تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
ائتلاف اوپک پلاس در مذاکرات سنگین با عراق به توافق رسید و قرار است در جلسه‌‌ای که در روزهای آتی برگزار می‌شود برنامه خود را برای کاهش تولید نفت تمدید کند.
اوپک | نفت آنلاین
اوپک | نفت آنلاین
به گزارش نفت آنلاین به نقل از بلومبرگ، ائتلاف اوپک پلاس در مذاکرات سنگین با عراق به توافق رسید و قرار است در جلسه‌‌ای که در روزهای آتی برگزار می‌شود برنامه خود را برای کاهش تولید نفت تمدید کند.

به گفته یک نماینده شرکت کننده در این مذاکرات، تقریباً پس از یک هفته درگیری، رهبران ائتلاف اوپک پلاس، یعنی روسیه و عربستان سعودی، بالاخره موفق شدند با عضو مخالف خود یعنی عراق به یک توافق موقت دست پیدا کنند.

روسیه و عربستان در این مذاکرات به دنبال جلوگیری از کاهش سهم عراق از کاهش تولید اوپک و حتی جبران عدم عملکرد در موارد کاهش در گذشته بودند.

این توافق نامه، هرچند هنوز باید تصویب شود، بدان معنی است که ائتلاف اوپک محدودیت‌های بی‌سابقه برای کاهش تولید خود را برای یک ماه دیگر تا پایان ماه ژوئیه تمدید می‌کند.

در پی این خبر، نفت خام برنت، که معیار جهانی برای قیمت نفت محسوب می‌شود، به بالاترین رقم و نزدیک به 40 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، مشارکت 23 کشوره بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان عمده از ماه آوریل به دو برابر شدن قیمت نفت برنت کمک کرده است.

افزایش قیمت نفت ثروت شرکتهای بزرگ انرژی مانند اگزون موبیل و رویال داچ شل را احیا کرده و شکاف مالی در بودجه کشورهای نفت خیز را کاهش داده است.
https://naftonline.ir/news/21083/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0