تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح جمع آوری گازهای همراه نفت در استان به خوبی پیش می‌رود، گفت:قراردادی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار بین هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی مارون و مناطق نفتخیز برای اجرای این طرح منعقد شده و اکنون در حال انجام است.
فلرهای نفتی | نفت آنلاین | خوزستان
فلرهای نفتی | نفت آنلاین | خوزستان
به گزارش نفت آنلاین ؛ استاندار خوزستان با بیان اینکه طرح جمع آوری گازهای همراه نفت در استان به خوبی پیش می‌رود، گفت:قراردادی به ارزش ۳.۲ میلیارد دلار بین هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی مارون و مناطق نفتخیز برای اجرای این طرح منعقد شده و اکنون در حال انجام است.

وی افزود: یک میلیارد دلار نیز برای جمع‌آوری فلرهای شرکت‌های نفت و گاز مارون، آغاجاری و بیدبلند ۲ اختصای یافته است که ۷۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه و بقیه را شرکت هلدینگ خلیج فارس تامین می‌کند.

شریعتی اضافه کرد:تقریبا عمده فلرهای نفتی به جز در شهرستان‌های مسجد سلیمان و لالی تعیین تکلیف شده، زیرا قرار است در این شهرستان‌ها یک شرکت پتروپالایش توسط بخش خصوصی احداث شود و گازهای همراه نفت به آنجا انتقال یابد.

وی با اشاره به لزوم جمع آوری گازهای همراه نفت و تبدیل آن به ثروت،بیان کرد:هم اکنون صنایع پتروشیمی در ماهشهر و بندر امام با ۶۰ درصد ظرفیت و بیدبلند ۲ با ۴۰ درصد ظرفیت کار می‌کند که در صورت ایجاد حلقه واسط و انتقال گازهای همراه نفت به ظرفیت صددرصدی می‌رسند.
https://naftonline.ir/news/21528/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

0