کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل باشگاه ملی حفاری:

تابع وزارت نفت هستیم؛ قصد کناره‌گیری از لیگ را نداریم

ایسنا , 25 تير 1399 ساعت 16:41

مدیرعامل باشگاه ملی حفاری با رد تمام شایعات مبنی بر تصمیم مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری به عدم تیم‌داری در لیگ دو فوتبال کشور، گفت: اگر هدف تیم‌داری نبود، بودجه آن را مشخص نمی‌کردیم.


به گزارش نفت آنلاین سید سالار محمدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 25 تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: ورزش حفاری یکی از قطب‌های ورزش استان و کشور محسوب می‌شود که در بخش‌های قهرمانی و همگانی نیز تیم‌داری می‌کنیم. در حال حاضر باشگاه ملی حفاری با توجه به اولویت و اهمیت ورزش همگانی در سلامت، نشاط و شادابی کارکنان در 30 رشته همگانی فعالیت دارد. به ویژه از زمانی که آقای موسوی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران شده است، به توسعه و ترویج ورزش همگانی بین کارکنان و خانواده آن‌ها و همچنین دستگاه‌های حفاری تاکید ویژه داشته است.

*ورزش حفاری تنها مختص استان خوزستان نیست

وی ادامه داد: شرکت ملی‌حفاری، 72 دستگاه در چندین استان کشور دارد و به نوعی ورزش ملی‌حفاری، ورزش فراستانی محسوب می‌شود که همه رشته‌های آن نیز مورد حمایت قرار دارند و این واقعا یک کار بزرگی است و نشان می‌دهد ورزش حفاری تنها مختص استان خوزستان نیست.

*سال 98، از سال‌های خوب ملی‌حفاری در ورش قهرمانی بود

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری با بیان این‌که در سال 98 علی‌رغم کاهش بودجه قهرمانی، تاکید مدیرعامل و هیات مدیره شرکت ملی ‌حفاری فعالیت در بخش ورزش و ترویج و توسعه ورزش همگانی بوده است، افزود: باشگاه ملی حفاری در این بخش اقدامات خوبی داشته است، ضمن این‌که در بخش زیرساختی به بازسازی اماکن ورزشی و افزایش تعداد رشته‌های همگانی پرداختیم. همچنین در ورزش قهرمانی یکی از سال‌های خوب ملی حفاری را شاهد بودیم و علی‌رغم کاهش بودجه، با همت آقای موسوی که یک مدیرعامل ورزشی است در 10 رشته قهرمانی فعالیت داشتیم، در حالی که در سال 97 تنها در سه رشته ورزش قهرمانی فعال بودیم.

*جنگ نابرابرای با سایر تیم‌ها داریم

وی با اشاره به عملکرد خوب ملی‌حفاری در رشته‌های تحت پوشش، خاطر نشان کرد: در بیشتر رشته‌های ورزشی نتیجه گرفتیم، آن هم با کاهش بودجه‌ای که داشتیم. در واقع یک جنگ نابرابر با سایر باشگاه‌ها داریم و شاید پول قرارداد دو بازیکن رقبای ما به اندازه کل بودجه باشگاه ملی‌حفاری باشد. در هر صورت بودجه اندک داشتیم اما خروجی‌مان بسیار خوب بود و طبق برنامه‌ریزی‌مان تلاش‌مان این بود که از کم‌ترین بودجه بهترین استفاده را داشته باشیم.

*اگر هدف تیم‌داری در لیگ 2 فوتبال نبود، بودجه آن را مشخص نمی‌کردیم

محمدنیا همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم فوتبال ملی‌حفاری در لیگ دسته دو کشور به چه صورت است و چرا در حالی که این تیم تست کرونا است اما هنوز نتوانسته تمرینات خود را برای حضور در ادامه لیگ آغاز کند؟ گفت: رشته‌های فوتبال و فوتسال ما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی تحت نظر شرکت ملی نفت و وزارت نفت، هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند. فعالیت باشگاه حفاری در رشته فوتبال با دستور مستقیم شخص آقای موسوی صورت گرفت و این رشته به رشته‌های قهرمانی شرکت اضافه شد و این هم در راستای مسئولیت اجتماعی‌مان بود. در هر صورت برای آن برنامه‌ریزی شد و بودجه آن نیز مشخص گردید اما با توجه به بخشنامه‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت به دلیل شیوع کرونا، هنوز تمرینات تیم آغاز نشده است و اگر نمی‌خواستیم در لیگ دو شرکت کنیم، برای آن برنامه‌ریزی نمی‌کردیم و بودجه آن را مشخص نمی‌کردیم.

*در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های ظالمانه هستیم

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تمام تیم‌های قهرمانی‌مان تا پایان فصل به کار خود ادامه دهند، افزود: در حال حاضر با توجه به ویروس کرونا و حساسیتی که روی شرکت‌های نفتی وجود دارد، فعالیت‌های ورزشی تعطیل هستند که در این بخش نیز باید به ستاد مبارزه با کرونای شرکت ملی نفت برای سخت‌گیری در بازگشایی اماکن و فعالیت‌های ورزشی حق بدهیم زیرا بحث نفت، شرکت‌های نفتی و به ویژه شرکت ملی‌حفاری با سایر شرکت‌ها فرق دارد چراکه ما در خط مقدم مبارزه با تحریم‌های ظالمانه هستیم و اگر در بحث فعالیت‌های ورزشی و بازگشایی اماکن سخت‌گیری صورت نگیرد و از نظر کرونا آسیبی متحمل شویم، واقعا در بحث اقتصادی ضربه خواهیم خورد.

*وزارت نفت به هیچ تیم نفتی اجازه فعالیت نداده است

مدیرعامل باشگاه ملی حفاری ادامه داد: سازمان لیگ دستور به ادامه مسابقات لیگ دسته دو کشور داده است ولی هنوز وزارت نفت و شرکت ملی نفت به هیچ تیم نفتی اجازه فعالیت نداده است زیرا اگر یکی از اعضای تیم‌ها از نظر کرونا آسیب ببیند و این بیماری به کارکنان انتقال پیدا کند واقعا بحث اقتصاد کشور مختل می‌شود و از این نظر در زمینه صادر شدن بخشنامه از سوی ستاد مبارزه با کرونای شرکت نفت در راستای عدم بازگشایی اماکن و عدم آغاز فعالیت‌های ورزشی حق می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌ها عنوان کردند که موسوی، مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری، مخالف فعالیت تیم فوتبال این شرکت در لیگ دسته دو کشور است، گفت: اصلا این موضوع صحت ندارد و آقای موسوی یک فرد ورزشی است و تاکنون حمایت صد درصدی داشته است. تاکنون نیز با حمایت‌های او 70 درصد از مبلغ قرارداد اعضای تیم‌ها پرداخت شده است و این اولین سال در طی چند سال اخیر فعالیت‌ تیم‌های ورزشی باشگاه ملی حفاری است که به این صورت عمل می‌شود و این نشان از طرفداری وی از ورزش قهرمانی است و در این شرایط اقتصادی یک کار بزرگ محسوب می‌شود. در مجموع این نوع اقدام کردن، حقانیت آقای موسوی و باشگاه ملی‌حفاری را نشان می‌دهد.

*قصدی برای کناره‌گیری از لیگ 2 فوتبال نداریم

محمدنیا خاطر نشان کرد: ملی حفاری یک باشگاه بدون برنامه نیست و این گونه نیست که میانه‌های فصل از تیم‌داری پشیمان شویم و اکنون هم هیچ قصدی منبی بر کناره‌گیری از حضور در ادامه رقابت‌های لیگ دسته دو کشور نداریم ولی با توجه به این‌که یک شرکت تابعه وزارت نفت هستیم، اولویت‌های ما دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت نفت است و اگر به ما بگویند فعالیت ورزشی‌تان را شروع کنید، این مهم انجام می‌شود و اکنون که دستور به تعطیلی فعالیت‌ها در هر دو بخش همگانی و قهرمانی داده‌اند نیز موظف به تبعیت هستیم.

*بخشنامه وزارت نفت برای ما مهم است

وی همچنین در پاسخ به این سوال پس چگونه سایر تیم‌های نفتی از این دستور تبعیت نداشته‌اند و فعالیت‌شان را آغاز کرده‌اند؟ گفت: آن‌ها شاید تخلف کرده‌اند. به هر حال بخشنامه‌های وزارت نفت، یک بام و دو هوا نیست و وقتی بخشنامه‌ای صادر می‌شود برای همه است و اگر فردی از بخشنامه تبعیت نکند، تخلف کرده است و خودش باید پاسخگو باشد. به هر حال ملاک ما تیم‌های دیگر نیستند و بخشنامه برای‌مان مهم است که تاکنون نیز از آن تبعیت کرده‌ایم. ضمن این‌که علی‌رغم هزینه‌ای که تست کرونا به ما تحمیل می‌کرد، این تست از تمام اعضای تیم فوتبال ملی‌حفاری برای حضور در لیگ دو گرفته شد و از این بابت مشکلی نداریم.

*همیشه یار و یاور اداره‌کل ورزش خوزستان بوده‌ایم

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری با بیان این‌که همیشه یار و یاور اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بوده‌ایم و به جوانان کمک کرده‌ایم، تاکید کرد: با توجه به بودجه‌ باشگاه ملی‌حفاری، در جنگ نابرابر با سایر تیم‌ها بوده‌ایم اما تلاشم‌ان استفاده از جوانان استان و کمک به آن‌ها بوده است و تیم‌های‌مان با این بودجه و پتانسیل نیز عناوین مختلفی کسب کرده‌اند.

*چرا دستورالعمل خود را نقض می‌کنند؟

وی درباره تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری نیز عنوان کرد: تیم ما در مرحله گروهی به قهرمانی رسید و در اولین بازی پلی‌آف نیز به پیروزی دست پیدا کردیم که متاسفانه با شیوع کرونا لیگ تعطیل شد اما در جلسه‌ای که با مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ برای تعیین تکلیف ادامه مسابقات لیگ داشتیم، قرار شد تا وضعیت استان‌های چهار تیم حاضر در پلی‌آف سفید نشده است، دستور به آغاز ادامه مسابقات ندهند اما در حالی که هنوز وضعیت این چهار استان سفید نشده است، دستور به آغاز تمرینات می‌دهند و سوال این است چگونه دستورالعمل خود را نقض می‌کنند؟

*شرکت حفاری از نظر کرونا وضعیت سفیدی دارد

محمدنیا گفت: شرکت ملی نفت و وزارت نفت خط مقدم اقتصاد کشور هستند و حساسیتی که در راستای بازگشایی اماکن و آغاز فعالیت‌های ورزشی از سوی شرکت نفت و وزارت نفت وجود دارد، به حق است و با همین حساسیت موجود، شرکت ملی حفاری از نظر کرونا وضعیت سفیدی دارد زیرا تمام پروتکل‌ها رعایت شده و این باعث افتخار برای خوزستان است.

وی افزود: به هر حال در خصوص وضعیت تیم فوتبال باشگاه ملی‌حفاری به فدراسیون و سازمان لیگ اعلام کرده‌ایم که قصد کناره‌گیری از مسابقات را نداریم و حتی تاکنون کسی که هم به ما نگفته است که تیم‌داری نکنید. در فصل جدید مسابقات بخش قهرمانی نیز تیم‌داری خواهیم کرد. در هر صورت نامه ممنوعیت فعالیت ورزشی با توجه به شیوع کرونا را به سازمان لیگ داده‌ایم تا خودشان پیگیری‌های لازم را داشته باشند زیرا می‌دانند که مشکل استان خوزستان نیست و یک مشکل کشوری است.

*انتظار داریم، وزارت نفت به تیم‌های نفتی خوزستان نگاه ویژه داشته باشد

مدیرعامل باشگاه ملی‌حفاری خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که استان خوزستان و شهرهای آن خواستگاه نفت هستند، انتظار داریم وزارت نفت به تیم‌های نفتی خوزستان نگاه ویژه‌ای داشته باشد و به ما کمک کند و این استان از سایر استان‌هایی که مضرات نفتی را متحمل نمی‌شوند، مستثنی باشد. و امیدوار هستیم تصمیم خوبی در این زمینه گرفته شود. البته نمایندگان خوزستان پیگیر مشکلات تیم‌های نفتی هستند تا به استان خوزستان نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.
    
*احتمالا امسال در بخش قهرمانی، کاهش تیم خواهیم داشت

وی درباره تیم‌داری در فصل آینده بخش‌های قهرمانی نیز گفت: با توجه به کاهش بودجه احتمالا با کاهش تعداد تیم‌ها مواجه خواهیم شد اما در مجموع تیم‌داری صورت می‌گیرد. از زمانی تاکنون که آقای موسوی، مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری شده، حس نیت خود را با عملکرد و دیدی که نسبت به ورزش داشته است، نشان داده است.


کد مطلب: 21408

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21408/تابع-وزارت-نفت-هستیم-قصد-کناره-گیری-لیگ-نداریم

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir