تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
مدیر عملیات شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب گفت: با تلاش متخصصان و کارکنان این شرکت در کارگاه توربین آغاجاری و با همکاری سازندگان داخلی دو قطعه مهم و کلیدی توربین های گازی بومی سازی شد.
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب | نفت آنلاین
به گزارش خبرنگار نفت آنلاین از مناطق نفت خیز جنوب مهندس حیدر شریفات افزود: این قطعات که شامل ساپورت رینگ و بوش است در هر نوبت تعمیرات اساسی توربین باید تعویض ‌شود که با کمک سازندگان داخلی  پس از تهیه نقشه ‌های اصلاحی و دستورکار فنی به مرحله تولید رسید.

وی اظهار کرد: پس از نصب این قطعات بر روی یک دستگاه توربین و کسب نتایج رضایت بخش، ساخت تعداد 20 عدد ساپورت رینگ دیگر به شرکت سازنده واگذار و در مدت زمان کمتر از یک ماه آماده شد که تاکنون 3 دستگاه توربین با این قطعات تعمیر شده اند.

شریفات گفت: قیمت مشابه خارجی یک عدد ساپورت رینگ و46 عدد بوش بیش از 620 میلیون ریال است که با توجه به مصرف سالانه 20 مجموعه از آنها، در مجموع باید افزون بر12 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می شد  در حالی که ساخت این مجموعه در داخل تنها  با هزینه 520 میلیون ریال محقق شد وحدود 12 میلیارد صرفه جویی اقتصادی دارد.

وی یادآور شد: شرکت خدمات صنعتی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب پیش از این نیز اقدامات ارزشمندی در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات کاربردی توربین های گازی انجام داده است که از جمله آنها می توان به ساخت محفظه های احتراقی و دستگاه پرچ گرم قطعات این توربین ها اشاره کرد.

شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که تعمیرات اساسی تاسیسات، تجهیزات و انواع ماشین‌آلات فرآیندی بالای 4 هزار اسب بخار از جمله انواع توربین‌های گازی مورد استفاده در صنعت نفت را برعهده دارد.
https://naftonline.ir/news/21070/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تازه ترين نظرات
0