تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
تصورات غلط مردم نسبت به کارگران نفتی!

وضعیت باورنکردنی حقوق و دستمزد کارکنان نفت

در حالی واکنش‌ها به خودکشی عمران، کارگر صنعت نفت در میادن نفتی یادآوران همچنان ادامه دارد که فیش‌های رسیده به رسانه بازار نشان می‌دهد که بسیاری از کارگران صنعت نفت که قراراد پیمانکاری دارند حقوقی کمتر از سه میلیون تومان دریافت می‌کنند. این در حالی است که حقوق‌های نجومی ‌این وزارتخانه به کارمندان نور چشمی ‌و آقازاده‌ها می‌رسد.
کارکنان صنعت نفت | نفت آنلاین
کارکنان صنعت نفت | نفت آنلاین
«به دلار حقوق می‌گیرند و پولشان از پارو بالا می‌رود، به استخدام وزارت نفت که در بیایی نانت در روغن است، هیچ کارگری به اندازه کارگران صنعت نفت در ایران درآمد ندارد، تنها نیمی ‌از ماه را کار می‌کنند و برای ۱۵ روز کار چند برابر یک کارگر در پایتخت حقوق می‌گیرند.» این‌ها بخشی از تصورات عموم مردم نسبت به کارگران صنعت نفت است که خودکشی عمران محمدی روشن کارگر بومی ‌شهرستان هویزه در میدان نفتی یادآوران نشان داد که فاصله زیادی با حقیقت دارد.

عمران روشنی که از کارکنان شرکت پیمانکاری مؤسسه «نظم آفرینان ایمان» بود، چهارشنبه هفته گذشته به نشانه اعتراض به حقوق معوق خود در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ در میدان نفتی یادآوران خود حلقه آویز کرد. با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب برای ارایه حقوقهای عادلانه به کارگران، هنوز در این بخش کاستی هایی زیادی وجود دارد و اقدام و برنامه های مسئولین، فاصله زیادی با منویات رهبر انقلاب دارد.

عمران تنها کارگر نفت نیست که دیگر تاب مقابله با حقوق ناکافی و فضای رانت آلود این صنعت در برابر سختی‌های زیاد کار در سکوهای نفتی و در گرمای بالای ۶۵ درجه را ندارد. محمد (برای اینکه مشکلی برای مصاحبه شوندگان ایجاد نشود از نام مستعار در این گزارش استفاده شده است) یکی کارگران نفت در جزیره سیری است که حدود ۷ سال سابقه کار روی سکوهای نفتی را دارد. او می‌گوید: که اگر رانتی نداشته باشید و در قالب آزمون‌های استخدامی‌ جذب وزارت نفت نشده باشید و قراردادت در قالب پیمانکاری باشد، حقوقت به ۳ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

ادعایی که شاید در ابتدا تصورش سخت باشد اما نگاهی به فیش‌های ارسالی به خبرگزاری بازار نشان می‌دهد که واقعیت تلخ تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. فیش‌هایی که نشان می‌دهد برخی از کارگران که به صورت پیمانکاری مشغول به کار هستند حتی دریافتیشان کمتر از نرخ مصوب شورای عالی کار(دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) است.

حقوق‌های نجومی ‌به نورچشمی‌ها رسید

البته شرایط برای همه یکسان نیست. مهر ۹۵ بود که عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور گزارشی تفصیلی از وضعیت حقوق‌های نجومی‌ در مجلس قرائت کرد. براساس این گزارش، وزارت نفت و شرکت‌های زیرمجموعه آن جزء نهادهایی بودند که بیشترین پرداخت‌های مازاد در ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به خارج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری را داشتند. حقوق‌های نجومی ‌که به گفته بهارستان نشین‌ها نصیب نورچشمی‌های مسئولین می‌شود.

علی گل‌مرادی عضو کمیسیون انرژی در مجلس دهم که معتقد است آشفتگی شدیدی در پرداخت حقوق و مزایا در صنعت نفت وجود دارد، به بازار می‌گوید: تفاوت حقوق در این صنعت بسیار بالاست. برخی از کارگران و کارمندان این صنعت حقوق‌های نجومی‌ می‌گیرند و برخی هم از حداقل حقوق مصوب دولت هم بی نصیب هستند.

او با اشاره به مدل‌های متعدد قراردادها در صنعت نفت، گفت: ارکان ثالث، پیمانکاری، قرارداد مدت موقت، قرارداد مدت دائم، رسمی ‌تنها بخشی از مدل‌های قراردادی در این صنعت است که منجر به ایجاد اختلاف‌های میلیونی در میزان حقوق دریافتی کارگران و کارمندان این صنعت شده است. به عنوان مثال در حالی برخی از کارمندان این وزارتخانه که قرارداد دائم دارند حقوق‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که تعداد زیادی از کارگران این صنعت در قالب پیمانکاری و ارکان ثالث فعالیت می‌کنند، دریافتیشان به حدود ۲ میلیون تومان در ماه می‌سد. این در شرایطی است که حداقل سبد معیشتی خانوار ۴.۵ میلیون تومان تعیین شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم: در حالی برخی از کارمندان قرارداد دائم وزارت نفت  حقوق‌های ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند که تعداد زیادی از کارگران این صنعت که در قالب پیمانکاری و ارکان ثالث فعالیت می‌کنند، دریافتیشان به حدود ۲ میلیون تومان در ماه می‌سد. این در شرایطی است که حداقل سبد معیشتی خانوار ۴.۵ میلیون تومان تعیین شده است

کمبود نیرو در بخش عملیاتی، مازاد در بخش ستادی

«کل نیروها رسمی‌و قراردادی نفت در سال ۸۴ بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر بود که وقتی در سال ۹۲ برگشتم، این تعداد با وجود واگذاری‌ پالایشگاه‌های نفت و مجتمع‌های پتروشیمی‌ به بخش خصوصی، به ۲۲۰ هزار نفر رسیده بود.» این جملات را بیژن زنگنه، وزیر نفت، در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم بیان کرده است. جملاتی که در طول سال‌های گذشته به نوعی نشان می‌داد که صنعت نفت با چیزی حدود ۶۰ هزار نیروی مازاد مواجه است. اما چطور است که با این حجم از نیروی مازاد هرسال قراردادهای متعددی با شرکت‌های پیمانکاری برای انجام امور عملیاتی بسته می‌شود. گل مرادی می‌گوید: در صنعت نفت به نوعی هم با مازاد نیرو مواجه هستیم و هم کمبود. در بخش ستادی با مازاد شدید نیرو مواجه هستیم به طوری که وقتی وارد اتاق‌های وزارتخانه و شرکت‌های زیر مجموعه آن می‌شوی می‌بینید که در هر اتاق چندین نفر نشسته اند بی آنکه کاری انجام دهند. اما در بخش عملیاتی که اتفاقا مهم ترین بخش صنعت نفت است با کمبود نیرو مواجه هستیم.

در حالی وزارت نفت از بدنه قوی کارشناسی با دانش فنی بالا و تخصص لازم محروم است که بنابر اظهارات شخص بیژن زنگنه حدود ۴۰ هزار نفر از کارکنان وزارت نفت نیروی حراست یا انتظامات هستند.

کار سخت‌تر، حقوق کمتر

اما این تمام مشکل نیست. جذب نیرو در وزارت نفت عمدتا نه بر اساس تخصص و توانایی افراد بلکه بر اساس رابطه صورت می‌گیرد. عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بسیاری از مدیران صنعت نفت حتی تحصیلاتشان مرتبط با این صنعت نیست و متناسب با نیازهای این صنعت آموزش ندیده اند، ادامه داد: بخش زیادی از قراردادهای مدت معیین و دائم هم اکنون در سن بازنشستگی قرار داشته و بهره وری لازم را به وِیژه برای کار کردن در میادین نفتی ندارند و معمولا پشت میزنشین هستند.

به گفته او، وزارت نفت به جای اینکه کمبود نیروی متخصص و کارآمد را در بخش عملیاتی از طریق جذب نیرو به صورت قراردادی را حل کند، سراغ شرکت‌های پیمانکاری رفته است. این درحالی است در شرکت‌های پیمانکاری حقوق و مزایا تابع قانون کار بوده و سختی کار در صنعت نفت در آن لحاظ نشده و همین مساله منجر بع بروزشکاف در این صنعت شده است. کارهای سخت را کارگران پیمانی انجام می‌دهند اما حقوق و مزایا به کارمندان رسمی‌می‌رسد.

فعالین صنعت نفت شکایت خود از اجرا نشدن درست قانون در رابطه با حقوقشان را به دیوان عدالت اداری برده اند و با وجود اینکه دیوان رای به محکومیت این وزارتخانه داده بازهم مسئولین تن به اجرای قانون نمی‌دهند.
 

 
شکایت کارگران نفت از وزارت نفت

اختلاف‌های حقوقی حالا منجر به بروز مشکلاتی در صنعت نفت شده است. یکی از مطلعین صنعت نفت در اینباره به بازار می‌گوید: در حال حاضر چند دستگی شدیدی بین کارمندان و کارگران این صنعت ایجاد شده است. به واسطه اختلاف‌های شدید حقوقی برخی تصور می‌کنند که حق و حقوقشان توسط عده‌ای دیگر در حال ضایع شدن است. به گفته او، قانون نفت از خدمات کشوری مستثنی است و دریافتی افراد متناسب با ضرایبی که برای سختی کار تعیین شده محاسبه می‌شود. به عنوان مثال حقوق کسی در در سکوی نفتی کار می‌کند با کسی که در بخش ستادی متفاوت است. اما همین قانون هم سال‌هاست که دیگر اجرا نمی‌شود.

این فعال صنعت نفت، می‌گوید: اگر همین قانون به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات کارگران این صنعت حل می‌شود اما مشکل اینجاست که وزارت نفت در طول ۶ سال گذشته کمترین توجه را به سطح معیشتی حقوق فعالین این صنعت نداشته و مزایای کارکنان این صنعت یکی یکی در حال حذف شدن است. مزایای ما یکی یکی در حال حذف شدن است. امکانات رفاهی را به حداقل رسیده و بهداشت و درمانمان را هم ما حذف کرده‌اند.

 فعالین صنعت نفت شکایت خود از اجرا نشدن درست قانون در رابطه با حقوقشان را به دیوان عدالت اداری برده اند و با وجود اینکه دیوان هم رای به محکومیت این وزارتخانه داده بازهم مسئولین تن به اجرای قانون نمی‌دهند.

صاحبان خانه ای که مهمان می‌شود

«در خیلی از مناسبت‌های خاص در کنار خانواده خود نیستیم. همین چند وقت پیش یکی از همکارانم به دلیل نبود پرواز در هنگام تولد فرزندش در کنار خانواده خود نبود. اما کسانی که از دور به قضیه نگاه می‌کنند، می‌گویند که ٢ هفته کار می‌کنید و دو هفته کامل استراحت؟ از این بهتر نمیشود!» این بخشی از گفته‌های محمد است که بعد از ۷ سال سابقه کاری برای جوشکاری آنهم روی سکوی نفتی تنها ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد. حقوقی که در برابر افسردگی، استرس، فشارهای روحی و روانی کار به صورت اقماری و گرمای طاقت فرسای این منطقه تقرییا هیچ است.

یکی دیگر از کارگران می‌گوید که کارگران نفت تقریبا ۷ ماه از سال (با احتساب یک ماه مرخصی) را کنار خانواده خود هستند. وقتی ۵ ماه از سال را نیستی کم کم حضورت در خانه رنگ می‌بازد. برای حل مشکلات زندگی کمتر روی شما حساب باز می‌کنند و حکم یک مهمان را در خانه خود را پیدا می‌کنید.

یکی دیگر می گفت: فشار روانی ناشی از کار اقماری گاهی بیشتر از سختی کار در شرایط نامناسب جوی و آب و هوایی است. وقتی به منزل رفتم با شکایت همسرم مواجه شدم همسرم می گفت که با آمدن تو، نظم زندگیمان به هم می‌خورد. ببین، این بچه تا دیر وقت بیدار است و نمی‌خوابد، هر وقت تو نیستی اول شب میخوابد. چه کسی حاضر است برای ۳ میلیون تومان حقوق چنین فشاری را تحمل کند. در شهرهای کوچک کار به شدت کم است و ناچار هستیم برای امرار معاش به همه سختی‌های این کار تن بدهیم.

او ادامه می‌دهد: به دلیل همه این مشکلات شاهد افزایش اعتیاد و بیماری های روحی و روانی در بین کارگران صنعت نفت هستیم اما متاسفانه مسئولین از اتفاق هایی نظیر آنچه برای عمران رخ داد هیچ گاه درس نمی‌گیرند.

کارگران نفت تقریبا ۷ ماه از سال (با احتساب یک ماه مرخصی) را کنار خانواده خود هستند. وقتی ۵ ماه ازسال را نیستی کم کم حضورت در خانه رنگ می‌بازد. برای حل مشکلات زندگی کمتر روی شما حساب باز می‌کنند و حکم یک مهمان را در خانه خود را پیدا می‌کنید

دستور زنگنه برای پیگیری خودکشی 

واکنش‌ها نسبت به خودکشی عمران کارگر صنعت نفت در فضای مجازی همچنان ادامه دارد. واکنش‌ها به قدری زیاد بود که وزیر نفت دستور رسیدگی فوری به‌ این حادثه را صادر کرد. بیژن زنگنه در نامه‌ای خطاب به یکی از مشاورانش نوشت یا بررسی میدانی دلایل خودکشی‌ این کارگر مشخص شود. ‌ این درحالی است گفته می‌شود تأخیرهای زیاد کارفرما در پرداخت حقوق باعث شده است او دست به چنین اقدامی ‌بزند. ‌این کارگر سی‌وچهار ساله همراه زن و دو فرزندش در حوالی هویزه در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کرد. اما در مقابل مسئولان ‌این شرکت می‌گویند که تنها حقوق اردیبهشت‌ماه این کارگر را پرداخت نکرده‌اند و دلیل آن هم شرایط سخت ارسال نفت و محصولات آن به کشورهای شرقی به دلیل شیوع کرونا بوده است.

اما نگاهی به وضعیت فیش‌های حقوقی نشان می‌دهد که کارگرانی زیادی در شرایط مشابه عمران قرار دارند که اگر مسئولین صنعت نفت فکری به حال آنها نکنند، تعداد بیشتری از کارگران رنج به سرنوشت عمران دچار خواهند شد.
 
https://naftonline.ir/news/21169/
منبع : میز نفت به نقل از خبرگزاری بازار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ه م
چرا فیش حقوقی پزشکان پرستاران کارکنان وزارت مخابرات و نیرو و اداره اومد مالیاتی رو نمی زارید؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام، کدوم پزشک و پرستار استخدامی بالای 10تومن حقوق میگیره؟! کدوم شغلی به جز شرکت نفت به دلار حقوق میگیره؟! من خودم پرستار شرکت نفت هستم ولی از تبعیض متنفرم
feedback
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً...
feedback
United Arab Emirates
آبادان
کارمندان درپالایشگاه آبادان31میلیون تومان حقوق هم میگیرندباخانه وآبوبرق وخدمات اجتماعی ورفاهی کاملا مجانی بعدنیروی پیمانکار3میلیون میگیرد برده داری نوین
feedback
Georgia
منظورت ریال بود نه
feedback
Iran, Islamic Republic of
پول نفت فقط مال ایناست چرا کسی کمپینی راه نمیندازه رسیدگی کنن همشون ۲۰ میلیون بالاتر میگیرن بقیه ملت ۲ میلیون زوری میگیرن ما امسال هنوز دریافتی نداشتیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
هادی
من خانم نزدیک به ۱۴ سال است نیروی پیمانکار است دریافتی ان اگر اضافه کار بدهند حدود بین ۲۶۰۰ تا ۳۰۰ میلیون شاید برسد شرکتهای پیمانکار از افرادی با نفوذ است هیج گونه خدامات شرکت نفت به نیروهای پیمانکار نمی دهد وکسی هم نمی تواند حرفی بزند افرادی که هم کار ایشان هستند و رسمی امتیازات خیلی زیادی دارند وحقوق انها کمتر ۲۰میلیون تو مان نیست ابدارچی رسمی هم وبیشترین کار هم از نیروهای پیمانکار است مانحد ارباب رعیتی با انها برخورد می کنند جای تاسف واست همه می دانند ولی چشم خود را لسته اند
feedback
Iran, Islamic Republic of
كوروشضضضض
بنام خدا با سلام خدمت نمایندگان دلسوز کارگرانی که امیدشان نا امید شده است من نیروی شرکتی (سوری) بانک رفاه هستم ۱۶ سال است که در این شعبه ها مشغول کارم . ۱_ کارمندان رسمی و قراردادی که بامن کار میکنند مثال همکاران رسمی که ۲۰ سال یا ۱۰ سال وام مسکن گرفته اند وخانه خریدن و هرسال وام تفاوت مسکن می گیرن و اکثرا. ۲تا ۳ تا خانه دارن ماشین دارن ،ویلا دارن مبارک شون . ولی چرا کارگران شرکتی خدمات مستاجر و همیشه باید شاهد خریدو فروش خانه وماشین وطلا هفت مدل . باشه وما هزینه درمان خود وهمسرم را نداشته باشیم ودریافتی ، پاداش؛ ومزایا ، مسافرتی .تفریحی و ا متیاز های شغلی و ۱۰۰ تا دیگه بهره ببرن وما شرمنده زن وبچه هامون باشیم چرا وما بجز کار خود در امور بایگانی و کارهای بیرونی وغیره تو همین قضیه کرونا که درصف اول مبارزه با تین ویروس هستیم نباید ما در مزایا که یه کمک معیشتی حداقل خرج خانه است نباید برابر با کارمندان رسمی ، قراردادی ، باشیم واین وسط طی چند سال به اجبار از حقوق ما ماهیانه مبلغی کسرمیشد بابت سهام شرکت که ساختمان وفروشگاه خریدن وپارسال گفتن شرکت زرر داده بییاید پول تان را بگیرید که ما هیچ سودی ندیدم والان صداش درامده که چقدر افزایش سرمایه داشته وکسی هم دلش برای ما نسو خت یا به بهانه های مختلف طی سال ۵۰ میلیون ؛ ۱۰۰ میلیون وام میگیرن و ما باد هوا انگار ما ادم نیستیم ومثل احمق ها فقط کار میکنیم که شرکت خودبانک سود ببرن ازشما عزیزان عاجزانه خواهشمندم در تغییر وضعیت نیروهای شرکتی (سوری ) ما را در یک طرح ۳ فوریتی ساماندهی فرمایید و انهایی که وام مسکن گرفته اند و تا حالا ۲۰ برابرشم گرفتن و از حقی که از ما گرفتن جهاد کنید که این برای دولت هم هزینه ای ندارد ودربخش مسکن نیز باز به نفع دولت است وحداقل اینه که نصف مشکل بار از دوش دولت برداشته میشود تا بتواندبه مابقی کارگران راحت تر کمک کند واین را هم بگم که بصورت نمادین یک بخش از ساختمان شرکت که باپول خود کارگران بینوا خریدن بساط دندان پزشکی راه انداختن که هزینه هایش ۳ برابر بیرون است . و الان نیز چند سال است که شرکت سنوات کارگران شرکتی را نداده اند و اخرش را هم نمیدانیم میخان چیکار کنند لطفا با این مورد به شدت برخورد کنید که این کارهاشون خلاف بوده و اموالی را که با پول ما به نمایش گذاشتن را بگیرید وبه نیروهای شرکتی در بیاورن و درپایان از اینجا دست یاری شما را می بوسم ونیز ما که سوختیم طی این سالها حداقل الان بتوانیم چیزی برای خانواده ستم کش بیاوریم از خدای بزرگ ارزوی سلامتی شما عزیزان را دارم و باور بدانید که این قضیه انقدر برای ما کارگران بزرگ است که باید در تاریخ ویا تقویم ثبت شود خیلی خیلی ممنون وبعد که به این قضیه ورود کردید خیلی چیزهای دیگه توجه تان را جلب مینماید وحقی که این سالها از ما گرفته شده بود را بستانید با تشکر نیروهای شرکتی بانک
feedback
Iran, Islamic Republic of
علیرضا
برادر عزیز من با ۲۰ سال سابقه کار توی بدترین شرایط آب و هوایی و انواع و اقسام گازهای آلوده دارم ماهی ۷ میلیون می گیرم . لطفا وقتی از چیزی خبر نداری الکی و از روی شکم سیری حرفی رو نزنید ... شما فیش حقوق خودت رو بزار منم فیشم رو میزارم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
شما رسمی نیستی رسمی ها ۳۰ بالاتر میگیرن
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا بی مطالعه حرف نزنید
1-اولا استخدام نیروی رسمی در شرکت نفت بر اساس آزمون سراسری است
مثل قبولی در آزمون رشته پزشکی هر کس بالاترین امتیاز را آورد وارد مرحله مصاحبه میشود که دراین مرحله پارتی بی تاثیر نیست.
2-حقوق نفت بر اساس نوع مدرک تحصیلی و مقطع و سنوات کارکردو محل خدمت و اقماری و روزکار به شکل پلکانی در طی 30 سال خدمت افزایش میابد
3-و از حداقل سه ملیون و سیصد شروع و در روزکارحداکثر تا سقف 25 میلیون و در اقماری تا 35 میلیون قابل افزایش است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
نعمت الله جمالی
سلام جاداره تشکر کنم از کسی که چنین متن درمورد حق و حقوق نیروهای شرکت نفت نوشته و هجنین مرگ نیروی پیمانکاری خوب من نیروی حراست نفت و گاز مارون هستم که که بخاطره دیر پرداخت شدن مزایای کاریم دچاری مشکلات زیادی در زندگیم شدم آیا من نیروی پیمانکاری ک با جون دل از تاسیسات نفتی حراست میکنم باید اینگونه باهام رفتار بشه و برای گرفتن حق و حقوقم التماس کنم 🙄چوب خدا بی صدا نیست حوادث و مشکلات بر حسب قسمت نشمارید قسمت عمال خود ادم رقم میزنه🌺وسلام
feedback
Iran, Islamic Republic of
بنظرت تو با اون کارگری که جلوی آفتاب و سرما و گرما و...کار میکنه یکی میکنید یکم انصاف داشته باشید بی انصافها
feedback
United States
کوروش
با سلام
مطلب نسبتا جامعی بود اما علیرغم قرار دادن فیش نیروهای رسمی بقول جدیدالاستخدام با کمتر از ۱۰ سال سابقه در سایت اما به فلاکت این نیرو ها اشاره ای ننموده اید
feedback
Iran, Islamic Republic of
جاسم
خوش به حال صنعت نفت بیاد وضعیت صنعت گاز بببینید ما در عسلویه کار میکنیم هیچ کدام از شرایط بالا هم نداریم امسال پایه حقوق که برا ما زدن از اداره کار هم کمتر شرکت های پیمانکاری نفس،همه ما رو قطع کردن به هرکی هم میگی میگن برو تسویه کن برو
feedback
Iran, Islamic Republic of
سعید
جرا داری جفنگ مینویسب و دروغ میگی
من کارمند رسمی با سابقه هشت سال کار ومدرک فوق لیسانس برق ماهی ۶ تومن نمیگیریم
چرا داری الکی حرف مفت میزنی الان حقوق یک معلم ک۶ همیشه بیکار است از حقوق من که از صبح تا شب سرکارهستم بیشتر است
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهرابی
جفنگ نمینویسه شما با۸سال سابقه باپارتی بازی استخدام رسمی شدی به قول خودت ۶میلیون حقوق میگیری چراسایر امکانات ازقبیل وام ومنازل سازمانی وبیمارستان وباشگاههای ورزشی وهتلهای مسافرتی وسفرهای زیارتی وسیاحتی ودههامورددیگه رانمیگی که با۸سال سابقه به تو تعلق میگیره درحالیکه من با۲۶سال سابقه کار درشرکت نفت ومدرک کارشناسی حدود۵میلیون حقوق میگیرم وغیر ازحقوق هیچکدام ازاین مزایا که به تومیدن به ماتعلق نمیگیره من ۲۶ساله تو بیمارستان نفت کار میکنم حق استفاده از یدونه قرصو ندارم باید برم تامین اجتمایی درحالیکه شرکت نفت تمامی مخارج ببمارستانی ازقبیل ایمپلنت وعملهای جورواجور وحتی عملهای زیبایی خانماتونو هم میده بعد با۸سال سابقه اومدی میگی جفنگ ننویس شما جفنگ مینویسی شما ماشینت با ۸سال سابقه چی هستش درحالیکه بیشتر پرسنل قراردادی وارکان ثالث باسابقه ۲۰سال به بالا حتی یه موتورم ندارن
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای برادرشما 8 ساعت میری اونم روزکار و داخل شهر. ما توی منطقه عملیاتی با 12 ساعت شیفت کاری و شبکاری با رفت و آمد میشه 15 ساعت برای ماهی 3 میلیون تومن.
حالا یه نفتی بیشتر میگیره یا شما؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
اگر عسلویه باشی و رسمی کمتر از 16 نمیگیری.
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرم آوره...
بیش از ده سال هست که گوش فلک رو کر کرده اند که نفتیها حقوقهای بالا دارند.
با همین بهانه سرکوب مزدی کارکنان نفت و گاز و .... شروع شد تا جایی که پارسال امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری شامل وزارت نفت نشد. در صورتی که شامل مجموعه اموزش و پرورش و بانک گردید.
فساد قرادادهای تامین نیروی پیمانکاری بیداد میکنه.هر جا عنوان میکنیم نفتی هستیم خیال می کنند ۶ تا ۱۰ میلیون حقوق می گیریم.صاحبخانه به همین بهانه سر مبلغ اجاره کوتاه نمیاد.
حقوق نیروی پیمانکار با حساب ضریب بالاسری و جبرانی بیمه داره از دولت گرفته میشه ولی حاضر نمی شوند این پول رو مستقیم به نیرو بدهند.
یک کارمند جزء بانک با ده سال سابقه ۱۰ میلیون دریافتی داره.به جز امتیازات تسهیلات و مرابحه و کمک هزینه های رفاهی....
feedback
Iran, Islamic Republic of
در نفت فقط بالا دستیها ونورچشمیها حقوق مزایای بالایی دارند دربانک هم همینطور است پس وقتی نمی دانید تهمت نزنید .جناب فوق لیسانس برق تاحالاروزی ۵۰بار از مردم فحش خوردی آخرش هم بگن وظیفته ؟خودت چند بار رفتی بانک و از درد دلت به کارمنداش بد و بیراه گفتی تا حالا مردم پولتو بردن و پس ندن ؟تا حالا زندگیت روی یه صفر اشتباه به صفر رسیده.؟تا حالا یکماه تمام برای فحشهای اون مشتری که لایق خودشه ،دچار ناراحتی اعصاب شدی؟پس حرف نزن
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند رسمی بانک رفاه میشناسم ماهیانه ۱۵ تومن بدون اضافه کار دریافتی داره.
مجموعه بانک یک مجموعه خدماتی هست.در ارائه خدمات باید سعه صدر داشته باشید.
با یک خطای کارمند بانک ضرر جانی به کسی وارد نمیشود اما با یک خطای انسانی در نفت و گاز فاجعه به وجود می آید و به اقتصاد ملی ضربه وارد میشود.
لطفا میزان مسئولیت کارکنان نفت و گاز را با مجموعه خدماتی بانکی یکسان ندانید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
.......
سلام بر شما
بهتر است بدانید وزارت نفت در مناطق عملیاتی نیروهای رسمی با فیش های حقوقی زیر ۳ میلیون تومان هم دارد که برای آحاد جامعه قابل باور نیست جالبه که در ستاد حقوق خوبه و در منطقه با وجود سختی کار حقوق پایین تر یا به نسبت برابر با نفر ستادی و اداری است و همیشه هم در منطقه های عملیاتی صحبت از کمبود نیرو است ولی از سال ۹۳ تاکنون فقط از ماده ۱۰ بندهایی اجرا شده که بدرد نیروهای عملیاتی مناطق نخورده و به جای بازخورد مثبت بیشتر کارکنان بازخورد منفی داشته اند در واقع بندهای مالی نادیده گرفته شده ولی فشار بیشتری برای اسکان و .... به نیروها آوردن.
ازین فیش های حقوقی ناب شرکت نفتی(با دریافتی زیر ۳ تومن) توی نیروهای شرکت نفت و گاز شرق فراوان هست اگه خواستین، همون جایی که زیر نظر نفت مرکزی جزء مناطق شمالی با آب و هوای عالی قلمداد شده ولی زمستان دمای منفی ۱۰ درجه و تابستون هم تا ۴۸ درجه گرمای هوا رو شاهد هستیم، یعنی شما از جنوب اگه یه گرما فقط سراغ دارید که ضریب بدی آب و هوا میگیرند کارکنان نفت و گاز شرق علاوه بر اون گرما دارن سرمای استخوان سوز زمستان رو به جان میخرند ولی ضریب بدی آب و هوا هم نمیگیرند و جزء مناطق شمالی محسوب میشن.
الان من خودم نیروی رسمی هستم با ۶ سال سابقه با مدرک مهندسی شیمی حقوق کل من به ۵ تومن نمیرسه، این حقوق های نجومی رو کی میگیره پس....
feedback
Iran, Islamic Republic of
؟؟؟؟؟
منم همینطوریم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام. منم کارمند نفتم. خواستین فیش بزارم ببینید کارمند رسمی نفت توی منطقه عملیاتی داره 3 میلیون میگیره.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ر
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
سلام وقت بخیر
بنده کارمند شرکت نفت مناطق مرکزی هستم و به صورت پیمانی مشغول به کار هستم با 5سال سابقه کار
از اینکه استخدام ما در هاله ای از ابهام قرار گرفته ، دارن خصوصی سازی میکن و آینده ما مشخص نیست، سختی کار، گرما ، دوری خانواده و... چیزی نمگیم ولی شما که در مورد حقوق نوشتی خوبه بدونید بنده کارمند شرکت نفت متاهل با دو تا بچه کل دریافتی بنده 3میلیون هستش که باکسورات میشه 2/600 خواستید فیش هم براتون ارسال میکنم
feedback
India
A123
بفرستین خوشحال میشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناصر
آقای عزیز همین فیش هایی که در بالا گذاشته شده فیش های حقوقی کارمندان رسمی نفت است. فیش حقوقی کارکنان پیمانی کلا به یک شکل دیگری است. حقوق های نفتی ها کاملا بر اساس قوانین مدون و با حساب و کتاب مشخصی محاسبه می شود. دلبخواهی نیست که برای هر کس هر حقوق دوست داشته باشند بدهند! حقوق کارمندان رسمی نفت بر اساس مدرک تحصیلی، شایستگی، سمت، مناطق عملیاتی و سنوات خدمت افزایش می یابد بطوریکه در ده سال اول بقدری حقوق پایین دریافت می کنند که باورش برای خیلی ها بسیار سخت است ده سال دوم کمی متعادل می شود ده سال سوم قابل قبول و ده سال چهارم! شاید از متوسط حقوق های کشوری اندکی بالاتر باشد. پس حقوق های 20 میلیون تومانی مربوط به کسانی است که مدرک دانشگاهی بالای فوق لیسانس با سمت های بالا و شایستگی های بالای اخذ شده در طول سالیان متمادی و در مناطق عملیاتی و نوبتکاری کار می کنند. ولی متاسفانه عده ای کارگر بدون مدرک دانشگاهی با سابقه کم که حتی از کارمند رسمی هم رده خود بیشتر می گیرد خودشان را با با کسی که نزدیک چهل سال با مشخصات گفته شده در بالا کار می کند مقایسه می کنند و عده ای نیز که بیرون گود نشسته و هیچ اطلاعی از نفت ندارند قضاوت های نادرست می کنند. مقایسه کارمندان رسمی نفت که البته اسما کارمند محسوب می شوند ولی در بدترین شرایط کاری و عملیاتی با سختی های بیشمار و با توجه به کارمند نامیده شدنشان این سختی ها دیده نمی شوند! با کامندان ادارات دیگر مثل بانک و بیمه و ... ظلم در حق آنها می باشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
مانی
آقای زنگنه شخص حضرتعالی باید پاسخگو باشد زیرا همانطور که خودتان اذعان داشتید نیروی انسانی را له کردید.
تمام امکانات و مزایا را پس از افتضاحی که در قرارداد کرسنت ببار آوردید از کارکنان به بهانه کاستن هزینه ها گرفتید. ارزش نیروی انسانی رو پایین آوردید .
feedback
Iran, Islamic Republic of
آرش
این فیش های حقوقی ک گذاشتید مربوط به همکارهای رسمیه نه کارگرای پیمانکاری ..البته ک خودتون واقفید بطور کامل به این مساله و کد 01 بالای فیشها موید همین موضوعه اگه خواستید منم با سابقه 6 سال فیشمو براتون میفرستم ک دقیقا مبلغ پایینش باور نکردنیه برا حتی خانواده خودم..
feedback
Iran, Islamic Republic of
سهراب ..اهواز
با سلام...از زمانی که زنگنه وزیر نفت شده ..سیستم اداری کارکنان بهم ریخته و هیچی سر جای خودش نیست..در عملیات کمبود نیرو فراوان است ..در ستاد نیروهای مازاد فراوان ..بیشترین زحمت را کارکنان پیمانکاری می کشند بیشتر حقوق را کارکنان رسمی میگیرند ..بعضا بچهای پیمانکار هر دو یا سه ماه یکبار حقوق میگیرند..کی باید رسیدگی کند
feedback
Romania
سید امیر عباسی
بنظرم هر سگی وزیر باشه همین آش و همین کاسه
feedback
Iran, Islamic Republic of
لطیف
این متخصصی که متن رو تهیه کرده واقعا آدمی هست که هیچ تعهدی به حرفه خبرنگاری نداره مرد مومن این فیش‌های حقوق شرم آور که با کد 01 نشون داده میشه فیش حقوقی یا استیت کارمند رسمی نفت هست که دریافتیش زیر 3 ملیون بنده 24 سال سابقه کار در نفت دارم رسمی نفت هستم و مدرک دکتری دارم پایه حقوقم شاغل جنوب هم هستم امسال با افزایشات جدید 3400 شده و 90 درصد همکارام همین وضعیت رو دارن اون بی انصافی که خبر رو زده رفته فیش از ما بهترون رو دیده کسانی که رانت‌های ویژه دارن و به اسم کارمندان نفت مخابره کرده نفت از سال 70 به بعد به دست ژنرال سیری ناپذیر نابود شد این نورچشمی هایی که حقوق ملیونی دارن مختص صنعت نفت نیستند حتی در کم درآمدترین وزارتخانه ها هم این حضرات کمترین زحمت و بیشترین سود رو دارن انشالله خداوند از کسانی که اینطور سیاه نمایی می کنند نگذره کافیه شرایط نزدیک به ذوب در جنوب دوری از خانواده سروکار داشتن با مواد سمی اشتعال زا و انفجاری که با یک اشتباه دودمان آدم رو به باد میده رو یک لحظه تصور کنید
feedback
Iran, Islamic Republic of
ج
feedback
Iran, Islamic Republic of
محمد
عزیزان من چرادورغ میگین من ۳۸
سال درشرکت نفت کارگری می کنم کله حقوق من با
همی اضافات ۵میلیونمیشه رسمی هستم درتهران کارمی کنم هرکه خواست بیاد فیش حقوقمونشانش بدهم ۸سرم عایله دارم هرکه خواست نشانش دهم دروغ نگین ازکارگرنفت بدبخترنیست ۳۸رسمی.هستم
feedback
Iran, Islamic Republic of
امید.
سلام.خواهشن.دروغ.ننویسین ۳۵سال دارم
کارمیکنم کاگرم۵نمیگیرم
شای درست نکنیدخواهش میکنم کارگررسمی در نفت مرده صاحب نداره
feedback
Iran, Islamic Republic of
amir
سلام بهترین راه حل برون رفت ازنفت ازتمام مشکلات شخص زنگنه ومدیران هم فکرپیر سنتی فرتوت وبی خاصیت هستن که سلایق شخصی خودشون دارن اجرامیکنندبایدقانون بازنشستگی بزنن هرکارمندکه۳۰ سال سابقه داره ازنفت برن چون نسل جدیدجوان تحصیلکرده وباسوابق۱۵ سال خیلی بهترازایناتصمیم واداره ومدیریت میکنن،ضمن تشکرازشمابابت پیگیری لطفانظرات مخاطبینتونوبصورت گزارش وبدون سانسوربزاریددراطلاع عموم وبرسونیدبه منابع انسانی نفت،ضمنااگرساعات رست استراحت درتمام واحدهای نفت اضافه کارنیاییم حقوق حقوق۳۵۰۰ سه وپانصدبابیست سال سابقه ودوتاسهتا فرزند
feedback
Iran, Islamic Republic of
بابک
سلام من 15 سال هست تو شرکت ملی حفاری کار میکنم تبعیض تو این شرکت در حد بهشت و جهنم هست بین پرسنل رسمی و مابقی پرسنل علت این همه تبعیض هم وجود چندین نوع نیرو هست که به دستور وزیران نفت الان و سابق بوجود آمده واقعا کسی تو این مملکت نیست جلو یه عده از این آقایون رو بگیر ه یا باید بازم چند تا مثل عمران خودکشی کنن
feedback
Iran, Islamic Republic of
حق گو
جالب بدونید همین کسانی کهدحقوق نجومی میگیرند از مزایای خانه سازمانی ،خودرو و امکانات رفاهی نیز برخوردارند که اگر حساب کنید این امکانات بیش از ۱۰ میلیون در ماه می باشد.تمام پستها به صورت تشریفاتی بین پرسنل رسمی تقسیم شده بدون کوچیکترین بازده از سوی اشخاص.
feedback
Iran, Islamic Republic of
جواد
فیشهایی که گذاشتید مربوط به نیروهای رسمی است که ۳ تومن بیشتر نمیگیرن که حداقل مدرک فوق دیپلم دارند ....واقعا جای تاسف داره .... دوستان به این نکته توجه کنید که به علت افزایش پلکانی حقوق کارمندان شرکت نفت ..در ابتدای استخدام پایه حقوق آنها حتی نصف کارگر با بیمه تامین اجتماعی است .....و باید مزایای پرسنل با قانون خود شرکت نفت داده شود تا به مرور زمان پایه حقوق ترمیم شده و به دریافتی مناسب برسد ...اما متاسفانه مسئولین هر روز به فکر حذف ضرایب حقوق پرسنل هستند ...و مبنا را حقوق نجومی مدیرانی قرار داده اند که در طی سالها بدون محدودیت و رانتی رشد حقوقی زیادی داشتند.........با این روش در آینده نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که حقوق یک مهندس نفتی در مناطق عملیاتی جنوب از حقوق یک کارمند ساده دولتی در شهرهای شمالی کمتر خواهد شد .......و این نتیجه بی سوادی و عدم آشنایی بعضی مسئولین با قوانین اختصاصی شرکت ها ...و اعمال سلیقه ای آنهاست
feedback
Iran, Islamic Republic of
پژمان
چرا در شرکت نفت در اهواز از کارکنان کارمعین قرارداد سفید امضا گرفته میشه. و بعد مفاد خودشون بهش اضافه میکنن و در آخرم هیچی به دست پرسنل داده نمیشه.کجای دنیا اینطوریه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
a
فیش واقعی ارائه بدین نه این.....
feedback
Iran, Islamic Republic of
رضا
من رسمی هستم با بیست سال سابقه کار هنوز یک خونه نتونستم داشته باشم. قانون هر جا به ضرر کارکنان باشه اجرا میشه حتی غیر قانونی ، عطف به ما سبق شدن تعدیل مدرک، عدم اجرای بندهای معیشتی ماده ۱۰ ، با قوانین جدید بازنشستگی همکاران ما با حدود ۴۰ سال سابقه فقط۳۰ سال سنوات می گیرند و ... کارکنان نفت دچار بد پدری شده اند چرا که بعضی وقتها یه کودک یتیم رو زیر بال و پرش رو می گیرند ولی متاسفانه کودک بدپدر رو حتی اطرافیان هم نمی توانند کمکش کنند. ما کارکنان نفت همانها هستیم شرایط کار ما حتی شامل کارهای سخت و زیان آوره ولی دوستان ما تا نزدیک ۴۰ سال باید کار کنند که بازنشسته بشند ولی اینقدر درد زیاده که دیگه به این حق و حقوقمون فکر هم نمی کنیم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
امکان نداره کارمند ساده رسمی نفت با ۱۰ سال سابقه حداقل ۲ خونه داره
دیگه کم کم داره خوشی تمام میشه برای شما همین روزا ملت حقشونو به روش خودشون میگیرن اختلاف طبقاتی وحشتناک سبب شده
feedback
Iran, Islamic Republic of
مهدی
سلام.. در مورد اینکه یکی از فیش ها فیش حقوق ی من هست.. و شما اخبار وارانه ای و دلخواهی رو تحویل داده اید.. من فوق لیسانس هستم با 6سال سابقه
نیروی رسمی..
جز نیروهای متخصص استخدامی ولی وضعیت حقوقم. مشخصه
در کل خبرتون اسمی از نیروی رسمی نیاورده اید.. امیدوارم در همین پست اصلاحیه ای صورت بگیره..
feedback
Iran, Islamic Republic of
تام شلبی
آقایان عزیز شما کجای کار هستین؟؟؟؟؟
کی گفته کارگرها چهارده روز کار چهارده روز مرخصی هستند؟؟؟
من خودم عسلویه کار میکنم ،خواهشا برین بپرسین و تحقیق کنید،این قانون چهارده چهارده فقط برای شرکت نفتی ها و شرکت گازی ها (همون نور چشمی هایی که با پارتی بازی استخدام شدن) اجرا میشه،وگرنه نود و نه درصد کارگرهایی که تو منطقه جنوب کار می‌کنند جز شرکتهای پیمانکاری هستند و بیست و چهار روز کار و شیش روز مرخصی دارن با حقوق کمتر از دو میلیون و ششصد هزار تومان،وضعیت خیلی بیریخت تر از اونیه که به عرض تون رسوندن.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
بنده نیروی رسمی با 5 سال سابقه در شرکت نفت و گاز شرق دریافتی خالصم زیر 3 تومنه. آب و هوای وحشتناک خانگیران و کار با گاز سمی با غلظت بالا، تازه از امسال کد های اقماری ما رو حذف کردن و به اندازه نصف بیس از حقوق ما کم کردن. آیا سراغ دارید شرکتی دولتی در این اوضاع اقتصادی نون کارمند رسمیشو ببره.
feedback
Iran, Islamic Republic of
یک کارگر ایثارگر
عزیزان تا هنگامی که شرکتهای واسطه پیمانکاری تامین نیروی انسانی جمع نشوند مشکلات و معضلات کارگری و اداری حل نخواهد شد این رو مطمئن باشید.تنها یک راه دارد جمع آوری پیمانکاری
feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
بعنوان کارگر شرکت نفت که ۲۲ساله سابقه دارم و پیمانکاری هستم تبعیض حقوقی زیاد است.تا وقتیکه تبدیل وضعیت نشویم این ظلم ها وجود داره و بقیه حرفها شعار است.پسرم معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید است به جرم پیمانکاری بودن هیچ خدمات پزشکی و رفاهی به پسرم نمیدهند.مدارک موجود است.باعث تاسف است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
Reza
سلام خدمت همکاران عزیز و تمام کسانی که این مطلب رو خوندن واقعاً شرایطی که توی این مقاله گفته بود ناراحت کننده است و تمام این ها برای من به عنوان یک اقماری با ۱۲ سال سابقه ملموس است و برای تک تک لحظاتی که دور از خانواده بودم و عذاب کشیدم و اذیت شدم و در مقابل نتونستم خواسته های آنان را پاسخگو باشم امیدوارم روزی برسه بعد از گذراندن ۱۴ روز اذیت شدن و عذاب کشیدن توی شرجی های جزایر بتونیم پاسخگوی نیازهای خانواده هامون باشیم
feedback
بالاترین درآمد وببشترین مزایا در بین تمام بازنشستگان متعلق به بازنشستگان نفت و گاز و پتروشیمی هست و پایین ترین مربوط به تامین اجتماعی وصندوق آینده ساز
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله کاملاً درسته... در وزارت نفت اختلاف حقوقها بسیار زیاد است ، اونیکه افکار عمومی خیال میکنند کارکنان نفت حقوقهای نجومی می‌گیرند اصلأ اینطور نیست و برای عموم کارکنان نیست و فقط عده قلیلی نورچشمی حقوق بالا می‌گیرند و به اسم همه تمام میشود.
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیشی که گذاشتی مال رسمی هاست داداش
feedback
Georgia
بدبخت
عزیزان من یک کارمند رسمی با 14 سال سابقه
هر کسی دوست داره شماره بده تلگرام بفرستم فیش حقوقی خودم رو
پنج تومن هم نمیگیرم، با اون همه بدی آب و هوا
باید تا سن 60 سالگی هم کار کنم
یک معلم از من بیشتر میگیره، که کل سال رو بیکاره
feedback
Iran, Islamic Republic of
سبحان
اقای بدبخت لطفا برای من بفرستین smf4ever@
feedback
Iran, Islamic Republic of
سیاوش
سلام دوست عزیز من یک معلم هستم دریافتیم ۴ تومنه . شما اگه تونستی ۱۰ دقیقه ۴۰ بچه جوراجور رو تحمل کنی بعد بگو معلم بیکاره و پول... میگیره شما بچه خودت رو هم اعصاب تحمل کردنش رو نداری . خدا شاهده بعضی روزها بعد از کلاس درس توان رانندگی تا خونه رو ندارم . در ضمن خیلی از نیرو ها نصف یا یک سوم زمان رو کار میکنند حالا اگه این نصف استراحت ما برحسب شرایط کاری کنار هم افتاده و تابستان تعطیلیم مقصر ماییم. همه اساتید روانشناسی میگن ۱ ساعت کار فکری برابر است با ۱ روز کار بدنی . در ضمن کشور های پیشرفته به اموزش و پرورش نگاهی ویژه داشتند و دارند که به اینجا رسیدن.متاسفم برای نگاه ما ایرانی ها به اینده بچه ها مون
feedback
Georgia
همه ی وزیر ها حقوق کارمندانشون رو بردن بالا
همین وزیر آموزش و پرورش در چند نوبت برده بالا
من با 14 سال سابقه در بدترین شرایط میگیرم 5 تومن، دوستم معلم هست سابقش از من کمتر توی شهر زیر کولر و بیشتر سال هم تعطیله پونصد تومن از من بیشتر میگیره وقتی منو میبینه میخنده
دوتاییمون هم لیسانس شیمی داریم،
من خودمم رسمی هستم خواستین فیش حقوقی خودم رو بزارم نگاه کنید اونجوری که مردم فکر میکنن نیست، اسمش مال ماست
feedback
Iran, Islamic Republic of
علی
با سلام
خواهشمندم سری هم به شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان بزنید
تمام مشکلاتی که برای کارگران وزارت نفت هست برای کارگران این شرکت هم به همان شکل وجود دارد
خواهشمند
خواهشمندم
خواهشمندم
تا اینجا کسی خودش را دار نزده یه گذارش از شرکت اب و فاضلاب استان اصفهان جمع اوری کنید
مشکلات
1حقوق20تا30 میلیونی مدیر و معاونان
2تمرکز کارمندان در ستاد که البته اکثرا با رانت استخدام شدند
3 کلیه کارهای اصلی و عملیاتی را با انواع قرارداد های مختلف به شرکتهای پیمانکاری با حقوق2میلیونی داده اند
4 خانه های مسکنی شرکت همه دست مدیران ارشد شرکت میباشد که خود خانه دارند و داده اند اجاره و 10 سال است در این خانههای زیباکه در جای گران قیمت شهرهست زندگی میکنند این درحالی است که خود من بعد از گذشت نزدیک 30 سال کار در این شرکت یک خانه از خودم ندارم
5 دزدی هم که علی ماشاالله توسط سران انجام میشه این درحالی است که از مجموع 1700 پرسنل شرکت 700 نفر حراستی هستند
و چندین مورد اختلافهاو تخلفات اداری دیگر
مدیر این شرکت 12 ساله عوض نشده که این خود جای سوال زیاد دارد که باید توضیح داده شود اینجا رانت است و رانت است و رانت است و
پارتی بازی و
سیاسی کاری
کسی هم اگر صدایش در بیاید بلافاصله توسط حراست یک انگ دزدی بهش میزنند و خفه ش میکنند
پس خواهشا تا ما هم خودمان را به دار نزده ایم یک گزارش از این شرکت و معضلات ان تهیه کنید البته فبلا عرض کنم که انقدر افرادی را در جاهای مختلف دارند که قلمتان را خواهند شکست
به امید شجاعت، ایمان به کار، حقیقت طلبی، و دشمن ملت ستیزی
یاعلی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ل.م
دوستان کسی میدونه حقوق ناخالص یه اپراتور چاه در خانگیران با ۱۴ سال سابقه و مدرک دیپلم چقدره ؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
بانگ مخابرات نفت وارگانهای دولتی غیر اموزش پرورش حقوقهاشون به دلار میگیرند موقع گفتن همشون زیر خط فقرند ولی عملا چندتا چندتا خونه دارند اکثرا تو بورس فعال هستند ادای نه نه من غریبم را بازی میکنند باید یک اراده برای عادلانه شدن حقوقها به جریان بیفته که یه عده مملکت را ارث با با شون ندونند
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
بانگ مخابرات نفت وارگانهای دولتی غیر اموزش پرورش حقوقهاشون به دلار میگیرند موقع گفتن همشون زیر خط فقرند ولی عملا چندتا چندتا خونه دارند اکثرا تو بورس فعال هستند ادای نه نه من غریبم را بازی میکنند باید یک اراده برای عادلانه شدن حقوقها به جریان بیفته که یه عده مملکت را ارث با با شون ندونند
feedback
Iran, Islamic Republic of
کارمند رسمی نفت
بنده با مدرک استخدامی فوق لیسانس و ده سال سابقه کار حقوق ماهیانه سه میلیون پانصد میگیرم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حسین
بنظرم زنگنه باید تمام نیروهای پیمانکاری و قراردادی رو اخراج کنه چون اضافه هستند و با هزار تا زد و بند و هل و هندل و پارتی اومدن سرکار حالا توقع دارند همه امکانات رو هم مثل رسمی ها بگیرند. پرسنل رسمی کافی هستند و از عهده کارهای نفت بخوبی بر می آیند. نیازی به این همه نیروی پر توقع نداربم.
feedback
حسین محبب
با سلام
نکته ایی که در این بین مغفول مانده است نحوه استخدام شدن می باشد.
در شرکت ما تمامی نیرو های پیمانکاری از طریق معرف و پارتی استخدام می شوند.
بنده به عنوان یک فردی که در روستا بزرگ شده ام بدون هیچ پارتی و معرفی با کمک خدا در آزمون نفت قبول شدم .

حال همیشه یک موضوع ذهنم را مشغول کرده است، اگر یک جوان از دهات ما چگونه می تواند استخدام شود در صورتی که عملا پیمانکاری ها همه با پارتی جذب می شوند و خبری آزمون و انتخاب بهترین ها نیست!!

کاش شرایط مساوی برای جوانان مهینم ایجاد شود و حق و حقوق همه را هم به عدالت بدهند.

استدعا دارم منتشر فرمایید.
feedback
Iran, Islamic Republic of
رفیق
با سلام... من با ده سال سابقه سه تومن دریافتیمه...
اگه سی تومن باشه بازم کمه...
رسمی هم هستم ...
خطرات نفت:
1.سقوط از ارتفاع
2.انفجار و سوختگی
3.کار با مواد نفتی در نتیجه نابودی ریه روده معده و در نتیجه سرطان
4.خطر رادیوگرافی در نتیجه سرطان و عقیم شدن
5.خطر اشتباه سهوی که منجر به اسیب به تاسیسات وکارکنان شود در نتیجه اخراج و حتی تا زندان و حتی اعدام
حالا می خوام بدونم کدوم شغل رو سراغ دارید که اینقدر خطر داشته باشد... نگید معلمی که خندم می گیره
feedback
Iran, Islamic Republic of
کی گفته نفت ملی شده پول نفت فقط صرف حقوق نجومی و تسهیلات نفتی ها میشه چرا فیش حقوقی تونو نشون کسی نمیدید
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل فیش حقوق های چاپ شده در بالا مربوط به کارمندان رسمی است.
feedback
Iran, Islamic Republic of
احسان
خدا لعنت کند احمدی نژاد و پدرومادرش را که پرسنل نفت را به پایین ترین حد حقوق رساند
feedback
France
الهی آمین بشمار
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام، من کارمند رسمی ملی حفاری میباشم با ۲۶ سال سابقه کار که امسال حقوقم رسید به ۱۰ ملیون تومان شما بگیدبا ۳تا بچه ایا کفاف زندگی رو میده
feedback
Iran, Islamic Republic of
میلاد مرادی
خوب
feedback
Iran, Islamic Republic of
عاطفه
سلام. همه این عزیزانی که مینالن و ادعا دارن که حقوقمون زیر 3 تومنه و زیر 5 تومنه خب چرا شما 10 سال یا 20 ساله موندی تو شرکت نفت؟ اگه بده چرا نمیای بیرون. والا
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیر
هیچکس نیست به داد کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی برسه که پایبنترین حقوق مملکت سهم این دو گروه هستن که زیر ۴میلیون تومن حقوق میگیرن و صداشون به گوش هیچ مسوولی نمیرسه،جناب رییسی تو سفرهای استانی از یه کارگر تازه میپرسه حقوقت چقدره!جناب رییسی: واقعا جای تاسف داره که رییس یه مملکت از حقوق کارگر که بالاترین درصد کاری مملکت هستن و چرخه اقتصاد تو دستشونه خبر نداره،،همینجوریه که برای طرحی مثله مسکن وام مصوب میکنین با اقساط ۴میلیون تومن دیگه،،اگه میدونستین حقوق یه کارگر ۴میلیون تومنه شاید وقتی مشاورانتون چنین طرحهایی میدادن قبول نمیکردین و بهشون میگفتین که یه کارگر یا بازنشسته تامین اجتماعی حقوقش ۴میلیونه، اگه همش و قسط مسکن بدن،امورات زندگیشون و چطور بچرخونن؟! قربونش برم وزیر کار نیومده تورم و کنترل کرد و سفره کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی رو بزرگ کرده،آخه برادر من جنابعالی به تنهایی که نمیتونی تورم کنترل کنی ،،بعدشم جنابعالی دنبال کاری باش که دست شخص خودتونه ،نه کنترل تورم،که همه وزارتخونه ها و مجلس ،تولید کننده ها، غیره باید دست در دست هم بدن تا تورم کنترل بشه که از محالاته،،جنابعالی میتونی با کارفرما یا دولت یا مجلس در افزایش حقوق کارگر و بازنشسته و از میان برداشتن تبعیض بین کارگر و کارمند ،تبعیض بین بازنشسته تامین اجتماعی با صندوقهای کشوری و لشگری قدم برداری تا کمی قدرت خرید این دو قشر بالا بره،،کاری به بقیه اقشار استخدامی جامعه ندارم که مطمعنن خیلی بیشتر از کارگر و بازنشسته تامین اجتماعی حقوق میگیرن،،ولی خدا نابود کنه نسل کسانی رو که حق و حقوق این دو قشر زحمتکش مملکت رو به حق و عدالت نمیده،آمین
0