سبب می‌شود نمایندگان مجلس به مسئول تدارکات شهرستان تبدیل شوند تا اینکه بخواهند وظیفه ریل‌گذاری برای قوه مجریه داشته باشند.

وی تأکید کرد: بحث مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت بسیار مهم است، مردم نیز در بسیاری از نقاط کشور این موضوع را مطرح می‌کنند که کار وزارت نفت را سخت می‌کند، معتقدم باید به وزارت نفت در این حوزه کمک کرد تا دست وزیر نیز خالی نباشد و بتواند توقع های مردم را به‌خوبی پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم درست نیازمند هماهنگ بودن نظام حقوق و دستمزد است. تنوع استخدام‌ها هر دستگاهی را با مشکل مواجه می‌کند. اگر هدف یکی باشد و از خرد جمعی در جامعه استفاده کنیم و اگر این دو قوه (مقننه و مجریه) هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند کارها بهتر انجام می‌شود.

عباسی عنوان کرد: از وزیر نفت دعوت کردم برای اینکه در آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم و راهبرد نفت و گاز کشور را به نحو مناسبی ترسیم کنیم، کمیسیون انرژی و وزارت نفت نشست‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند و حتی وزیران پیشین نفت را نیز به این نشست‌ها دعوت کنیم تا بتوانیم آینده بهتری برای حوزه انرژی کشور ترسیم کنیم.
https://naftonline.ir/news/21550/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
نفتي
آقاي دكتر عباسي

پژوهشگاه صنعت نفت هم نعمت بسيار بزرگي است كه متاسفانه وزير قدرش را نمي داند. لطفا تشريف بياوريد و دستاوردها را ملاحظه بفرماييد. فشارهاي وارده از طرف مقام وزرات خللي در كارها وارد نكرده است. فقط دادرسي نيست.
0