کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ذخیره بی سابقه نفت بر روی نفتکش های چینی

13 تير 1399 ساعت 15:22

چین ۷۳ میلیون بشکه نفت برروی ۵۹ نفتکش شناور بر روی دریا در سواحل شمالی کشور ذخیره کرده است.


به گزارش نفت آنلاین ،  به نقل از سی ان ان، چین در بهار سال جاری میلادی آنقدر نفت خام ارزان خریداری کرده که ترافیکی از نفتکش ها در بنادر آن برای تخلیه این نفت ایجاد شده است.

 دومین اقتصاد بزرگ دنیا و دومین مصرف کننده بزرگ نفت پس از آمریکا، تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی 73 میلیون بشکه نفت برروی 59 نفتکش شناور بر روی دریا در سواحل شمالی کشور ذخیره کرده است. این مقدار نفت سه چهارم تقاضای نفت کل سیاره زمین است.

بشکه های نفتی که امروز به بنادر چین می‌رسند، در ماه‌های مارس و آوریل خریداری شده‌اند یعنی زمانیکه قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به پایین ترین حد رسیده بود. نفت آمریکا در بیستم آوریل برای اولین بار در تاریخ زیر صفر دلار در هر بشکه معامله شد.

 ذخایر نفتی شناور چین از پایان ماه مه 4 برابر شده است. انباشته شدن این ذخایر بر روی دریا نشانه تمایل چین به خرید نفت ارزان در زمان شوک های شدید در بازار انرژی است.

در واقع، خرید بالای نفت چین باعث شد که بازار آسیب دیده نفت دوباره رونق بگیرد. درست هفت هفته پس از سقوط قیمت نفت تا منفی 40 دلار در هر بشکه، قیمت نفت خام آمریکا به 40 دلار در هر بشکه رسید. این 80 دلار افزایش نتیجه کاهش بی سابقه تولید نفت توسط اوپک و روسیه، برداشته شدن محدودیت های اعمال شده جهت مهار گسترش ویروس کرونا و تقاضای بالا از طرف چین بود.

چین،دومین اقتصاد بزرگ جهان ، برای فعال نگه داشتن اقتصادش به شدت وابسته به واردات نفت است. به همین دلیل است که همواره در زمان پایین بودن قیمت نفت، ذخایر نفتی خود را پر میکند.

 واردات نفت چین 19 درصد در ماه مه نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به رکورد 11.3 میلیون بشکه در روز رسید. انتظار می رود واردات نفت این کشور در ماه ژوئن از این رکورد هم فراتر رفته باشد. بخش بزرگی از این واردات مربوط به آمریکای لاتین می شود.
 برزیل اصلی ترین منبع تامین نفت خام ذخیره شده بر روی منابع شناور چین است. پس از برزیل، عراق، عربستان و نیجریه قرار دارند.


کد مطلب: 21336

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21336/ذخیره-بی-سابقه-نفت-روی-نفتکش-های-چینی

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir