کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت نماینده اهواز از چرایی از دست دادن ریاست کمیسیون انرژی توسط خوزستانی‌ها

رهیاب نیوز , 7 تير 1399 ساعت 16:54

سید کریم حسینی رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان:در کمیسیون انرژی ۸ نفر از ۲۳ نفر شرایط مدیریت کمیسیون را داشتند که در مرحله نخست، پنج نفر از استان اعلام کاندیداتوری کردند و بعد از جلسات و مشورت های فراوان تعداد به ۳ نفر رسید.


به گزارش نفت آنلاین ، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در نشست خبری اصحاب رسانه خوزستان، در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان خوزستان به دلیل عدم همدلی نتوانستند ریاست کمیسیون ها را کسب نمایند گفت: باید دانست در عین اینکه نمایندگان خوزستان از وحدت حداکثری برخوردار هستند اما هیچ گاه همدلی صددرصد وجود نخواهد داشت.

سید کریم حسینی گفت: طی اقداماتی که برای تصاحب برخی از جایگاه ها در مجلس شد، متاسفانه با عدم همراهی و همکاری برخی نمایندگان استان مواجه شدیم، البته همه نمایندگان مستقل و صاحب رای هستند و مکانیزم ریاست مجمع بدین گونه نیست که رئیس مجمع همانند یک مدیر کل باشد و  حرف اول و آخر را بزند.

وی تصریح کرد: بنده نقد پیرامون مسأله ریاست کمیسیون ها را می پذیرم اما دربحث حضور در هیئت رئیسه مجلس، تلاش های فراونی شد ولی جمع آوری رای از صحن علنی، با یک کمیسیون بسیار متفاوت است.

وی افزود: گرچه متاسفانه همان افرادی که در کمیسیون انرژی برای ما مشکل ایجاد کردند، در بحث هیئت رئیسه نیز اقدامات مشابهی را داشتند.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: عده ای خارج از مجمع نمایندگان به دنبال ایجاد تفرقه و عدم وحدت نمایندگان استان، علی الخصوص در بین نمایند گان جدید و قدیم هستند.

وی افزود: به رغم آنکه همه نمایندگان استان از یک ائتلاف بوده و از روز اول نیز تلاش شد تا هماهنگی کامل را داشته باشیم، متاسفانه فشار های بیرونی و البته برخی از تصمیمات فردی که در درون مجموعه ی نمایندگان صورت گرفت، منجر به ناکامی در قضیه کمیسیون انرژی شد.

وی در تشریح آنچه در ماجرای ریاست کمیسیون انرژی گذشت گفت: در کمیسیون انرژی ۸ نفر از ۲۳ نفر شرایط مدیریت کمیسیون را داشتند که در مرحله نخست، پنج نفر از استان اعلام کاندیداتوری کردند و بعد از جلسات و مشورت های فراوان تعداد به ۳ نفر رسید.

حسینی گفت: روز یکشنبه ای که رای گیری جهت ریاست کمیسیون انرژی انجام شد، یکی از دوستان کناره گیری نموده و ۲ بزرگوار دیگر ادامه مسیر دادند و قرار شد که رئیس مجمع با سایر نمایندگان استان ها رایزنی نموده و فضای رای گیری کمیسیون انرژی را بسنجد که این اتفاق افتاد و در مشورتی که با سایر اعضای کمیسیون انرژی داشتیم، اکثریت مذاکرات بر روی یک گزینه یعنی آقای آغاجری بود.

وی افزود: تصمیم ۷ نفر از اعضای کمیسیون این بود که آقای آغاجری تنها گزینه کاندیدا باشد که لحظات آخر، فرد دیگری از استان، اعلام کاندداتوری کرد و اتفاقا کمترین آرا را بین سه گزینه خوزستانی را به دست آورده و در نهایت با تساوی آرای آقای آغاجری و عباسی ریاست فعلی کمیسیون انرزی رو بروشدیم.

وی ادامه داد: طبق آیین نامه نتیجه به قرعه کشی موکول شد و متاسفانه ما ریاست کمیسیون را ازدست دادیم! این عدم همراهی و عدم انسجام در کل مجمع نبوده بلکه به دلیل عدم همکاری یک نماینده بود که متاسفانه در همه جایگاه هایی که برای استان دنبال کرده ایم، ایشان ورود کرده و موجب شد تا نتیجه به نفع استان پیش نرود.


رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در پایان تاکید کرد: پیش بینی می کنیم دو تا سه نفر از نمایندگان این مسیر را در چهار سال آینده دنبال کنند که قطعا، به وحدت سایر نمایندگان لطمه ای نمی زند؛ هر چند اقدام ناهماهنگ این آقایان موجب آسیب است ولی اینگونه نیست که اگر ریاست کمیسیون و یا حضور در هیات رئیسه را نداشته باشیم، مطالبه مردم استان را در کمیسیون ها رها خواهیم کرد.


کد مطلب: 21274

آدرس مطلب :
https://www.naftonline.ir/news/21274/روایت-نماینده-اهواز-چرایی-دست-دادن-ریاست-کمیسیون-انرژی-توسط-خوزستانی-ها

نفت آنلاین
  https://www.naftonline.ir