کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محاکمه سلطان پتروشیمی پایانی بر ٢۵ سال فساد

سایت نفت ما , 7 مرداد 1399 ساعت 14:50

دادگاه متهمان شرکت بازرگانی پتروشیمی در حالی وارد دوازدهمین جلسه خود شد که هنوز به اتهامات متهم اصلی پرونده محسن احمدیان رسیدگی نشده است.


پرونده سلطان پتروشیمی از زمانی کلید خورد که بخش خصوصی خریدار شرکت بازرگانی پتروشیمی اقدام به شکایت برعلیه شبکه گسترده فساد مالی در این شرکت و سردسته این شبکه یعنی محسن احمدیان نمود و این پایانی بر فساد ۲۵ ساله موجود در شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران بود.  محسن احمدیان که از ابتدا مدیریت بازرگانی شرکت بازرگانی پتروشیمی را قبل و بعد از خصوصی شدن به عهده داشت به سلطان بازار تجارت محصولات پتروشیمی در داخل و خارج از کشور معرفی شد و شبکه گسترده ای از شرکای راهبردی را به منظور سوء استفاده مالی برای خود ایجاد کرده بود.

این شبکه با نفوذ در لایه های مختلف دولت و حاکمیت با انحراف روند اصلی موضوع و همچنین انحراف افکار عمومی و بازی رسانه ایِ بسیار قدرتمند توانست پرونده ای عادی راه به مسیر پیچیده ای هدایت کند. برخی منابع می گویند بخش عمده ای از بازار پتروشیمی در دهه اخیر در قبضه وی بوده است و اگر کسی بر خلاف نظر و رای وی در بازار عمل می کرد به طرق گوناگون از دوره رقابت حذف می شد. علی رغم هشدار برخی آگاهان بازار مبنی بر فساد مالی شبکه یاد شده، احمدیان بعد ها مسئولیت حساس دیگری گرفت و به سمت مدیرعاملی یکی از شرکت های گروه سرمایه گذاری وابسته به ساتا منصوب شد.

بر اساس گزارش های رسیده یکی از مقامات عالی اجرایی با آگاهی از اقدامات فرد یاد شده در همان زمان دستور برکناری وی را صادر کرد اما تعلل ها در برخورد با نامبرده و همچنین اعمال نفوذ برخی گروه های خاص و ذی نفوذ باعث ابقای وی در سمت خود شد درحال حاضر نیز شبکه متعلق به وی با صرف هزینه های کلان در حال تلاش برای اعمال نفود و لوث کردن پرونده و ارایه آدرس های غلط رسانه ای در این باره هستند.

حال این سوال مطرح است که چگونه است که محسن احمدیان و محمد حسین شیر علی به عنوان متهمان ردیف اول و اصلی این پرونده که براساس کیفر خواست به جرم خود اقرار کرده اند از آنها در رسانه ها کمتر نام برده می شود!؟


کد مطلب: 21465

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21465/محاکمه-سلطان-پتروشیمی-پایانی-٢۵-سال-فساد

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir