تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
سخنگوی دولت پاسخ می دهد

آیا قیمت گازوییل افزایش می یابد؟

سخنگوی دولت گفت: دولت هیچ بنایی بر افزایش قیمت گازوئیل ندارد، متأسفانه می‌بینیم این موضوع ذهن بسیاری از کشاورزان عزیز و افرادی را که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند درگیر کرده است و مدام در این باره شایعه‌پراکنی می‌شود.
سخنگوی دولت | نفت آنلاین
سخنگوی دولت | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ تیرماه) در نشست خبری گفت: امروز آثار تخریبی تحریم‌های بی‌سابقه و همپوشانی آن با شروع بیماری کرونا را که فقط یک بیماری در عرصه پزشکی نیست و آثار عظیم اقتصادی - اجتماعی در همه دنیا داشته است، می‌بینیم.

در کنار آنها تهدیدهای بی‌سابقه‌ای که امروز باند حاکم بر کاخ سفید و آثار و علائم به حرکت در آوردن جریان‌های ناامن‌کننده داخل کشور را هم از سوی بدخواهان ایران مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: دولت هم در خط مقدم مقابله با تهدیدهای نظامی - امنیتی و فشار بی‌سابقه و خشن اقتصادی و همچنین سخت شدن زندگی مردم ناشی از این فشارها قرار دارد. در کنار این مسئله، عملیات روانی گسترده هم در کشور صورت می‌گیرد. عبور موفق از این مقطع وظیفه ملی همه ماست. امروز باید بیش از گذشته همه قوا، نهادهای مدنی و مردم جامعه در کنار هم قرار بگیریم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: وقتی سخن از عملیات روانی کردم، می‌خواهم به دو نمونه اشاره کنم. چند بار در همین نشست با پرسشی که شما درباره قیمت گازوئیل کردید، عنوان کردم که دولت هیچ بنایی بر افزایش قیمت گازوئیل ندارد. متأسفانه می‌بینیم ذهن بسیاری از کشاورزان عزیز و افرادی را که در حوزه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند درگیر کرده و مدام در این باره شایعه‌پراکنی می‌شود.

ربیعی عنوان کرد: خوشبختانه زمانی که فشار آوردند و ما را از صادرات نفت محروم کردند، صادرات ما در حوزه صنعت و معدن رشد بسیار خوبی داشته و اهداف صادراتی ما محقق شده، به طوری که ما در سال ۹۹ با همه فشارهایی که داشتیم نگرانی از ناحیه تأمین ارز نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت گفت: برای جلوگیری از قاچاق و کمک به وضع معیشتی مرزنشینان به آنها اجازه داده شد از فرآورده‌های نفتی، صادرات داشته باشند. بر این اساس ۴۵۰ میلیون لیتر توسط وزارت نفت به روستاهای مرزنشین تا شعاع ۲۰ کیلومتر اختصاص داده می‌شود.

وی افزود:‌ ۲۰ درصد ارزش ریالی صادرات را به مرزنشینان خواهیم داد که از این ۲۰ درصد، ۸۰ درصد آن به حساب مستقیم خانوارها اختصاص خواهد یافت و باقی آن برای اشتغال و توسعه در این مناطق استفاده می‌شود.
https://naftonline.ir/news/21306/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عیسی
مگه چیز دیگه هم مونده که گرون نکرده باشن این اون کشوری بود که به ما جون هاش قول داده بودید واقعا که
0