تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ارسال نامه اولویت‌های این کمیسیون به رئیس مجلس درباره محورهای آن گفت: افزایش اشتغال از طریق حوزه انرژی، جلوگیری از خام‌فروشی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله این محورهاست.
کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین ؛ مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 12 مرداد 99) این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست اولویت‌های مدنظر این کمیسیون بررسی شده و نهایی شد.

وی افزود: نتایج بررسی این کمیسیون طی نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس اعلام خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در باره جزئیات این نامه تصریح کرد: این  نامه پیرو درخواست دفتر هیأت رئیسه مجلس برای دریافت اولویت‌های کمیسیون‌های مجلس صورت گرفته است که صبح دوشنبه هر هفته رؤسای کمیسیون‌های تخصصی با رئیس مجلس جلسه منظم دارند.

شریعتی در باره مباحث مطرح شده در نشست عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: نامه‌ای از سوی عباسی رئیس کمیسیون انرژی جهت ارجاع به دفتر رئیس مجلس تدوین شده است که در آن چند اولویت معین شده که آن مباحث ماحصل مذاکراتی است که در کمیسیون انرژی انجام شده است.

وی در باره محورهای این نامه خاطرنشان کرد: پیگیری اشتغال در کشور با تأکید ظرفیت‌های حوزه انرژی به ویژه کاهش خام‌فروشی و حذف تدریجی که در صنایع پایین دستی دنبال خواهد شد، ضمن این که محور دوم تأکید بر خودکفایی صنایع مرتبط با کمیسیون انرژی که در همه زمینه‌ها است و همچنین حمایت از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مرتبط با آن از دیگر مباحث بود که در این نامه وجود داشت، ضمن این که حمایت از تولید داخل شرکت‌های دانش بنیان هم دنبال خواهد شد، ضمن این که بحث اعطای گواهینامه‌های تولیدات و محصولات به عنوان یک مرکز پیشران و محور پیشران دنبال خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در باره محور سوم هم تصریح کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌های حوزه انرژی و محور چهارم هم پیگیری اصلاح ساختاری حوزه انرژی اعم از حوزه تقنین و اجرا که اگر نیاز به اصلاحات لازم باشد، این کار در آیین نامه داخلی مجلس و ترکیب بندی کمیسیون‌ها و در نظام حکمرانی حوزه انرژی و همچنین راهبری علمی انجام خواهد شد.

شریعتی در باره محور پنجم افزود: توجه ویژه به منابع انسانی، حوزه انرژی و توجه ویژه به منابع انسانی در حوزه انرژی و توسعه آموزش و تحقیقات علمی مبتنی بر عدالت در این زمینه‌ است.

وی گفت: سه شنبه کمیسیون انرژی ساعت 8 تا 9:30 صبح جلسه هیأت رئیسه کمیسیون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهد داشت، ضمن این که ساعت 10 هم قرار است وزیر نفت در این کمیسیون حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد که این سوالات در سامانه مجلس ثبت شده و توسط هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون انرژی ارجاع شده است و قرار است نمایندگان سؤال کننده هم در این جلسه حضور داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه ساعت 14 کمیسیون انرژی هم قرار است اردکانیان وزیر نیرو در این کمیسیون حاضر شده و به برخی سوالات ارجاع‌شده به این کمیسیون پاسخ داده شود.
https://naftonline.ir/news/21482/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0